کد خبر: ۳۹۲۱۷۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور، طی فردا (۱۷ بهمن)، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق گرمسیر و بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۶ بهمن) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است. در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، برخی مناطق جنوبی خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه (۱۷ بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش آغاز می‌شود. در نوار جنوبی کشور و مناطق گرمسیر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۸ بهمن) بارش علاوه بر مناطق یاد شده به دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۹ بهمن) در غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد. بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز شدت خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه (۲۰ بهمن) نیز بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

وی افزود: امروز شرق دریای عمان و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ بهمن) نیمه ابری و غبار رقیق در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۳- و ۱۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: