نماینده بندر لنگه در مجلس بر استفاده از ظرفیت نوروز تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۲۶۰۶
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نماینده بندر لنگه با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و پیک گردشگران به منطقه آزاد کیش گفت: تا زمانی که زیرساخت‌ها را مهیا نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم کیش و قشم را به جای ترکیه و دبی انتخاب کنند.

جذب گردشگر نیازمند ایجاد زیرساخت و رفع محدودیت

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با هشدار نسبت به کمبود زیرساخت‌ها در مناطق آزاد گفت: همه مواردی که باعث شد نتوانیم از ظرفیت جام جهانی قطر استفاده کنیم، امروزه در خصوص گردشگران نوروزی نیز وجود دارد.


وی افزود: تا زمانی که زیرساخت‌های مناطق آزاد در همه زمینه‌ها مهیا نشود و نیاز گردشگران را مرتفع نکنیم، امکان ندارد مناطق آزاد به خصوص منطقه آزاد کیش که از مناطق قدیمی و با سابقه کشور است و قدمت آن به دوران قبل از انقلاب بازمی‌گردد، بتواند نقش خود را در زمینه گردشگری بخوبی ایفا کند.


عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشد تا بتوانند جذابیت لازم را برای مسافرت مردم ایجاد کنند گفت: قبل از آنکه بخواهیم با تبلیغات جذابیت ایجاد کنیم، لازم است امکانات را به نوعی فراهم کنیم که مردم با میل و رغبت به مناطق آزاد به ویژه قشم و کیش سفر کنند.


وی با هشدار نسبت به ضعف زیر ساخت‌ها و تبعاتی که برای اقتصاد کشور دارد گفت: در ایام نوروز مردم به ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و بسیاری کشور‌های دیگر سفر می‌کنند، در صورتی که کیش و قشم یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین جزایر کشور هستند و استقبال لازم از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.


جباری با تاکید بر اینکه مردم برای تعطیلات نوروز بدنبال جایی هستند که خستگی یک سال کار و تلاش را بدر کنند گفت: برای جذب مردم نیاز به فرهنگسازی و تبلیغات داریم و البته باید به نوعی فرهنگ سازی کنیم که مردم به سمت جزایر قشم، کیش و دیگر مناطق آزاد کشورمان سفر کنند.


وی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی و تبلیغات بتن‌هایی کارساز نیست گفت: برای آنکه مردم در ایام نوروز به کیش و قشم بیایند، به زیرساخت‌های گسترده و مناسب به ویژه در ارتباط با گردشگری نیاز داریم.


نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد جذابیت تاکید کرد و گفت: وقتی مردم به جزایر قشم یا کیش سفر می‌کنند یا از مناطق آزاد بازدید به عمل می‌آورند، باید به اندازه‌ای آن مناطق مطابق شرایط روز باشد که با سرزمین اصلی تفاوت داشته و مردم را به سوی خود جذب کند.


وی با اعلام اینکه مناطق آزاد نیازمند مشوق‌هایی برای گردشگران است گفت: نه تنها در مناطق آزاد مشوق نداریم، بلکه با ایجاد محدودیت و ممنوعیت باعث مردم گریزی می‌شویم.


جباری با یادآوری اینکه چندی قبل آقایان بخشنامه کردند که ورود خودرو‌های تولید داخل به مناطق آزاد از جمله کیش ممنوع است گفت: این تصمیم غلطی بود، زیرا مردم در ایام تعطیلات به ویژه نوروز می‌خواهند به مناطق آزاد سفر کنند و در آنجا نیازمند آن هستند که راحت باشند و بتوانند از امکانات خود استفاده کنند.


وی با تاکید بر اینکه لازم است در کیش شرایط برای اسکان با قیمت مناسب و استفاده از وسایل شخصی فراهم شود گفت: اینکه هزینه سفر را برای گردشگران داخلی بالا ببریم و انتظار داشته باشیم قشم و کیش را به جای ترکیه و دبی انتخاب کنند، منطقی به نظر نمی‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: