April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۲۴۴
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر دیپلماسی پویا و با برنامه با هدف توسعه ظرفیت‌های اقتصادی و ارتقای سطح مبادلات تجاری با کشور‌های همسو در سطح جهان است.

دیپلماسی دولت در حوزه اقتصادی پویا و هوشمندانه است

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» امروز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در نشست پایانی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه با تبریک میلاد حضرت امام‌علی (ع) و ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: حضور جناب آقای «فردریک یک شاوا» وزیر محترم امور خارجه و تجارت بین‌الملل زیمبابوه به عنوان رئیس کمیسیون همکاری مشترک دو کشور و هیئت ۶۰ نفره همراه را از وزارتخانه‌های زیمبابوه نشان‌دهنده تمایل ویژه این کشور برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وی افزود: سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر دیپلماسی پویا و تعامل هوشمندانه با هدف توسعه ظرفیت‌های اقتصادی و ارتقای سطح مبادلات تجاری است.

مرتضوی با تأکید بر نگاه راهبردی دولت به گسترش روابط تجاری و تنوع‌بخشی به روابط با کشور‌های همسو در جهان، بیان داشت: قاره آفریقا در مسیر دیپلماسی فعالانه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقای همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی با جمهوری زیمبابوه برای ما مهم است و امید داریم نتایج نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی به توسعه همه‌جانبه دو کشور منجر شود.

وی افزود: در این چند روز موضوعات مهمی مورد مذاکره قرار گرفت که باعث تسهیل همکاری‌های فی‌مابین خواهد شد.

مرتضوی بیان داشت: کمیته پیگیری اجرای توافق‌نامه ایران و زیمبابوه هر شش‌ماه یک‌بار برای بررسی روند تحقق اهداف و نیز تسهیل اجرای موارد مورد توافق تشکیل خواهد شد.

وزیر کار با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی دو کشور به تسهیل روابط اقتصادی تجار دو طرف کمک می‌کنند، افزود: ایجاد یک کانال بانکی دوسویه نیز توسط نظام بانکی دو کشور پیگیری می‌شود.

«حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ابتدای این نشست با اشاره به توافقات مثبت هیئت‌های کارشناسی دو طرف در اجلاس تهران، گفت: اهداف مشترک سیاسی ایران و زیمبابوه و اشتراکات این دو کشور در عرصه بین‌الملل به توسعه تبادلات تجاری دو طرف منجر خواهد شد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بالاترین سطح همه ظرفیت‌های خود را برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه مشترک به کار خواهد گرفت.

فروزان با تبیین مفاد توافق‌نامه نهایی اجلاس تهران، گفت: حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی دو طرف از مزایای این همکاری بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: