کد خبر: ۳۹۲۳۳۸
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
در نه ماه ابتدایی سال جاری وام‌های اعطا شده به اشخاص حقیقی ۴۸.۲ درصد بیشتر از سال قبل شده است. بررسی‌های آماری در سال جاری نشان می‌دهد وام‌های کلان به اشخاص حقیقی در این مدت به ۱۲۵ همت رسیده و تقریبا یک و نیم برابر شده است.

حجم وام‌های کلان یک ونیم برابر شد

روند تسهیلات دهی بانکی در نه ماه نخست امسال حدودا ۴۲ درصد بیشتر از سال قبل شده و در آخر پاییز امسال به ۲ هزار و ۹۷۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بانک مرکزی در این مقطع داده‌های تسهیلات بانکی را به دو بخش حقیقی و حقوقی دسته بندی کرده و طی آن مشاهده می‌شود سهم حقیقی‌ها از کل تسهیلات صعودی شده است.

رشد ۴۸ درصدی تسهیلات حقیقی در آخر نه ماه

در آخر پاییز امسال، حجم تسهیلات دهی به بخش حقیقی در کشور برابر با ۹۰۳ همت بوده که در مقایسه با سال قبل ۴۸.۲ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که در این مقطع حجم تسهیلات دهی به حقوقی‌ها رشدی ۳۹.۳ درصدی داشته و به ۲ هزار و ۷۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. در میان وام‌های اعطایی به اشخاص حقیقی مشاهده می‌شود سهم وام‌های کلان ۴۶.۶ درصد رشد پیدا کرده است.

رشد ۴۶.۶ درصدی وام‌های کلان اشخاص حقیقی

در پایان نه ماه ابتدایی امسال حجم تسهیلات خرد در سمت اشخاص حقیقی برابر با ۷۷۸ همت به ثبت رسیده و ۴۸.۴ درصد بیشتر از موقعیت مشابه خود در سال گذشته به ثبت رسیده است.

این در حالی است که رشد ثبت شده در خصوص وام‌های کلان اشخاص حقیقی در این مقطع مجموعا ۱۲۵ همت بوده و رشدی ۴۶.۶ درصدی را نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته رقم زده است. به عبارتی می‌توان گفت وام‌های کلان در این مقطع یک و نیم برابر شده است.

در میان وام‌های خرد اعطا شده به اشخاص حقیقی در داده‌های بانک مرکزی مشاهده می‌شود سهم کارت‌های اعتباری برابر با ۱۱۹ همت بوده و تقریبا ۱۵.۳ درصد از کل تسهیلات بخش خرد را در این مقطع ثبت کرده است.

در مقابل این سهم در بخش تسهیلات کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان (خرد) در مجموع ۶۵۹.۲ همت بوده و از کل تسهیلات ۸۴.۷ درصد را دارا بوده است.

با این حال داده‌های آماری نشان می‌دهد حجم کارت‌های اعتباری تقریبا ۹۰ درصد بیشتر از سال قبل شده که بالاترین رشد را در میان بخش‌های حقیقی داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: