رضایی نقش دولت در اقتصاد را مهم توصیف کرد
کد خبر: ۳۹۲۶۰۷
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اهمیت بازار سرمایه بر اقتصادی گفت: بازار بورس نباید از رونق بیفتد، زیرا بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در بازار سرمایه متحول می‌شود.

مدیریت بحران بورس با نقش آفرینی دولت

علی رضایی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد، صنعت، کشاورزی، بازار‌های ملی و... درگیر بازار سرمایه هستند گفت: مردم با سرمایه گذاری‌هایی که انجام می‌دهند، در بخش‌های گوناگون بازار سرمایه درگیر می‌شوند و، چون با هدف سود وارد این بازار می‌شوند، انتظار زیان از بازار بورس را ندارند.


وی با یادآوری اینکه همواره دولت و مسئولان مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت و تشویق میکنند گفت: اگر مردم از بازار سرمایه زیان ببینند، اعتمادشان نسبت به مسوولان کاهش می‌یابد، زیرا در عمل با واقعیت دیگری به غیر از آنچه مسوولان مطرح کرده اند، رو به رو می‌شوند.


نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید از بازار سرمایه حمایت کند گفت: دولت باید نگاه مثبتی به سرمایه گذاران خرد بورس داشته باشد، زیرا فرهنگ سازی ورود به بورس از سرمایه گذاران خرد شروع می‌شود.


وی با یادآوری اینکه در جریان دعوت دولت دوازدهم از مردم برای حضور بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران خرد بیشتر متضرر شدند گفت: اکنون چشم امید سرمایه گذاران به دولت سیزدهم است و این دولت نباید اجازه سرمایه گذاران زیان دهند.

 

بیشتر بخوانید:فروش ۱۳ هزار و ۳۳۹ ربع سکه در بورس کالا


رضایی در پاسخ به اینکه عده‌ای اعتقاد دارند، بورس یک بازار آزاد است و دولت نباید در آن دخالت کند گفت: دولت در عمل دخالت می‌کند. وقتی ۸۵ درصد اقتصاد دولتی است، سهامدار عمده شرکت‌های بزرگ دولت است و دولت برای تمامی بخش‌های اقتصاد تعیین تکلیف می‌کند، چگونه می‌توان انتظار داشت دولت در بورس دخالت نکند.


وی با اعلام اینکه سهامداران بورس به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند گفت: عمده سرمایه در اختیار سهامداران حقوقی است که شامل شرکت‌های بزرگ می‌شوند و این شرکت‌ها به وسیله دولت مدیریت می‌شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سهامداران حقوقی تعیین کننده اصلی بازار سرمایه هستند گفت: متاسفانه بازار بورس به وسیله سهامداران حقوقی خراب می‌شود، زیرا معاملاتی حقوقی نقش تعیین کننده‌ای در بورس دارد و چنانچه ردپای تحولات بورس را دنبال کنیم، به خرید یا فروش سهام سهامداران حقوقی می‌رسیم.


وی با اشاره به اینکه وقتی بورس با مشکل روبرو میشود، سرمایه‌گذاران حقوقی از بازار سرمایه کنار می‌کشند گفت: سهام حقوقی‌ها کلان است و تاثیرات جدی بر بازار سرمایه می‌گذارند و، چون مدیریت حقوقی‌ها با دولت است، هر گونه تصمیم حقوقی‌ها بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


رضایی با تاکید بر اینکه سهامداران حقوقی می‌توانند بازار سرمایه را مدیریت کنند گفت: در شرایطی که بورس با مشکل روبرو می‌شود، سرمایه‌گذاران حقوقی باید حضور جدی تری در بورس داشته باشند تا سهامداران خرد به بازار امیدوار بمانند.


وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس و تاثیرات مثبتی که بر بازار سرمایه داشت گفت: هنگامی که خودرو در بورس عرضه می‌شود، شاخص مثبت می‌شود و مهمتر اینکه تمامی خودرو‌های عرضه شده در بورس به فروش می‌رسد، یعنی خودرو معامله‌ای ۱۰۰ درصدی است که تاثیرات مثبتی بر نماد معاملات می‌گذارد.


نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازی‌ها را دولت مدیریت می‌کند گفت: همانگونه که خودرو به عنوان یک ابزار در اختیار دولت می‌تواند بازار سرمایه را مدیریت کند، دیگر شرکت‌های حقوقی هم می‌توانند در بورس تاثیر بگذارند به همین دلیل است که بر نقش دولت در بازار سرمایه تاکید می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: