April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نیدانی نسبت به هزینه سنگین قطع برق هشدارداد
کد خبر: ۳۹۲۴۴۷
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیر روابط عمومی مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) با اعلام اینکه آلومینیوم جنوب مهمترین و با امنیت‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور است گفت: آلومینیوم جنوب مصداق بارز ما میتوانیم است آن هم در منطقه محروم و کم برخوردار لامرد.

فریاد آلومینیوم جنوب از بی ثباتی انرژی

مصطفی نیدانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در زمینی به وسعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار واقع شده گفت: ۲۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد در اختیار شرکت آلومینیوم جنوب(سالکو) قرار گرفته است.

 

وی با اعلام اینکه زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شوره‌زار و لم یزرع بود گفت: با همت بلند تصمیم گیران، اکنون بخش قابل توجهی از این زمین‌های شوره زار، به بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور تبدیل شده که بزرگترین ثمرات آن، اشتغال مستقیم ۲۳۰۰ جوان، تولید آلومینیوم مورد نیاز کشور و صادرات با هدف ارز آوری است.

 

مدیر روابط عمومی مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) با اعلام اینکه معضل بیکاری پاشنه آشیل تمام اقتصاد‌های جهان و البته ایران است گفت: اینکه شرکت تولید آلومینیوم لامرد در یک منطقه محروم توانسته به این اندازه اشتغالزایی ایجاد کند، بزرگترین نعمت و باعث شکرگزاری است.

 

بیشتر بخوانید:فرهنگسازی در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

 

وی تاکید کرد: اگر بنا داریم آلومینیوم جنوب به اهدافی که برای آن ترسیم شده، دست یابد، باید تمامی مسئولان دست به دست هم بدهند تا مشکلات و موانع پیش پایه آلومینیوم جنوب را مرتفع کنند.

 

نیدانی با ابراز تاسف از مشکلی که در تابستان سال جاری برای مجتمع آلومینیوم جنوب اتفاق افتاد گفت: یکباره شاهد کاهش ۱۰۰ مگاواتی برق مصرفی سالکو بودیم که باعث شد ده‌ها سلول احیای آلومینیوم از مدار خارج و خسارت صد‌ها میلیاردی به این مجموعه وارد شود.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه برق آلومینیوم جنوب از نیمه خرداد تا ۲۰ شهریور قطع شد گفت: در نتیجه این تصمیم نامناسب ۴۶ سلول احیای آلومینیوم سالکو از مدار خارج و خسارت سنگینی به مجتمع وارد شد.

 

مدیر روابط عمومی مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای رفع این مشکل وجود دارد گفت: چاره رفع مشکلات ناشی از قطع برق آلومینیوم جنوب، بهره برداری از نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی غدیر است.

 

وی با تاکید بر اینکه مجتمع‌های بزرگی همچون فولاد و آلومینیوم، ایجاد نیروگاه اختصاصی است گفت: وظیفه نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی غدیر، تامین برق پایدار، ثابت و مطمئن برای آلومینیوم جنوب است.

 

نیدانی با تاکید بر اینکه امیدواریم اعتبار لازم برای ساخت این نیروگاه به موقع تامین شود گفت: نیروگاه غدیر نقش حیاتی برای مجتمع آلومینیوم جنوب دارد و چنانچه این نیروگاه به بهره برداری برسد، مشکل تامین برق سالکو رفع می‌شود.

 

وی با هشدار نسبت به تبعات مستمر قطع برق گفت: با قطع برق، هزینه‌های سنگینی به سالکو تحمیل می‌شود که توان این همه زیان از تحمل مجتمع آلومینیوم جنوب خارج است، به همین دلیل تنها راه چاره این است که برق مورد نیاز آلومینیوم با نیروگاه اختصاصی غدیر تامین شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: