کد خبر: ۳۹۲۲۲۳
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: آمار‌های تولید گندم خیلی بی‌ربط نیست، خیلی هم دقیق نیست.

اعتراف عجیب معاون وزیر جهادکشاورزی درباره گندم و برنج

علیرضا مهاجر در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره آمار‌های تولید گندم چقدر دقیق است؟ گفت: از آنجا که ما از یک جامعه آماری سنتی برخورداریم و از طرفی هم اراضی کشاورزی ما اغلب کوچک هستند لذا گرفتن آمار در این وضعیت خیلی آسان نیست.

وی در تشریح جزئیات تولید ۱۱ میلیون تن گندم در سال‌جاری اظهار کرد: امسال حدود ۷/۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریدیم علاوه‌بر آن، سالانه حدود یک تا دو میلیون تن گندم برای طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سالانه ۲۰۰ هزار تن گندم دوروم داریم و ۵۰۰ هزار تن هم بذر گندم از کشاورزان خریدیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه سالانه ۶ میلیون هکتار گندم می‌کاریم افزود: از این میزان ۴ میلیون هکتار مربوط به کشت دیم است که اگر باران ببارد آمار تولید داخلی گندم محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آمار‌های تولید گندم خیلی بی‌ربط نیست و خیلی هم دقیق نیست، افزود: در مورد برنج هم همین‌گونه است و ما نمی‌توانیم خیلی پیش‌بینی دقیقی داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: