کد خبر: ۳۹۲۱۴۱
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
مایکروسافت به کارکنان خود هشدار داد که اطلاعات حساس را با ChatGPT (چت جی پی تی) به اشتراک نگذارند.

هشدار مایکروسافت به کارکنانش درباره ChatGPT

اوایل این ماه یکی از کارکنان مایکروسافت در یک سمینار داخلی پرسید که آیا می‌توان از ChatGPT (چت جی پی تی) در محل کار استفاده کرد یا خیر.

مایکروسافت پاسخ داد تا زمانی که کارکنان اطلاعات محرمانه را با ابزار هوش مصنوعی به اشتراک نگذارند، مجاز به استفاده هستند.

شرکت مایکروسافت به کارکنان خود اعلام کرد: «لطفا داده‌های حساس را به هیچ یک از برنامه‌های «اوپن جی ال» (OpenAI) ارسال نکنید، زیرا ممکن است از آن برای آموزش مدل‌های آینده استفاده کنند».

وسواس ناگهانی جهان به ChatGPT باعث شده است که برخی از شرکت‌های فناوری برای هشدار دادن به کارکنان نسبت به استفاده آزادانه از این فناوری خیز بردارند.

نکته قابل توجه در اینجا این است که مایکروسافت یکی از حامیان و شریک اصلی برنامه OpenAI است، به گونه‌ای که هفته گذشته از دور جدیدی از حمایت مالی از این استارت آپ خبر داد.

این غول نرم افزاری همچنین قصد دارد فناوری OpenAI را در برخی از محصولات دیگر خود مانند موتور جستجوی بینگ و برنامه‌های آفیس ادغام کند.

به گفته «وینسنت کونیتزر»، استاد علوم کامپیوتر و مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی در دانشگاه «کارنگی ملون»، روابط نزدیک بین دو شرکت می‌تواند تعارض منافع بالقوه‌ای را برای مایکروسافت ایجاد کند، زیرا می‌تواند از دسترسی OpenAI به داده‌های آموزشی بیشتر سود ببرد.

نگرانی موجود در اینجا این است که کارگران به طور ناخواسته اطلاعات محرمانه شرکت - مانند کد نرم افزار داخلی - را با یک چت بات (نرم افزار هوش مصنوعی) به اشتراک بگذارند تا در مورد چگونگی بهبود کارشان راهنمایی بخواهند.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: