April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۴۵۳
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
شرکت تویوتا موتور ژاپن افزایش شگفت‌انگیز ۲۲ درصدی در سود عملیاتی سه‌ماهه سوم را ثبت کرد.

کاهش ارزش ین عامل جهش تویوتا شد

خودروسازان جهانی به دلیل کمبود نیمه هادی‌ها و به دلیل افزایش هزینه‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند و این امر بر پیچیدگی شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند تغییر مسیر دشوار به سمت خودرو‌های الکتریکی و رقابت شدید تازه واردان را انجام دهند، اضافه کرده است. تویوتا اعلام کرد که برای تامین پایدار تراشه‌ها تلاش می‌کند و با وجود مشکلات، فروش خودرو افزایش یافت.

کوجی اندو، تحلیلگر ارشد در SBI Securities گفت: فروش خودرو بسیار قوی، اما هزینه‌ها در حال افزایش است. تویوتا از نیمه دوم سال گذشته به تدریج قیمت‌ها را در ایالات‌متحده افزایش داده است تا آن را جبران کند.

سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر ۹۵۶.۷ میلیارد ین (۷.۲۸ میلیارد دلار) بود. در حالی که هدف تولید سالانه خود را حدود یک درصد کاهش داد و به حدود ۹.۱ میلیون دستگاه رسید، اما به پیش‌بینی خود برای سود سالانه ۲.۴ تریلیون ین برای سال منتهی به مارس پایبند بود.

به گفته اندو، با توجه به اینکه اکنون ۲.۱ تریلیون ین در ۹ ماه اول سال تحویل داده است، احتمالاً این خودروساز به راحتی از پیش‌بینی کل سال خود فراتر خواهد رفت.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا از سقوط ارزش ین در اکتبر سال گذشته سود کرد. واحد پول ژاپن در ۲۱ اکتبر به کمترین میزان در ۳۲ سال گذشته یعنی ۱۵۱.۹۴ در برابر دلار رسید که مقامات را بر آن داشت تا مداخله کنند. نیسان، رقیب تویوتا نیز در نتایج سه ماهه سوم خود از ین سود برد و سود آن بیش از دو برابر شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: