April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۲۷۰
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
0
بررسی بازار املاک پایتخت حاکی از آن است که قیمت املاک کلنگی در نتیجه رشد افسارگسیخته قیمت زمین سر به فلک کشیده‌است که طوری که یک ملک کلنگی به متراژ ۴۸۰ متر در منطقه نیاوران امروز ۱۲۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

نرخ‌های نجومی املاک کلنگی پایتخت

املاک کلنگی پایتخت این روز‌ها با قیمت سر به فلک کشیده آن‌ها به مثابه گنج‌هایی هستند که در گوشه و کنار تهران در حال خاک خوردن‌اند؛ بازار این املاک کلنگی با نرخ‌های نجومی با وجود بازدیدکنندگان بسیار، اما راکدتر از هر زمان دیگری است.

رشد بی‌سابقه قیمت مصالح ساختمانی در کنار افزایش قیمت زمین، سازندگان حرفه‌ای بازار مسکن را نیز مستاصل کرده‌است؛ افزایش بی‌سابقه قیمت مصالح ساختمانی از قبیل آهن و سیمان، صدای سازندگان را درآورده‌است، به گفته بسیاری از سازندگان، ساخت و ساز دیگر برای آن‌ها به صرفه نیست و این موضوع منجر به توقف بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز در پایتخت و کشور شده‌است.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت سیمان در حالی رخ می‌دهد که تولید این کالای اساسی بازار مسکن در نتیجه بحران گاز کاهش پیدا کرده‌است و از طرف دیگر قیمت مس نیز در بازار‌های جهانی افزایش پیدا کرده‌است که در بازار ساخت و ساز تاثیر بسزایی می‌گذارد.

لغو قرارداد‌های پیش‌فروش دیگر بحرانی است که سازندگان مسکن با آن مواجه شده‌اند؛ به گفته سازندگان مسکن نوسانات روزانه قیمت مصالح ساختمانی آن‌ها را مجبور می‌کند تا قیمت تمام شده واحد‌ها را افزایش دهند، اتفاقی که در نتیجه آن سازندگان مجبور به لغو قرارداد‌های پیش‌فروش می‌شوند.

در نتیجه آنچه گفته شد املاک کلنگی در گوشه و کنار پایتخت با وجود ارزندگی که پیدا کرده‌اند، دست نخورده باقی خواهند ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: