کد خبر: ۳۹۲۳۱۶
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
0

سفر کردن همیشه جذاب است اما شرط اصلی این موضوع انتخاب یک مقصد شگفت انگیز است. در ایران شهرهای زیادی وجود دارند که توریستی هستند و قابلیت انتخاب در هر زمان از سال برای سفر را دارند. البته ممکن است اطلاعاتی درباره اینکه شهرهای توریستی ایران کدامند؟ نداشته باشید که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی ایران بپرازیم تا با بررسی اجمالی، امکان انتخاب بهترین شهر توریستی به جهت سفر کردن و گذراندن اوقات خوش وجود داشته باشد. پس اگر در حال حاضر قصد سفر کردن دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی جاهای دیدنی کاشان

کاشان از بهترین شهرها برای مسافرت است و با توجه به فاصله مناسبی که با تهران دارد فوق العاده برای گردشگران انتخاب خوبی بشمار می رود. از مهم‌ترین ویژگی شهر کاشان امکان استفاده از اقامتگاه های بومگردی است که برای بسیاری از علاقمندان به سفر جذاب به نظر می رسد. گفتنی است که از معروف ترین جاهای دیدنی کاشان نیز می توان به خانه بروجردی ها، خانه طباطبایی ها، آرامگاه سلطان عطابخش، مسجد میرعماد، حمام سلطان امیراحمد، انواع موزه و باغ فین کاشان اشاره کرد که هر کدام دارای جذابیت های خاصی برای توریست ها هستند. همچنین ناگفته نماند که بهترین زمان برای سفر به کاشان اوایل فروردین تا اواسط خرداد ماه است.

معرفی مکان های جذاب اردبیل

اردبیل جزو شهرهای باستانی ایران است که دارای جاهای دیدنی زیادی از جمله کاروانسرای سنگی صائین بوده که زیبایی فوق العاده خاصی دارد؛ این کاروانسرا حتی در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. از دیگر جاهای دیدنی اردبیل نیز می‌توان به شهر یری، تپه نادری، مسجد جامع اردبیل، دریاچه شورابیل، رودخانه بالیقلو چای، دریاچه نئور، جنگل فندقلو، پست اسکی آلوارس و... اشاره کرد. همچنین توصیه می کنیم که اگر اردیبل را بعنوان مقصدتان انتخاب کرده اید حتماً سری به گرمابه های این شهر بزنید که فوق العاده هستند.

معرفی شهر توریستی رشت

در پاسخ به سوال شهرهای توریستی ایران کدامند؟ حتماً باید به شهر رشت اشاره کنیم. این شهر با جاذبه های فوق العاده زیبا بیشترین مسافران را در سال به خود می بیند و طبیعتاً درآمدزایی زیادی نیز از این راه دارد. حتماً می دانید که رشت، شهر اولین هاست که برای مثال می توان به اولین شعبه بانک ملی، اولین کتابخانه ملی، اولین تئاتر و... اشاره کرد. ضمن اینکه جاهای دیدنی این شهر آنقدر زیاد است که بدون شک در طول یک سفر نمی توان برای بازدید همه موقعیت ها برنامه ریزی کرد. به طور کلی از بهترین جاهای جذاب رشت می توان به جنگل سراوان، روستای کچا، چشمه آب شور لاکان، بوستان کشاورز، خانه میرزا خلیل، آرامگاه میرزا کوچک خان و... اشاره داشت.

معرفی جاذبه های یزد

یزد از جمله بکرترین شهرهای ایران بوده که به شهر خشت خام معروف است. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و این موضوع به تنهایی دلیل جذابی برای انتخاب یزد برای مسافرت است. از جمله مهم‌ترین جاذبه های این شهر که حتماً باید از آنها دیدن شود شامل باغ دولت آباد، آب انبارها، مسجد سرریگ، بازار کاشی گری، بازارچه پنجه علی و... هستند. ضمناً توصیه می کنیم کویرنوردی در یزد را فراموش نکنید چرا که تجربه فوق العاده هیجان انگیزی است که شاید تکرار نشود. برای اینکه در شرایط آب و هوایی مناسبی به این شهر سفر کنید، پیشنهاد ما اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است. البته در فصل پاییز نیز علاقه مندان زیادی به یزد سفر می کنند.

معرفی بهترین جاهای کیش

اینکه کیش از جمله جاهای بسیار زیبای ایران است تردیدی وجود ندارد و بسیاری از توریست ها ترجیح می دهند تا برای سفر، بلیط این شهر را تهیه کنند. همانطور که می دانید بهترین زمان برای سفر به این شهر اوایل دی تا فروردین ماه است چرا که هوا در بهترین شرایط قرار دارد. گفتنی است که از مکان های جذاب کیش می توان به شهر حریره، پارک برفی پنگوئن، سواحل ماسه ای مرجانی، شهر زیر زمینی کاریز، کشتی یونانی، باغ پرندگان و... اشاره کرد.

معرفی جاذبه های مشهد

سفر به مشهد در کنار اینکه جنبه سیاحتی دارد به دلیل داشتن بهترین مکان های گردشگری مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار گرفته است. از مهمترین جاهای جذاب این شهر می توان به پارک جنگلی نه دره، شهربازی ملت، هفت حوض، چشمه گیلاس، گنبد خشتی، آرامگاه نادرشاه، انواع مراکز خرید مانند الماس شرق و... اشاره کرد. پر واضح است که مشهد از جمله شهرهای جذاب برای مسافرت است که حتماً توصیه می کنیم در سال یک بار از امکانات آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به سوال شهرهای توریستی ایران کدامند؟ پاسخ روش تری ارائه دهیم تا اگر در حال حاضر قصد سفر دارید با اطلاعات بیشتری نسبت به انتخاب شهر مدنظرتان اقدام کنید. در واقع در این مطلب به معرفی معروف ترین جاهای دیدنی کاشان، جاهای دیدنی اردبیل و سایر شهرهای ایران که برای سفر به راحتی نمی توان از کنارشان گذشت، پرداختیم تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

حال اگر قصد کنید به سفر بروید نیاز است که هتل رزرو کنید و یا بلیط هواپیما تهیه نمایید که برای این منظور پیشنهاد می کنیم که از مجموعه فلای تودی کمک بگیرید. در این مرکز با قیمت‌ های عالی به بلیط انواع پروازهای داخلی و خارجی دسترسی داشته و همچنین با کمترین دغدغه امکان رزرو هتل نیز برای مسافران فراهم است. لذا برای اینکه بتوانید از خدمات سایت فلای تودی استفاده کنید، کافی است با راه های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران این تیم تخصصی در تماس باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: