April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایمیدرو با هدف تسهیل شرایط چهار اسکله تاسیس کرد
کد خبر: ۳۹۲۲۶۹
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان از راه اندازی سه اسکله در منطقه ویژه خبر داد و گفت: هدف ایمیدرو از راه اندازی اسکله‌ها این است که واردات و صادرات در این منطقه بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

بندر پارسیان در خدمت تولید و صادرات

محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز به تشریح نقش بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان پرداخت و گفت: تمامی اسکله‌های این بندر به ایمیدرو اختصاص دارد و هدف از راه اندازی آن‌ها تسهیل واردات و صادرات مواد اولیه، تولیدات و محصولات شرکت‌ها و صنایع مناطق ویژه پارسیان و لامرد و استان‌های همجوار است.


وی از ۴ فاز اسکله در بندر پارسیان خبر داد و گفت: یک مورد از این اسکله‌ها مربوط به میعانات نفتی و گازی و سه اسکله دیگر نیز در خصوص محصولات غیرنفتی است که از طریق آن‌ها واردات و صادرات انجام میشود.


سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان با اعلام اینکه قرار است ۱۹ پست اسکله در این بندر راه اندازی شود گفت: راه اندازی اسکله‌ها از سال ۹۶ استارت خورده که سه اسکله به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و تاکنون ۷۰ کشتی از این سه اسکله واردات و صادرات داشته اند.


وی با اعلام اینکه اسکله چهارم در آستانه بهره برداری است گفت: به زودی این اسکله نیز به بهره برداری می‌رسد که بحث ایجاد اسکله‌ها و هدف گذاری ایجاد اسکله‌ها نهایی شده است.


صالحی با اعلام اینکه راه اندازی اسکله اول، دوم و سوم ۱۷۰ میلیون یورو هزینه برده است گفت: تمام این هزینه‌ها به صورت ای. پی. سی با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده بدین معنا که از طراحی تا اجرا، ساخت و تامین اعتبار با قرارگاه خاتم بوده است.


وی با اعلام اینکه مالکیت اسکله‌ها با ایمیدرو و بهره برداری نیز با ایمیدرو است گفت: هدف از ایجاد این اسکله ها، ارائه خدمات واردات و صادرات به صنایع منطقه ویژه پارسیان، منطقه ویژه لامرد و صنایع استان‌های همجوار است.

 

بیشتر بخوانید:قد کشیدن سریع و قاطع منطقه ویژه اقتصادی پارسیان


سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان ظرفیت این اسکله‌ها را جابجایی ۹ میلیون تن کالا در سال اعلام کرد و گفت: آبخورد کشتی‌هایی که در این اسکله‌ها پهلو میگیرند، منفی ۱۶ متر است و کشتی‌های ۶۰۰۰ کانتینری ۱۰۰ هزارتنی فله بر و کشتی‌های خاص تا این آبخور می‌توانند در اسکله‌های پارسیان پهلو بگیرند.


وی با اعلام اینکه طول اسکله شماره سه ۸۰ متر است گفت: این اسکله برای کشتی‌های نفتی و میعانات نفتی است و کشتی‌های ۱۰۰ هزارتنی می‌توانند پهلو بگیرند.


صالحی با اعلام اینکه اسکله شماره پنج ۲۷۵ متر طول دارد گفت: این اسکله به صورت تخصصی و مکانیزه تجهیز شده و برای تخلیه مواد اولیه کارخانه سالکو اختصاص یافته است.


وی با اشاره به اینکه اسکله شماره ۷ و ۸ هرکدام ۲۶۵ متر است گفت: این اسکله‌ها به واردات و صادرات محصولات غیر نفتی اختصاص دارد.


سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان با اعلام اینکه پیش بینی شده حدود ۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع ساختمان سازی صورت بگیرد گفت: تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت داشته و نزدیک به۲۰۰۰ متر این ساختمان‌ها در آستانه بهره برداری است.


وی با تاکید بر اینکه بندر پارسیان در خدمت تولید و صادرات است گفت: نگاه ایمیدرو به صنعت و تولید و صادرات ویژه است و برای آنکه مشکلات واردات مواد اولیه و صادرات کالای تولید شده را تامین کند، اقدام به راه اندازی این اسکله‌ها کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: