کد خبر: ۳۹۲۶۰۰
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
0
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که معامله‌گران به نگرانی‌ها پیرامون تقاضا برای سوخت متمرکز شدند، حدود یک درصد سقوط کرد.

زور رکود در بازار نفت چربید

بهای معاملات نفت برنت با ۸۶ سنت معادل یک درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. معاملات روز جمعه نفت برنت با ۲.۲ درصد افزایش، بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید و بخشی از رشد ۲.۱ درصدی که در معاملات جمعه داشت را از دست داد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره نوشت: قیمت نفت با قوت گرفتن احتمال تحکیم بیشتر سیاست پولی توسط فدرال رزرو و پیش بینی معامله‌گران از احتمال ضعیف شدن چشم انداز تقاضا برای نفت، کاهشی شده است. هفته جاری ممکن است در خصوص این که وال استریت تا چه حد روی رکود حساب می‌کند، تعیین کننده باشد.

بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره به منظور کنترل نرخ تورم ادامه داده و به نگرانی‌ها نسبت به کندی فعالیت اقتصادی و تقاضا برای نفت دامن زده است.

به گفته تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس، ازسرگیری صادرات نفت جمهوری آذربایجان از پایانه نفتی سیهان ترکیه تا حدودی از نگرانی‌هایی که نسبت به کمبود عرضه وجود داشت، کاست.

این پایانه در پی زلزله مهیبی که هفته گذشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه به وقوع پیوست، آسیب دید. بندر سیهان، محل مخازن نفت و نقطه بارگیری نفتی است که از خطوط لوله جمهموری آذربایجان و عراق به این بندر منتقل می‌شود.

قیمت نفت روز جمعه پس از این که روسیه به تلافی محدودیت‌های غربی علیه صادرات این کشور، اعلام کرد تولید نفت خود را در مارس به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز معادل پنج درصد از تولید جهانی کاهش می‌دهد، روند صعودی پیدا کرد.

بر مبنای هفتگی، نفت برنت و شاخص نفت آمریکا هفته گذشته تحت تاثیر خوش بینی به بهبود تقاضا برای سوخت در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، بیش از هشت درصد رشد کردند. بهبود تقاضای چین برای نفت، باعث شد صادرات بنزین این کشور در فوریه کاهش پیدا کند، اما صادرات دیزل بالای دو میلیون تن ماند.

استفانو گراسو، از شرکت ۸ VantEdge در سنگاپور گفت: کاهش ۵۰۰ هزار بشکه در روز تولید، روسیه را به سهمیه تولیدی که تحت توافق اوپک پلاس داشت برمی‌گرداند، زیرا مسکو در حال حاضر صادرات بالاتری دارد

مقامات کشوری اوپک می‌گویند نفت ممکن است اکنون که تقاضای چین پس از رفع محدودیت‌های کرونایی، رو به بهبود گذاشته و عدم سرمایه‌گذاری رشد عرضه را محدود کرده است، روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۳ از سر بگیرد و احتمال بازگشت نفت به ۱۰۰ دلار را پیش بینی می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: