کد خبر: ۳۹۲۱۳۰
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
نتایج جدیدترین نظرسنجی بیانگر ناراضی بودن اغلب شهروندان فرانسه از رئیس‌جمهور این کشور است.

نظرسنجی جدید: اغلب فرانسوی‌ها از مکرون ناراضی‌اند

جدیدترین نظرسنجی موسسه Odoxa-Backbone بیانگر آن است که ۶۳ درصد از فرانسوی‌ها معتقدند که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، رئیس‌جمهور خوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در کل نتایج این نظرسنجی نشان دهنده کاهش ۵ درصدی محبوبیت مکرون و همچنین «الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه، در طول یک ماه و نیم گذشته است و به ترتیب هرکدام ۳۶ درصد و ۳۱ درصد محبوبیت در این نظرخواهی داشتند.

به گفته این موسسه دوسوم فرانسوی‌ها که معادل تقریبا ۶۳ دردصد هستند، مکرون را «رئیس‌جمهور خوبی نمی‌دانند» و ۶۶ درصد هم درباره الیزابت بورن این نظر را دارند. این میزان برای بورن پایین‌ترین حد از زمانیست که او در ماه مه به این مقام رسید، پیش از او که «ژان کاستکس» در این مقام بود هرگز محبوبیت به این میزان پایین نیامده بود.

۶۴ درصد از افراد معتقدند اگر برای قانون بازنشستگی دست به اعتصاب بزنند، دولت مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت و ۳۵ درصد اتحادیه‌ها را مسئول می‌دانند.

در حال حاضر محبوب‌ترین سیاستمدار در فرانسه «ادوارد فیلیپ» شهردار شهر نورمن، با ۳۶ درصد محبوبیت است.

هفته جاری اعتراضات علیه اصلاحات بازنشستگی در سراسر فرانسه برگزار شد. در شهر‌های بزرگ فرانسه، حمل‌ونقل عمومی مختل شده و زنجیره تأمین سوخت نیز با مشکل جدی مواجه شده است. «ژارر دارمانن» وزیر کشور فرانسه پیش از این تأیید کرده بود که برای تظاهرات در مجموع ۱۱ هزار پلیس آماده‌باش هستند و در مقابل کسانی که قصد اغتشاش دارند با قاطعیت برخورد خواهند کرد، نیرو‌های امنیتی در «نانت» برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: