April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۱۷۰
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
0
بورس تهران در جریان معاملات روز‌های اخیر با حمایت و خرید از شاخص‌سازان توسط کد‌های حقوقی مواجه بود و سهم نماد‌های خودرویی در این میان بیشتر بود. رکود معاملاتی دو هفته گذشته بازار، باعث شده تا فرصت مناسبی برای نوسان‌گرفتن در معاملات ایجاد شود.

سهم‌های پیشران بورس

ارزش معاملات خرد بازار در روز‌های اخیر کاهش پیدا کرده و روز چهارشنبه به ۴ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان کاهش یافت که ۲۴.۶ درصد کمتر از ارزش معاملات خرد روز سه شنبه بود. رکود هفته گذشته در بازار را می‌توان برگرفته از تنش‌های مسئله عرضه خودرو در بورس کالا دانست و قطعی نشدن روند عرضه خودرو باعث شده بود تا حقیقی‌های بازار منفعل شوند. با این وجود، ارزش معاملات نماد‌ها در ۵ روز معاملاتی اخیر نشان می‌دهد که دو نماد خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

جریان ورود پول در بازه زمانی ۵ روز معاملاتی اخیر نیز نشان می‌دهد که خودرویی‌ها و دیگر نماد‌های شاخص‌ساز با ورود جریان پول حقوقی حمایت شدند. علاوه بر صنعت خودرو، نماد‌های پالایشی بانکی و فولادی نیز از این شرایط برخوردار بودند. فملی، شپنا، شتران، فولاد، وبملت، خساپا و خودرو به ترتیب بیشترین ورود جریان پول حقوقی را در این ۵ روز داشتند.

در میان نماد‌هایی که ۵ روز معاملاتی گذشته ورود پول حقیقی بالایی داشتند؛ نماد حآفرین بیشترین ورود پول حقیقی را با ۱۸۱ میلیارد تومان داشت که در گزارش دیگری به تحلیل آن پرداختیم. نماد‌های شصفها، غدیس، اردستان، وشهر، قزر و ثعمرا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بازدهی نماد‌ها در هفته گذشته
بیشترین بازدهی ۵ روز معاملاتی اخیر متعلق به نماد ونچر با ۳۷.۷ درصد افزایش قیمت است. پس از ونچر، اردستان با ۲۷.۴ درصد و فمراد با ۱۹.۵ درصد رشد قیمت قرار دارند. نماد‌هایی که روزهی گذشته رشد قیمت قابل توجهی داشتند اکثراً از ارزش بازاری کمی برخوردارند و به عنوان یک نماد سبک شناخته می‌شوند که کار را برای نوسان‌گیران سهل می‌کند.

در میان نماد‌هایی که روز‌های گذشته را با افت قیمت همراه بودند؛ دیده می‌شود که سدبیر با ۲۱.۴ درصد و فسرب و گدنا به ترتیب با ۲۰.۷ درصد و ۱۹.۶ درصد؛ بیشترین کاهش قیمت را در معاملات ۵ روز اخیر تجربه کردند. بین نماد‌های این گروه بر خلاف نماد‌هایی که افزایش قیمت داشتند؛ نام نماد‌های سنگین به چشم می‌خورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: