کد خبر: ۳۹۲۵۷۰
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
در راستای انجام تکالیف زمستانی ابلاغی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، اقدامات اجرایی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش تشریح شد.

ارائه گزارش تکالیف زمستانی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش

عزت الله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، گف: به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت ورود و خروج هواپیما‌ها و شناور‌ها به جزیره کیش، تعداد ۸ پروژه در راستای این مهم پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از پایان عملیات اجرایی بهسازی، تعریض و آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: طول باند جنوبی فرودگاه از ۳۶۰۰ متر به ۴۴۰۰ متر و عرض آن از ۶۵ متر به ۸۵ متر افزایش یافته است که امکان پذیرش هواپیما‌های غول پیکر از جمله ایرباس A۳۸۰ را در فرودگاه بین المللی کیش فراهم می‌کند.

"محمدی" تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در باند جنوبی و تجهیز آن، فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، دومین فرودگاه کشور با استاندارد بالاترین کلاس جهانی ۴ f خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با بیان این که در حال حاضر سامانه کمک ناوبری ILS/DME با روشنایی کت ۲ (CAT۲) با هزینه ۹۰۰ هزار یورو در باند فرودگاه بین المللی کیش در حال نصب استو در خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد؛ ادامه داد: سیستم روشنایی قبلی فرودگاه کیش (CAT ۱) بود که با بکارگیری سیستم روشنایی جدید، تعداد چراغ‌ها بیشتر و خط مرکزی باند نیز روشن شده که به نوبه آن باعث دید بهتر خلبان می‌شود.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از مهمترین و متداول‌ترین دستگاه‌هایی ناوبری، جهت نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب، "سیستم نشستن به وسیله دستگاه"ILS Instrument Landing System می‌باشد که نقش مهمی در ایمنی پرواز‌ها در شرایط بد آب و هوایی و به نوبه آن افزایش دید خلبان دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از افتتاح سیستم اطفا حریق بندر تجاری کیش خبر داد و افزود: بر اساس ماده ۲۲ طبق آیین نامه ایمنی بنادر، در محل‌هایی که عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌شود باید وسایل اعلام و اطفاء حریق کافی و متناسب با نوع کالا موجود و در دسترس باشد؛ از این رو برای تحقق این مهم، خط انتقالی سیستم اطفاء حریق به طول ۴ و نیم کیلومتر اجرا و تمامی اسکله‌های بندر تجاری کیش از جمله اسکله سوخت رسانی به سیستم اطفا حریق خودکار مجهز شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های بندر چارک به عنوان بندر پشتیبان کیش، از احداث ساختمان اداری بندر به متراژ ۶۰۰ متر مربع، احداث دیوار پیرامونی بندر چارک به طول هزار و ۶۵۰ متر، لایروبی و احداث دایک استحصال به متراژ ۱۲۰ هزار مترمکعب، احداث موج‌شکن بخش شرقی بندر چارک به طول ۳۶۵ متر مربع خبر داد و افزود: مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه و پیمانکار آن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ تخصصی دریایی موسسه مکین است.

عزت الله محمدی تاکید کرد: هدف از ایجاد بازوی شرقی در بندر چارک، انتقال شناور‌های صیادی بومی از حوضچه به این بازو و در راستای­ ایجاد بسترسازی لازم برای سهولت و ایمنی ورود و خروج شناور‌های مسافری و رفاه گردشگران است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش افزود: ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی، ساختمان اداری، معابر دیوار پیرامونی، احداث ساختمان گمرک و نصب دوربین‌ها و سیستم اطفا حریق از جمله اقداماتی است که عملیات عمرانی آن شروع شده و برخی از این موارد که در ارتباط مستقیم با رفاهیات گردشگران است؛ تا قبل از عید نوروز به بهره برداری می‌رسد.

محمدی در رابطه با نهایی شدن زیرساخت فیبر نوری بندر چارک، افزایش گیت‌های بندر از سه گیت به شش گیت و همچنین افزایش سرعت پذیرش خودرو از طریق استقرار نرم افزار پلاک خوان خودرو، گفت: تفکیک اسکله خودرو‌های سواری و کامیون جهت ایمن سازی و کاهش زمان انجام فرایند تخلیه و بارگیری از دیگر اقداماتی است که در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران و صاحبان کسب و کار انجام شده است.

وی در خصوص پیگیری اخذ مجوز مرز دریایی برای بندر چارک با همکاری وزارت کشور، سازمان دریانوردی و استانداری هرمزگان که آن را منوط به تکمیل ساختمان گمرک و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی دانست، افزود: با استقرار گمرک در بخش خروج، یکی از شاخص‌های اصلی بنادر در این بندر شکل گرفته و در صادرات، واردات و ارتقاء سطح کیفی، کمی و جایگاه بندر چارک و اشتغالزایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی بندر چارک را به عنوان بندر پشتیبان این منطقه از نظر ورود مسافر و تامین مایحتاج عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: تامین سوخت شناور‌ها و ایجاد کمپ برای اسکان گردشگران و رانندگان در شرایط بد جوی، از جمله بسته‌های سرمایه گذاری است که در بندر چارک تعریف شده است و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

محمدی از راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین خودرو در بندر کیش تا پایان بهمن ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: گردشگران که با خودرو می‌خواهند به کیش سفر کنند می‌توانند قبل از مراجعه به بندر وارد سامانه شوند و زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش افزود: به منظور رفاه حال گردشگران و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی، گیت‌های خروجی خودرو از جزیره کیش به بندر چارک و بندر آفتاب از ۴ گیت به ۸ گیت افزایش خواهد یافت و در حال تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری این گیت‌ها هستیم.

وی تاکیدکرد: با افزایش گیت ها، راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین خودرو و نیز افزایش شناور‌ها از ۱۱ فروند به ۲۵ فروند و با ظرفیت حمل ۴۰ خودرو، کمترین زمان انجام فرایند اداری جهت خروج از بندر کیش را شاهد خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش همچنین از به کارگیری یک فروند شناور با ظرفیت ۳۰۰ مسافر در مسیر رفت و برگشت کیش چارک خبر داد و خاطر نشان کرد: برقراری سفر دریایی در هنگام صبح، یکی از مطالبات مردمی بود که این درخواست با راه اندازی شناور مورد نظر که توانایی حرکت در شرایط بد آب و هوایی را نیز دارد محقق شد و مسافران می‌توانند مسیر کیش به چارک را با توجه به سرعت شناور در مدت یک ساعت سپری کنند.

وی با اشاره به تعمیر اساسی اسکله تفریحی و میرمهنا در سال آینده گفت: این دو اسکله، از جاذبه‌های گردشگری کیش محسوب می‌شوند و از استقبال خوب گردشگران برخوردارند از این رو تا قبل از عید نوروز تعمیرات جزیی در بحث روشنایی، مبلمان و زنگ زدایی انجام می‌شود و از آنجایی که تعمیرات اساسی زمانبر است؛ اجرای فراخوان و مزایده در راستای بهسازی اساسی این دو اسکله با المان‌های جدید در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش ضمن اشاره به رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی جهت افزایش پرواز‌ها در مسیر کیش در ایام نوروز، از همکاری و مساعدت مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص قدردانی کرد و گفت: دهم اسفند ۱۴۰۱ جلسه‌ای با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی ۱۰ برگزار خواهیم کرد و برنامه ریزی‌های لازم جهت افزایش پرواز در ایام نوروز با کمک توان حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: