April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
دهقان کیا بر افزایش دستمزد مطابق تورم واقعی تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۲۵۵۱
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از پیشنهاد افزایش ۲۰ در صدی حقوق کارکنان در لایحه بودجه گفت: در شر ایطی که دولت به تورم ۴۰ درصدی اعتراف کرده، افزایش حقوق ۲۰ درصدی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

سفره‌های مردم خالی‌تر از همیشه

علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از تناقض گویی‌های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت افزایش حقوق ۲۰ درصد را در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس پیش‌بینی کرده در صورتی که بودجه را ۴۰ درصد و مالیات را حدود ۵۹ درصد افزایش داده ا ست.

 

وی با طرح این سوال که چطور امکان دارد دولت بر افزایش دستمزد۲۰ درصدی اصرار دارد، در حالی که تورم ۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: البته واقعیت‌ها اسفبارتر از اینهاست و گرانی به اندازه‌ای بیداد می‌کند و سفره‌های مردم به ویژه حقوق بگیران، کارگران و بازنشستگان به اندازه‌ای خالی شده که تورم ۴۰ درصد باور کردنی نیست و گرانی‌ها بیانگر آن است که تورم بیشتر از ۷۰ درصد است.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با طرح این پرسش که آیا افزایش حقوق ۲۰ درصدی با وجود افزایش‌های بسیار سنگین دلار، طلا، مسکن، اجاره مسکن، خودرو، کالا‌های اساسی و... منطقی است گفت: امروزه بخش قابل توجهی از کارگران با دولت همکاری می‌کنند که قرار است حقوق شان ۲۰ درصد افزایش یابد، سوال ما از تیم اقتصادی دولت این است که کارگرانی که باید ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند، قرار است سفره‌های شان کم رنگ یا پررنگ شود؟


وی با تاکید بر اینکه در نتیجه پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سفره‌های مردم خالی‌تر از گذشته خواهد شد گفت: تعجب بر این است که چگونه دولتی که با شعار بهبود معیشت مردم روی کار آمده، پیشنهاد کرده معیشت مردم در بدترین شرایط ممکن باقی بماند.

 

بیشتر بخوانید:

جزئیات اضافه حقوق برای بازنشستگان


دهقان کیا با اشار ه به اینکه رهبری در ابلاعیه تامین اجتماعی، بر معیشت مردم تاکید کردند گفت: دولتمردان و نمایندگان مجلس این را در نظر بگیرند که اگر با افزایش ۲۰ درصدی حقوق، سفره حقوق‌بگیران پررنگ می‌شود، یعنی دولت و مجلس، فرمایشات رهبری را در نظر گرفته و تاکید ایشان بر در نظر گرفتن وضعیت معیشت مردم را درک کرده اند، اما اگر نه تنها سفره کارگران و بازنشستگان پررنگ نشد، بلکه کم رنگتر از گذشته شد، یعنی دولت و مجلس توجهی به فرمایش رهبری نداشته اند.


وی با هشدار نسبت به اینکه سفره مردم بیشتر از این نمی‌تواند کمرنگ شود گفت: آقایان بر افزایش حقوق حداقل‌ها تاکید دارند که ما نیز به همین معتقد هستیم و شکی نیست که حداقل بگیران باید از این وضعیت اسفبار خارج شوند، اما قرار نیست دیگر دهک‌ها در همان شرایط نامناسب باقی بمانند.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه سبد هزینه خانوار در تهران ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در روستا‌ها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است گفت: امسال حقوق حداقل بگیران هیچ تناسبی با سبد معیشت ندارد، آیا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پاسخگوی این سبد هزینه است؟ دولت مدعی عدالت ورزی، چگونه می‌خواهد این مردم را از فقر خارج کند، به ویژه با تورمی که در نتیجه سومدیریت برای مردم ایجاد شده است.

خبرنگار: محمدمهدی مراد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: