سرعت رشد فعالیت ها و تعامل با ایمیدرو نشان می دهد
کد خبر: ۳۹۲۱۶۲
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
ایمیدرو با توجه به تمامی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، حساب ویژه‌ای روی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باز کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در آستانه تبدیل به بزرگترین پایانه واردات و صادرات

مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان با اشاره به روند رو به رشد و سریعی که در تمامی بخشها صورت می گیرد گفت: شاهد قد کشیدن سریع و قاطع منطقه ویژه پارسیان هستیم.مهدی رمضانیان با تاکید بر اینکه منطقه ویژه پارسیان اهمیت بسیاری در اقتصاد کشور دارد گفت: در تمامی سالهای گذشته توجه لازم به این منطقه صورت نگرفته است. وی با یادآوری اینکه عملیات کلنگ زنی منطقه ویژه پارسیان از سال 85 انجام شده اما تا سال ۹۰ اتفاق خاصی نیفتاده گفت: از سال ۹۰ تا ۹۹ اقداماتی صورت گرفته اما یکباره با تغییر مدیریت و تعامل و نگاه مثبت ایمیدرو، روند شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان جدی شد.مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان با تاکید بر اینکه امروزه این منطقه برای تحقق اهداف پیش بینی شده با سرعت پیش می رود گفت: با نگاهی به روند اجرای کارهای زیربنایی متوجه میشویم که ریل گذاری برای تولید و صادرات جدی شده و به سمتی حرکت می کند که سرمایه گذاران با رغبت بیشتری به منطقه ویژه پارسیان ورود کنند.

انبار منطقه در آستانه افتتاح

مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان گفت: در شرایط کنونی انباری در سایت شمالی به مساحت یک هزار متر مربع سوله ساخته می شود که ۱۵۰ متر نیز طبقه دوم دارد. کف این انبار از زمین ۱۲۰ سانتی متر بالا آمده و با هزینه کلی ۳۵ میلیارد تومان به پایان می رسد که در دهه فجر افتتاح می شود. این سالن جرثقیل متحرک دارد و به نوعی طراحی شده که بتوان کالاها را به صورت موقتی در آن انبار کرد. وی دلیل احداث این بار را تشریح کرد و گفت: استانداردی که گمرک تعیین کرده، داشتن چنین انباری برای منطقه است و انبار اصلی منطقه ویژه در ابعاد بسیار گسترده در حال آماده سازی است.

ساختمان های مهم

رمضانیان با اعلام اینکه اورژانس، آتش نشانی و ساختمان اداری از جمله مهمترین زیرساخت هایی است که در ماههای ابتدایی ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید گفت: فونداسیون، اسکلت و تیغه بندی ها تا حدودی قابل توجهی به انجام رسیده و با اجرای نازک کاری، در شش ماهه اول ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل میرسد. نکته مهم آن که اورژانس پارسیان قرار است به هلیکوپتر برای انتقال سریع بیماران مجهز شود و به همین دلیل محل نشست و برخاست هلیکوپتر نیز تعبیه شده است

اتصال به جاده بین المللی

مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان از اتصال منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به جاده کشوری خبر داد و گفت: جاده داخل منطقه ویژه راه اندازی شده و بخش کوتاهی برای اتصال این جاده به جاده بین المللی باقی مانده که مناقصه آن برگزار و پیمانکار تعیین شده و اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است. وی افزود: نکته قابل توجه اینکه اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای اتصال منطقه ویژه اقتصادی به جاده اصلی عسلویه به بندرعباس تامین اعتبار شده و پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه است. وی با اعلام اینکه جاده داخل منطقه ویژه چهار بانده است گفت: این جاده امکان انتقال سریع مواد اولیه به منطقه ویژه و محصولات تولید شده به مناطق هدف را فراهم می کند. همچنین مناقصه سردر ورودی منطقه ویژه نیز که می بایست در گیت ورودی نصب شود، برگزار . پیمانکار نیز انتخاب شده که در حال تجهیز کارگاه است.

ایجاد فضاهای سبز

رمضانیان با اعلام اینکه بر اساس قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، می بایست درصدی از زمین ها به فضای سبز اختصاص داده شود گفت: تمامی مناطق ویژه اقتصادی، تعهد زیست محیطی دارند و باید فضای سبز متناسب ایجاد کنند. به همین دلیل پروژه ایجاد فضای سبز در سال ۹۹ با کاشت درخت هایی که با زیست بوم منطقه هماهنگ است، صورت گرفته و برای سال ۱۴۰۰ نیز پروژه ۵۰ میلیاردی فضای سبز تعریف شده که با سرعت و جدیت در حال انجام است.

عبور 2 میلیون تن کالا

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گمرک مخصوص به خود دارد که واردات و صادرات تمامی کالاها به منطقه ویژه را مطابق استانداردهای گمرک نظارت و مدیریت می کند گفت: منطقه ویژه اقتصادی نماینده ای در گمرک دارد که برای تسریع در انجام واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی با گمرک همکاری و تعامل می کند. رمضانیان با اعلام اینکه در دو سال اخیر بیش از ۲ میلیون تن کالاهای معدنی، مواد اولیه و محصولات تولیدی از منطقه ویژه پارسیان صادرات یا واردات و ترانزیت شده گفت: از نظر سازمانی گمرک مستقل است، اما برای تسریع در کارها، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یک واحد امور گمرکی دارد که با تیم تعریف شده در ارتباط است تا در قالب رایزنی و انجام امور، به سرعت کارها را پیش ببرند.

دریا مهمترین فرصت و ظرفیت

مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان با اعلام اینکه منطقه ویژه پارسیان به دلیل همجواری با دریا بهترین فرصت برای تولید کنندگان است گفت: این منطقه ویژه با استقبال جدی سرمایه‌گذاران روبرو شده، زیرا برای واردات مواد اولیه و صادرات محصول نهایی، هزینه باربری به تولید کننده تحمیل نمی شود.

راه اندازی بچینگ بتن

وی از راه اندازی بنگاه تولید بتن در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد و گفت: برای آنکه ساختمانهای داخل شهرک و جدول بندی ها انجام شود، نیاز به قطعات بتنی پیش ساخته داریم و از آنجا که منطقه با کمبود تولیدکنندگان بتن روبرو است، در قالب قراردادی با بخش خصوصی، یک مرکز قابل توجه تولید بتن تعریف شده است. رمضانیان از تخصیص شش هکتار زمین برای تولید بلوک و پالت بتنی خبر داد و گفت: برای انجام این مهم با یکی از پیمانکاران بومی منطقه قرارداد بسته شده که تاکنون ۷ میلیارد تومان بابت ساخت و نصب تجهیزات و ماشین آلات مربوطه هزینه شده و برای آنکه به بهره‌برداری نهایی برسد، سه میلیارد تومان دیگر نیاز است که پیمانکار قول داده تا یک ماه آینده این اعتبار را تامین و کارگاه بچینگ تولیدات بتنی راه اندازی و به سرعت به تولید بپردازد.

ایجاد بانک ماشین آلات

مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان با اعلام اینکه قرار شده بانک ماشین آلات نیز در محل ساخت بتن راه اندازی شود گفت: هدف از ایجاد بانک ماشین آلات این است که سرمایه‌گذارانی که برای انجام فعالیت های ساخت و ساز یا هر مورد دیگری وارد منطقه ویژه میشوند، این ماشین آلات را به صورت موقت اجاره کنند و ناچار نباشند برای تهیه ماشین آلات سرگردان شوند. وی با اعلام اینکه بخش های بسیار زیادی در منطقه ویژه در حال احداث ساختمان و ساخت و ساز هستند گفت: منطقه آزاد و سرمایه گذاران برای ساخت و ساز نیاز به قطعات بتنی دارند و باید به روش‌های مختلف بتن مورد نیاز آنها تامین شود و چون تولیدکننده قطعات بتنی به اندازه کافی در منطقه وجود ندارد، با ساخت این مرکز، می توان قطعالت بتنی شرکت ها را تامین کرد.

ساخت اسکله و آب شیرین کن

رمضانیان از وجود بنادر متعدد در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد و گفت: برای منطقه ویژه ۱۹ اسکله تعریف شده که تاکنون سه اسکله فعال شده و یک اسکله نیز به زودی وارد چرخه خدمت رسانی می شود. وی از کمبود آب در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد و گفت: برای آنکه با معضل کمبود آب روبرو نشویم، با پیمانکار بزرگی از بخش خصوصی قرارداد بسته‌ایم که ساخت آب شیرین کن را با جدیت انجام دهد. مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان با اعلام اینکه آب شیرین کن در سه فاز تعریف شده است گفت: عملیات اجرایی فاز اول آن آغاز به کار کرده و فاز دوم و سوم نیز آغاز به کار خواهد کرد که بنابر اهداف تعیین شده در آینده شاهد تامین آب مورد نیاز برای منطقه خواهیم بود.

تامین اعتبار

رمضانیان با اعلام اینکه اجرای تمامی امور زیربنایی بدین گستردگی به اعتبار نیاز دارد گفت: خوشبختانه ایمیدرو نگاه مثبتی به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دارد و در حد توان اعتبار مورد نیاز منطقه ویژه را تامین میکند. مدیر اجرایی زیرساخت منطقه ویژه پارسیان با اعلام اینکه نهایت تعامل و همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و ایمیدرو وجود دارد گفت: نه تنها شاهد کارشکنی نیستیم، بلکه شاهد مساعدت و نهایت همکاری ایمیدرو با منطقه ویژه پارسیان هستیم. وی با تاکید بر اینکه ایمیدرو بخوبی نسبت به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آگاهی دارد گفت: ایمیدرو به خوبی می داند که منطقه ویژه پارسیان با دریا ارتباط دارد و هر شرکت تولیدی که در این منطقه فعال شود، می تواند کالاها را تولید، مواد اولیه را از طریق دریا وارد، محصول نهایی را در منطقه ویژه تولید و در صورت نیاز به داخل کشور عرضه یا به کشورهای دیگر صادر کند. رمضانیان گفت: چون منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در کنار دریا قرار دارد، هزینه حمل و نقل و هزینه های سربار تولید بسیار کاهش می یابد گفت: ایمیدرو با توجه به تمامی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی، حساب ویژه‌ای روی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باز کرده و چشم انداز منطقه ویژه پارسیان این است که می بایست به بزرگترین پایانه واردات و صادرات صنایع معدنی کشور تبدیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: