April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
کد خبر: ۳۹۲۳۷۵
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس، دست دلالان را کوتاه می‌کند گفت: باید از ظرفیت بورس استفاده کرد.

بورس بهترین ابزار کوتاه کردن دست دلالان از خودرو

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر نقش آفرینی عرضه خودرو در بورس گفت: اگر عرضه خودرو در بورس با روشی صورت بگیرد که به دست متقاضیان اصلی برسد، اقدامی بسیار مثبت است.

وی افزود: وقتی یک خودرو در بازار آزاد ۵۰۰ میلیون تومان است، اما در بازار سرمایه به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان به فروش میرسد، این بسیار خوب است، زیرا دست دلالان از بازار خودرو قطع میشود.

نماینده کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افراد بسیاری مخالف عرضه خودرو در بورس هستند گفت: مخالفان اعتقاد دارند خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی نمی‌رسد و باز هم دلالان وارد بورس شده اند.

وی با تاکید بر اینکه خصلت بازار این گونه است که وقتی سرمایه گذاری میشود، کشف قیمت صورت می‌گیرد گفت: اینکه افزایش شاخص، بالا رفتن معاملات بورس و سبز شدن نماد‌ها تاثیر مستقیمی از عرضه خودرو می‌گیرد، به صراحت نمی‌توان چنین اظهارنظری کرد، زیرا بخش‌های بسیاری در بورس فعال است که هر کدام می‌تواند بر شاخص اثر بگذارد.

رضایی با اعلام اینکه به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران، عرضه خودرو در بورس اقدام مثبتی است گفت: البته وزارت صمت نیز به شدت با عرضه خودرو در بورس کالا موافق است و با تمام توان از این اقدام حمایت می‌کند.

وی از رضایت بورس بدلیل عرضه خودرو خبر داد و گفت: سازمان بورس نیز بار‌ها از عرضه خودرو حمایت کرده، زیرا باعث مراجعات بسیار مردم به بورس برای خرید خودرو شده است.

 

بیشتر بخوانید:شرط رئیس سازمان بورس برای عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در قالب تیم‌های کارشناسی، به بررسی همه جانبه تبعات و تاثیرات عرضه خودرو در بورس کالا پرداخت گفت: اینکه عده‌ای بنشینند و یکباره با نگاه منتقدانه به عرضه خودرو در بورس کالا نگاه کنند، رویکرد درستی نیست.

وی با تاکید براینکه اگر کسانی معتقد هستند عرضه خودرو در بورس اقدام مناسبی نیست، به جای آنکه فقط اظهار نظر و موضع گیری کنند، بهتر است راهکار ارائه دهند گفت: مخالفان عرضه خودرو در بورس باید مستند سخن بگویند و دلایل خود را به صورت مستند و متقن اعلام کنند، البته دلایلی که قابل استناد باشد و بتوان آن‌ها را اثبات کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه خودرو باید به دست خریداران واقعی و کسانی برسد که خودرو را برای مصرف می‌خواهند گفت: باید بورس سیاستی را در پیش بگیرد که دست دلالان از بازار سرمایه کوتاه شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از خریداران واقعی و متقاضیان خودرو نسبت به ثبت نام در بازار سرمایه تسلط ندارند گفت: باید در بازار سرمایه چاره‌اندیشی شود تا متقاضیان واقعی خودرو بتوانند از بورس خودرو بخرند و از این ظرفیت بهره بگیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: