کد خبر: ۳۹۲۵۳۶
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
0
بررسی کامل انواع روش های مهاجرت به پرتغال برای تمام افراد.

پرتغال یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است. اگر به دنبال کشوری آرام، امن و مناسب برای مهاجرت می‌گردید، بدون شک پرتغال یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما است. در این مطلب قصد داریم انواع مختلف روش های مهاجرت به پرتغال را به شما معرفی کنیم. با توجه به این مطلب میتوانید متوجه شوید که کدام روش با شرایط شما مطابقت دارد و برایتان مناسب تر است. 

معرفی روش های مهاجرت به پرتغال

به طور کلی، روش‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور زیبا وجود دارد. در ادامه بهترین روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از راحت‌ترین روش‌‌های مهاجرت به این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل است. شما می‌توانید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های پرتغال مشغول به تحصیل شوید. طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های پرتغال 4 سال، تعداد واحد‌ها بین 180 تا 240 واحد، زبان آموزشی پرتغالی و امکان کار در هفته به مدت 20 ساعت برایتان فراهم است. برای تحصیل در این مقطع نیاز به مدرک دیپلم 12 ساله نیز دارید. برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم دانشگاه‌های پرتغال پذیرش دانشجو دارند.

مهاجرت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق خرید ملک که به آن گلدن ویزا پرتغال هم گفته می‌شود، محبوب‌ترین روش مهاجرتی به این کشور است. شما می‌توانید با خرید ملک‌هایی با قیمت 250 تا 500 هزار یورو، گلدن ویزای پرتغال را دریافت کنید. البته برای ملک‌های 250 تا 350 هزار یورویی باید توجه داشته باشید که عمر آن ملک بیشتر از 30 سال باشد.

مهاجرت از طریق کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ

شما می‌توانید از طریق کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ هم به این کشور مهاجرت کنید. این روش یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به پرتغال است و کمتر از 3 ماه زمان می‌برد. دریافت اقامت از روش اخذ ویزای استارتاپ پرتغال در ابتدا 2 ساله است و در مرحله بعد 3 سال تمدید می‌شود. ارائه بیزینس پلن یکی از الزامات مهاجرت از طریق کارآفرینی است. می‌توانید با شرکت‌های مختلف برای دریافت ایده و بیزینس پلن موردنظر خود مشورت کنید.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های مهاجرت به پرتغال که محبوبیت کمی دارد، ثبت شرکت است. شما می‌توانید با هزینه‌ای حدودا 25 تا 30 هزار یورویی، شرکت خود را ثبت کرده و اقامت این کشور را دریافت کنید. قبل از ثبت شرکت، بهتر است از یک وکیل بین‌المللی برای انجام این کار مشاوره بگیرید چرا که ممکن است در اواسط فرآیند ثبت شرکت خود با مشکل مواجه شوید.

دریافت اقامت و مهاجرت به پرتغال از طریق خود حمایتی

کم‌ریسک‌ترین روش دریافت اقامت و مهاجرت به پرتغال، روش خود حمایتی است. در این روش نیازی به انتقال پول و کارهای دیگر ندارید و تنها باید ثابت کنید که از نظر مالی در سطح بالایی هستید. برای این روش، باید در ازای هر یک از اعضای خانواده‌تان، مبلغ مشخصی را در حساب خود قرار دهید. برخلاف اکثر کشورهای اروپایی، در پرتغال می‌توانید از طریق روش خود حمایتی هم کار کنید. برای فرد اصلی 7.800 یورو، برای همسر فرد اصلی 3.900 یورو و برای هرکدام از فرزندان نیز 2.500 یورو باید در حساب بانکی‌ قرار داشته باشد. این مبالغ برای یک‌ سال هستند و با افزایش زمان این مبالغ هم به تناسب افزایش پیدا می‌کنند.

مهاجرت از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرت به پرتغال که روش مناسبی است، مهاجرت از طریق کار است. البته در این روش، شما حتما باید پیشنهاد کاری را از شرکت یا کارفرمای پرتغالی دریافت کنید. به همین منظور، باید رزومه و مدارک خود را برای شرکت یا کارفرمای موردنظر که پرتغالی هستند ارسال کنید. زمانی که مدارک و رزومه مورد تایید قرار گرفت، آن شرکت یا کارفرما برای دریافت اقامت شما در کشور پرتغال اقدامات لازم را انجام می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید از طریق کار به این کشور اروپایی مهاجرت کنید.

لازم به ذکر است که حقوق یک مهندس IT در کشور پرتغال حدودا 3000 تا 4000 یورو در ماه است و یک مدیر هتل نیز بین 3000 تا 3500 یورو در ماه دریافت می‌کند. اگر شرایط کاری در این کشور را داشته باشید، به راحتی می‌توانید به پرتغال مهاجرت کنید و مشغول به کار شوید. البته به طور کلی مهاجرت از طریق استارتاپ بیشتر پیشنهاد می­شود. در صورتی که ایده­های خلاقانه و تازه­ای برای راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور دارید، پیشنهاد می­کنیم این روش را در اولویت اصلی خود قرار دهیم. همچنین در این راستا می­توانید به غیر از پرتغال، اخذ این ویزا از کشور های دیگر مانند ویزای استارتاپ کانادا را هم در نظر داشته باشید.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج هم یکی دیگر از روش های مهاجرت به پرتغال است. اگر با یک شهروند پرتغالی ازدواج کنید، می‌توانید به واسطه آن شخص در کشور پرتغال اقامت بگیرید. توجه داشته باشید که حداقل سه سال باید روابط زوجیت ادامه‌ داشته باشد. اگر قبل از سه سال ازدواج به طلاق منجر شود و این رابطه به پایان برسد، فرد خارجی تمام شرایط اقامت خود را از دست داده و باید به کشور خود بازگردد.

مهاجرت از طریق پناهندگی

آخرین و سخت روشی که برای مهاجرت به پرتغال به ذهن می‌رسد، مهاجرت از طریق پناهندگی است. برای پناهندگی باید دلیل قانع‌کننده‌ای مانند به خطر افتادن امنیت جانی‌ خود داشته باشید. بی‌کاری و درآمد کم دلیل قانع‌کننده‌ای برای دریافت پناهندگی کشور پرتغال نیست و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله روش‌ های مهاجرت به پرتغال را به شما معرفی کردیم. راحت‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور اروپایی گلدن ویزا یا همان خرید ملک در پرتغال است. البته تحصیل و کارآفرینی هم از روش‌ های پرطرفداری هستند که میتوانید روی آنها جساب کنید. اگر از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید، می‌توانید روش خود حمایتی را هم جزء گزینه‌های اصلی برای مهاجرت قرار دهید.

 

منبع:

https://apply4residency.com/%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%be%d8%b1%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84/

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: