April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون صنایع مجلس از ناتوانی در مدیریت انرژی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۲۳۶۰
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از قطع برق و گاز فولادسازی‌ها گفت: در کشوری که بالاترین منابع گازی و نفتی جهان را دارد، قطع برق و گاز تاسف بار است، زیرا فولادسازی های قربانی این قطعی های پایان ناپذیر شده اند.

فولادسازی ها قربانی قطع برق و گاز

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه ایران در بین سه کشور اول جهان از نظر منابع گازی و تولید برق است گفت: جای تاسف دارد که برق کارخانه‌ها را قطع کنیم و هزینه‌های سنگینی به تولید کشور وارد شود.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه بعد از گذشت سالها، هنوز مشکل برق برای صنایع داریم گفت: در شرایطی که کشور منابع قابل توجهی از انرژی‌ها را دارد، چه دلیلی دارد که صنایع را بخاطر نداشتن انرژی تعطیل کنیم.

 

نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه گاز و برق دو مشکل اساسی برای صنایع کشور شده است گفت: فولادسازی‌ها بیشترین زیان را از قطع برق و گاز می‌بینند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی چندین سال با یک مشکل رو به رو می‌شویم، یعنی مشکلات را درک نکرده ایم گفت: در کشوری که روی بستر‌های نفت و گاز خوابیده، قطعی گاز بدترین وضعیت است.

 

درخشان از دولت خواست با هر روش ممکن، هر اقدامی که میتواند انجام دهد تا انرژی مورد نیاز کارخانه‌ها به ویژه فولادسازی‌ها را حل کند گفت: آیا دولتمردان نمی‌دانند که وقتی برق یا گاز یک کارخانه فولادسازی تعطیل می‌شود، چه بلایی بروزگار خط تولید می‌آید و چه زیان‌هایی گریبانگیر صنعت می‌شود؟

 

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای با حضور وزرای نفت، صمت و نیرو شد و گفت: به نظر می‌رسد که مشکل فولادسازی‌ها با تعامل و همکاری این سه وزیر حل می‌شود، بنابر این بهتر است کارگروهی برای حل مشکلات قطعی برق و گاز فولادسازی‌ها تشکیل شود تا این سه وزیر به صورت تخصصی مشکلات را مطرح و راه حل مناسب ارایه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد وزرای نفت و گاز به اهمیت فولادسازی در کشور پی نبرده اند گفت: اگر آقایان می‌دانستند که تولیدات فولادی تا چه اندازه برای شرایط بحرانی کنونی اقتصاد اهمیت دارد، بسادگی حاضر نمی‌شدند برق فولادسازی‌ها را قطع کنند.

 

وی با انتقاد از اینکه مدیریت آقایان برای تامین برق و گاز خانگی، قطع برق و گاز صنایع است گفت: وقتی با مشکل برق در فصل تابستان برای تامین انرژی وسایل سرمایشی و مشکل گاز در فصل زمستان برای تامین انرژی وسایل گرمایشی روبرو می‌شویم، آقایان مطرح می‌کنند آنچه برای ما اهمیت دارد، مصارف خانگی است، چرا آقایان درک نمی‌کنند که تولیدات کارخانه‌ها نیز مصارف خانگی مردم را تامین میکنند.

 

بیشتر بخوانید:مزیت تولید و صادرات فولاد در توسعه اقتصاد

 

درخشان با تاکید بر اینکه آسایش مردم در اولویت است گفت: وقتی آقایان گاز و برق صنایع را قطع می‌کنند، یک چرخه بزرگ تولید با مشکل رو به رو می‌شود، وضعیتی که زندگی مردم را به چالش می‌کشد.

 

وی خطاب به دولتمردان گفت: وقتی یک مشکل سالهاست گریبانگیر کشور شده، اما حل نمی‌شود، یعنی مدیریت درستی صورت نمی‌گیرد و باید نگاه واقع بینانه تری به صنایع به ویژه صنایع انرژی بری همچون فولادسازی‌ها داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: