کد خبر: ۳۹۲۲۵۴
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
بانک سپه مقرر شد تا احداث و تامین مالی ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن انجام شود.

بانک سپه تسهیلات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را می‌پردازد

بانک‌های عامل بسترساز اصلی توسعه کشور هستند و باید مطابق آنچه در تکالیف آن‌ها قید شده، منابع مالی مرتبط با تولید مسکن را با اولویت تخصیص دهند. در این زمینه بانک سپه قصد دارد تا مشکلات و چالش‌های پیش روی تامین مسکن در مسیر انجام این تعهدات را بررسی و در سهم خود رفع کند.

هدایت نقدینگی به سمت تولید و نیز احداث مسکن یکی از راه های تامین مالی مسکن است و مقرر شد بانک‌های عامل برای جذب سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید مسکن اهتمام جدی داشته باشند و برنامه‌های عملیاتی خود را در این خصوص ارائه دهند. طرح نهضت ملی مسکن در حالی اجرایی شده که یکی از عوامل اصلی در تحقق آن پرداخت به‌موقع تسهیلات از سوی بانک‌ها است. طبق قانون جهش تولید مسکن، ۲۷ بانک و موسسه مالی و اعتباری اعم از دولتی و غیر دولتی مکلف به مشارکت در اجرای نهضت ملی مسکن هستند.

بانک سپه تسهیلات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را می‌پردازد

بر این اساس، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برای تولید سالانه یک میلیون مسکن باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند. مقرر شده است تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در همکاری وزارتخانه و بانک سپه احداث شود.


کارشناسان بر این باورند که منابع بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن باید بلندمدت و متناسب با این طرح باشد، در حالی که تسهیلات پرداختی بانک‌ها کوتاه‌مدت بوده و برای تامین هزینه های مسکن باید منابع خود را به تسهیلات بلندمدت اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: با حمایت بانک سپه، امیدینو به بهره برداری رسید


تفاهم‌نامه تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و بانک سپه به امضای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک سپه رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه و به منظور تقویت نقش بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن مقرر شده است تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در همکاری وزارتخانه و بانک سپه احداث شود.

 

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی و دکتر آیت اله ابراهیمی مدیر عامل بانک سپه تفاهم نامه تامین مالی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را امضا کردند.


بر اساس این تفاهم نامه متقاضیان واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و میزان تسهیلات مذکور در تهران معادل ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای ۱ میلیون نفر جمعیت معادل ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان است.


بر همین اساس این تسهیلات مطابق با پیشرفت پروژه به صورت تدریجی معادل پرداخت ۱۰ درصد در مرحله پی کنی و فونداسیون، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری پرداخت می‌شود.


این تعداد شامل انواع ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اعم از خودمالکی، احداث پروژه‌های حمایتی در اراضی ۹۹ ساله توسط وزارت راه و شهرسازی و مربوط به ساخت واحد‌های مسکونی توسط متقاضیان در زمین‌های واگذار شده برای احداث خانه‌های یک طبقه حیاط دار خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: