کد خبر: ۳۹۲۵۴۹
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
0

بررسی اتهام کلاهبرداری ترون trx

اگر در فضای بلاک چین تازه کار هستید، ممکن است از خود بپرسید: "ترون چیست و چه کاربردی دارد؟" شبکه ترون که در سپتامبر ۲۰۱۷ توسط جاستین سان تاسیس شد، عملکرد عالی خود را از زمان راه اندازی شبکه اصلی خود در می ۲۰۱۸ حفظ کرده است. این شرکت، BitTorrent را خریداری کرده و قصد دارد در سراسر جهان گسترش یابد. تنها یکی از مزایای بسیار این سیستم غیر متمرکز این واقعیت است که واسطه‌های شرکتی را از فرآیند مصرف رسانه‌ای حذف می‌کند. علاوه بر این، ترون که در آوریل ۲۰۲۱ از تتر (USDT) در اتریوم پیشی گرفت، دارای بزرگترین عرضه جهانی استیبل کوین است. شبکه ترون در دسامبر ۲۰۲۱ پس از غیر متمرکز شدن کامل به یک سازمان خودکار غیرمتمرکز (DAO) تبدیل شد. در این مقاله به معرفی شبکه ترون و بررسی اتهام کلاهبرداری آن می‌پردازیم.

ترون چیست؟

ترون یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز است که برای ترویج محتوا و سرگرمی طراحی شده است. این شبکه ظرفیت پردازش ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد و بر اساس اجماع اثبات سهام کار می‌کند. کاربران ترون نمایندگانی را «super representatives» را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها انتخاب می‌کنند و برای خدمات خود هزینه دریافت می‌کنند. برخلاف سیستم مالی متمرکز، شبکه غیر متمرکز توسط کاربران اداره می‌شود. ترون طراحی شده است تا به توسعه دهندگان کمک کند تا برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند را بدون متحمل شدن هزینه‌های بالای تراکنش و تأخیر شبکه‌های معمولی ایجاد کنند. از زمان راه‌اندازی ترون در سال ۲۰۱۸، این شبکه به طور قابل توجهی از نظر محبوبیت و پایگاه کاربران رشد کرده است. تا ژوئیه ۲۰۲۲ بیش از بیست و شش میلیون کیف پول منحصر به فرد TRX وجود داشت. تعداد قراردادهای هوشمند در ترون نیز در حال افزایش است.

ارز دیجیتال ترون

توکن ترون به عنوان یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری غیر متمرکز ایجاد شده است. این توکن برای اولین بار به عنوان یک توکن مبتنی بر ERC-20 با پشتیبانی بلاک چین اتریوم در سال ۲۰۱۷ صادر شد. ترون پس از جدا شدن از بلاک چین اتریوم، بیت تورنت، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اشتراک فایل در جهان را خریداری کرد. توکن Tron در حال حاضر جایگاه شانزدهم را در فهرست ارزهای دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار دارد. در ژانویه ۲۰۱۸ قیمت ترون به بالاترین سطح تاریخ ۰.۳۴ دلار رسید. اگرچه قیمت trx به تدریج در طول زمان کاهش یافته است، اما این ارز دیجیتال همچنان محبوبیت و مقبولیت خود را دارد. برای خرید ترون می‌توانید از طریق صرافی‌هایی مثل بایننس، کوکوین، کراکن، کوینکس و دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام کنید. همچنین می‌توانید به صرافی معتبر ایرانی ارز دیجیتال والکس برای خرید trx مراجعه کنید.

ترون چگونه کار می‌کند؟

ترون قصد دارد از بلاک چین به عنوان پایه‌ای برای یک سیستم اشتراک گذاری محتوا جهانی استفاده کند. یک ماشین مجازی فشرده و کامل تورینگ به نام TVM برای اکوسیستم ترون ایجاد شده است. هدف این ماشین مجازی به وجود آوردن یک بلاک چین موثر، پایدار، عملی، ایمن و مقیاس پذیر است. توکن های سازگار با TVM از طریق قراردادهای هوشمند با استفاده از استاندارد فنی TRC-20 پیاده‌سازی می‌شوند و کاملاً مطابق با ERC-20 هستند. کاربران می‌توانند انواع داده‌ها از جمله فیلم، عکس و موسیقی را بدون محدودیت آپلود کنند و به اشتراک بگذارند،. آن‌ها همچنین می‌توانند از این توکن به عنوان ارز درون بازی استفاده کنند.

ترون برای پاداش دادن به افراد برای محتوا و داده‌هایی که تولید می‌کنند، استفاده می‌شود. رسانه‌های اجتماعی غیر متمرکز آینده اینترنت هستند. ترون از فناوری بلاک چین برای راه اندازی یک سیستم جهانی محتوا استفاده می‌کند. توکن TRX، برای پرداخت به سازندگان محتوا و به اشتراک‌گذاری محتوای آن‌ها در پلتفرم استفاده می‌شود. ترون علاوه بر استفاده در برنامه‌های غیر متمرکز، در پروژه‌های مالی مبتنی بر قرارداد هوشمند نیز استفاده می‌شود. اکوسیستم ترون یک پروژه منبع باز است، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که شبکه در طول زمان رشد کند.

آیا پروژه ترون یک کلاهبرداری است؟

پروژه ترون یکی از قوی‌ترین پروژه‌های فعال بلاک چینی است؛ بنابراین نمی‌توان آن را به عنوان یک کلاهبرداری در نظر گرفت. وقتی صحبت از کلاهبرداری ترون به میان می‌آید، منظور پروژه‌هایی است که با استفاده از ترون روی کار آمدند و باعث از بین رفتن دارایی سرمایه‌گذاران شده‌اند. مانند پروژه اکو اسمارت (Ecosmart) که یک پروژه هرمی بود و برای ورود کاربران ۵۰۰۰ واحد ترون را در نظر گرفته بود. کاربران باید بعد از واریز این مقدار، افراد دیگری را نیز وارد پروژه می‌کردند تا پورسانت دریافت کنند. اما میزان این پورسانت فقط تا لول ۱۵ پیش می‌رفت و سپس متوقف می‌شد.پروژه دیگر پروژه Bank of Tron است که آن هم سرمایه‌گذاران را دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کرد؛ اما هیچ پشتیبانی نداشت و کلاهبرداری از آب در آمد.

بررسی اتهام کلاهبرداری ترون trx

ترون کلاهبرداری نیست

شبکه ترون به دلیل داشتن برنامه‌ای مشخص برای ورود به بازار، کلاهبرداری نیست. شاید تا کنون پروژه‌های بسیاری روی شبکه ترون ایجاد شده‌ باشند که برخی از آن‌ها کلاهبرداری بوده‌اند، اما این امر دلیل بر اشکال خود شبکه ترون نیست. بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شبکه ترون یا هر پروژه دیگری، ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید.

منبع: سماتک

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: