نماینده ارومیه در مجلس نسبت به اجرای قرارداد جدید تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۲۵۴۲
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از خودرو‌های کم مصرف برای تاکسی تاکید کرد.

ضرورت جایگزینی هرچه سریعتر  خودروهای جدید با تاکسی های فرسوده

سید سلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به طرح سوال از وزیر کشور گفت: سوال مجلس از وزیر کشور در خصوص بالا رفتن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و تاثیرات آن بر تمامی عرصه‌ها از آلودگی هوا تا ارائه خدمات مناسب به شهروندان بود.


وی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: پس از مذاکرات فراوان با وزیر کشور، نهایت به اینجا رسیدیم که با تهاتر می‌توانیم واردات خودرو‌های سواری برای سیستم تاکسیرانی کشور را داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی قیمت خودرو داخلی به اندازه‌ای بالاست که تاکسیرانان تمایلی به تبدیل تاکسی‌های فرسوده به تاکسی‌های نو ندارند گفت: در شرایط کنونی فقط رانندگان تاکسی بدنبال تبدیل به احسن تاکسی‌ها نیستند، بلکه مردم نیز از تاکسی‌های فرسوده رنج می‌برند و باید هر چه سریعتر تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های نو جایگزین شود.


وی بر ایجاد تحول اقتصادی تاکید کرد و گفت: اینکه انتظار داشته باشیم سیستم حمل و نقل عمومی با همین فرسودگی ادامه مسیر دهد و هر روز شاهد آلودگی هوا و بحران خودرو‌های بی کیفیت باشیم، راهکار درستی نیست.


ذاکر با اعلام اینکه در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از درآمد رانندگان تاکسی، صرف تعمیر خودرو‌های فرسوده و هزینه‌های سوخت برای موتور‌های بی کیفیت با مصرف بالا می‌شود گفت: مردم این حق را دارند که از بهترین خودرو استفاده کنند و خیالشان راحت باشد که آلودگی هوا ایجاد نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:سایه سنگین فرسودگی و آلودگی بر سر کلانشهر تهران


وی با انتقاد از رفتار‌هایی که در خرید تاکسی صورت می‌گیرد گفت: گاهی شنیده میشود که از تخصیص تاکسی‌های کم مصرف همچون ساینا اس جلوگیری می‌شود، در صورتی که باید منافع عمومی بر منافع شخصی و شرکتی ترجیح داده شود.


نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وزارت کشور، شهرداری و سازمان تاکسیرانی خواست، هنگام بستن قرارداد برای جایگزینی تاکسی‌های جدید، به سمت خودرو‌هایی بروند که کم مصرف و به روز باشند و گفت: این حق را نداریم که با تصمیم‌های اشتباه، جان مردم را به خطر بیاندازیم.

 

وی با یادآوری نامگذاری سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری گفت: یکی از عناوینی که ایشان بر آن تاکید داشتند، مانع زدایی بود، یکی از موارد مفهوم مانع زدایی این است که اگر خودرویی کیفیت لازم را برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی ندارد یا خودرو کم مصرف و مناسب تری وجود دارد، بر سر بکارگیری آن مانع ایجاد نکنیم.

 

ذاکر بر استفاده از خودرو ارزان برای حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: مردم رفاه می‌خواهند. برای مردم چه فرقی دارد که دولت چه سیاستی را در پیش گرفته یا قصد حمایت از چه شخص یا شرکتی را دارد، برای مردم مهم این است که خدمات مناسب، باکیفیت و ارزان قیمت را داشته باشند و این وظیفه دولت است که با آن شرکت خودروسازی قرارداد ببندد که می‌تواند خودروی ارزان، کم مصرف و با کیفیت برای سیستم حمل و نقل عمومی تولید کند.


وی با تاکید بر اینکه دائم مردم را تشویق می‌کنیم که از خودروی شخصی استفاده نکنند گفت: اگر قرار است مردم خودرو‌های شخصی شان را در خانه بگذارند و از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، باید خودرویی در سیستم تاکسیرانی باشد که کیفیت مناسب و آلودگی هوای پایینی داشته باشد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط رانندگان تاکسی را نیز در نظر بگیریم گفت: باید خودرویی تولید شود که راننده تاکسی رغبت کار کردن با آن را داشته باشد. اگر خودرو پر هزینه، پرمصرفف بی کیفیت و گران قیمت باشد، راننده تاکسی سعی می‌کند مبلغ بیشتری از مسافران دریافت کند تا جبران این همه هزینه را کرده باشد.


وی با تاکید بر اینکه اگر مانع‌تراشی‌هایی صورت می‌گیرد تا خودرو ارزان به دست رانندگان تاکسی نرسد، باید با ابزار‌های قانونی از آن جلوگیری کرد گفت: اگر مجلس بداند که رانت و فشار‌هایی برای تحمیل خودرو‌های گرانقیمت و پرمصرف و جلوگیری از عرضه خودرو‌های ارزان قیمت و کم مصرف در نظام تاکسیرانی صورت می‌گیرد، با جدیت به این مسئله ورود خواهد کرد.

 

ذاکر در خصوص قرارداد شهرداری تهران با سایپا گفت: قرارداد خرید ساینا اس بین شهرداری و سایپا بسته شده و به نظر نمی رسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر خودروهای ساینا به تاکسیرانان تحویل شود تا جایگزین تاکسی های  فرسوده شود.

 

خبرنگار:محمدمهدی مراد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: