کد خبر: ۳۹۲۶۱۴
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
0
وزارت امور خارجه عراق خبر داد که وزیر خارجه این کشور و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها با یکدیگر رایزنی کردند.

رایزنی عراق و آمریکا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها

وزارت امور خارجه عراق، شامگاه یکشنبه، اعلام کرد که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه این کشور و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، وزیر خارجه عراق در محل اقامت خود در واشنگتن با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

طبق این اعلام، در این گفتگو، به دیدار اخیر مقامات عالی‌رتبه هیأت عراقی و مقامات ارشد دولت آمریکا پرداخته شده و همچنین «روند گفتگو‌ها میان کشور‌های ۱+۵ با ایران که در وین برگزار می‌شد، دلایل توقف آن و مواضع اروپا در این خصوص» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه، فؤاد حسین به «تماس تلفنی روز جمعه خود از سوی حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و گفت‌و‌گویی که میان آن‌ها جریان داشته، اشاره کرده است».

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که رابرت مالی از نقش وزارت امور خارجه عراق و «تلاش‌های پیوسته [دستگاه]دیپلماسی عراق در بسیاری از ابتکارات به‌ویژه در جهت کاهش تنش منطقه» تمجید کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق، روز شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، تلفنی گفتگو کردند.

در تماس تلفنی فؤاد حسین وزیر خارجه عراق و حسین امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین همچنین در خصوص گام‌های مرتبط با توافق برای رفع تحریم‌ها رایزنی کردند. وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگوی تلفنی از حسین امیرعبداللهیان یرای سفر به بغداد دعوت به عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: