April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به زلزله خوی تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۲۵۸۱
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از وقوع زلزله های مکرر و مخرب و بی توجهی مردم به بیمه گفت: با وجود این همه بلایای طبیعی که زندگی مردم را با مشکل رو به رو می‌کند، هنوز توجه لازم به بیمه صورت نمی‌گیرد.

ضرورت مدیریت ریسک با بیمه

محمدعلیپور رحمتی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به زلزله خوی که بسیاری از مردم کشورمان را در این سرمای سخت با مشکل رو به رو کرده است گفت: در حالی که کشور ما بر روی مسیر زلزله قرار دارد و همواره بخش‌هایی از کشور می‌لرزد، ساختمان‌ها فرو می‌ریزد، و مردم با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند، اما مشاهده می‌کنیم که همچنان توجه لازم به بیمه صورت نمی‌گیرد.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه در کشور زلزله خیز ایران، بی رغبتی به بیمه تعجب برانگیز است گفت: در حالی که ساختمان‌ها بیمه نمی‌شوند، مشاهده می‌کنیم که مردم کشورمان از زلزله آسیب می‌بینند و مدتهاست در کانکس زندگی می‌کنند، اما توجهی به بیمه نمی‌شود.


نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیمه زلزله در مقابل مبالغی جزیی تنظیم می‌شود گفت: مبلغ بیمه زلزله به اندازه‌ای ناچیز است که دهک‌های پایین جامعه می‌توانند آن را خریداری کنند، اما به نظر می‌رسد مردم کشورمان نسبت به شرایط احتمالی ناشی از زلزله حساسیت لازم را ندارند.


وی با اشاره به امکان بروز حادثه در اثر بی توجهی گفت: در حالیکه هر لحظه امکان آتش سوزی وجود دارد، اما مردم نسبت به بیمه آتش سوزی اقدام نمی‌کنند.


علیپور با اشاره به سیل‌هایی که همواره مردم بخشی از کشورمان را به چالش می‌کشد گفت: در حالی که همه ساله سیل جاری می‌شود و محصولات کشاورزان را می‌برد، اما کشاورزان محصولات خود را در برابر سیل بیمه نمی‌کنند و بدتر اینکه بار‌ها شاهد بوده ایم که سیل، خانه‌ها را ویران کرده و اموال مردم را برده است.

 

بیشتر بخوانید:نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان منطقه حاضر شدند


وی با تاکید بر اینکه چالش‌های زندگی مردم نشان می‌دهد که درک درستی از بیمه نداریم گفت: باید بپذیریم که با فرهنگ بیمه بیگانه هستیم و هنوز به این باور نرسیده ایم که با مبلغی جزیی می‌توانیم ریسک‌های زندگی را مدیریت کنیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل نادیده گرفتن ظرفیت بیمه در برابر حوادث گفت: بی توجهی به صنعت بیمه از یک سو به ضعف فرهنگی و بیگانگی مردم با اهمیت بیمه بازمیگردد و از سوی دیگر عملکرد نامناسب بیمه‌ها باعث شده تا مردم رغبتی به بیمه نداشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه باید بیمه به یک امر اجباری تبدیل شود گفت: با نگاهی به بیمه شخص ثالث خودرو متوجه می‌شویم که وقتی امری به قانون تبدیل شد، مردم به آن تن می‌دهند، همانگونه که اکنون بیمه شخص ثالث اجباری شده و مردم استقبال قابل توجهی از این بیمه دارند و سرقت خودروهایشان را بیمه می‌کنند.


علیپور گفت: از یک سو مالکان خودرو اگر بیمه نداشته باشند، با جریمه‌های سنگین از سوی راهنمایی رانندگی و حتی توقیف خودرو روبرو می‌شوند و از سوی دیگر هنگام بروز سانحه و حوادث، از پرداخت هزینه‌های طرف مقابل بر نمی‌آیند و همین باعث بحران در زندگی آن‌ها می‌شود، در بحث خسارت نیز اگر شرکت بیمه، تمامی خسارت خودرو شخص ثالث یا خود فرد را پرداخت نکند، بخش قابل توجهی را می‌پردازد و بار را از دوش فرد حادثه دیده بر می‌دارد. بنابر این بسادگی از خرید بیمه شخص ثالث استقبال می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه می‌توانیم بیمه زلزله، سیل، آتش سوزی یا دیگر بیمه‌ها را به عنوان الحاقیه به بیمه شخص ثالث خودرو بیفزاییم گفت: اگر در یک نوبت افرادی که از سیل یا زلزله خسارت دیده اند، خسارت خود را دریافت کنند و در مقابل افرادی که بیمه ندارند و با چالش رو به رو شده اند، خودشان را با یکدیگر مقایسه کنند، متوجه اهمیت بیمه می‌شوند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بیمه‌هایی همچون آتش سوزی، سیل و زلزله، خسارت پردازی مناسب نیست گفت: اگرچه انتقاد‌هایی از سوی بیمه شوندگان مطرح می‌شود، اما پرداخت هزینه در مقایسه با حق بیمه پردازی تفاوت فاحشی دارد که می‌تواند انگیزه خوبی برای بیمه کردن خودرو، خانه، محصول کشاورزی و... باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: