April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسط مراکز خدماتی فولاد مبارکه انجام شد؛
کد خبر: ۳۹۲۶۵۲
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
جلسه ارزیابی عملکرد مراکز خدماتی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با حضور معاون فروش و بازاریابی و جمعی از مدیران این معاونت و همچنین مدیران عامل شرکت‌های آتیه‌فولاد نقش‌جهان، فولاد متیل و مراکز خدماتی، به میزبانی فولاد مبارکه برگزار شد.

تأمین نیاز ۵۰۰۰ مصرف‌کنندۀ با درخواست کمتر از ۱۰۰ تن

به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمد تاجمیر ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه در خصوص اهداف و دستاورد‌های این جلسه گفت: در این نشست برنامه‌های سال آتی فولاد مبارکه در حوزه مراکز خدماتی، مباحث مربوط به اهداف و مأموریت‌های مراکز خدماتی، تحلیل و پیش‌بینی بازار سال جاری و آتی و راهکار‌های ارائه خدمات بهتر به مشتریان نهایی از طریق مراکز خدماتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در سال‌های مختلف مراکز خدماتی را با چهار شاخصه اصلی مورد ارزیابی و پایش قرار داده است که این چهار شاخص عبارت‌اند از: ۱- بازاریابی و فروش محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان کوچک؛ ۲ – ارائه انواع خدمات موردنیاز مشتریان شامل مشتریان بزرگ که به‌صورت مستقیم از فولاد مبارکه خرید می‌کند و همچنین مشتریان کوچک؛ ۳- خرده‌فروشان محصولات در تمام نقاط کشور؛ ۴- فروش محصولات خریداری‌شده در داخل استان محل استقرار مراکز خدماتی.

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه برنامه فروش محصول به این مراکز همه‌ساله بر اساس این چهار شاخص اصلی تعیین و برای سال آینده ارائه می‌شود، افزود: فولاد مبارکه به‌منظور ارتقای این چهار شاخص در سال آتی در نظر دارد با ایجاد نرم‌افزار یکپارچه، عملکرد مراکز خدماتی خود را مورد پایش و بررسی قرار دهد و گام‌های مؤثرتری برای تأمین نیاز مشتریان خُرد در تمامی نقاط کشور بردارد.

به گفته تاجمیر ریاحی مشتریان فولاد مبارکه به دو دسته مشتریان عمده و مشتریان خُرد تقسیم می‌شوند. در این تقسیم‌بندی مشتریانی که توان خرید سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن محصول را داشته باشند به‌عنوان مشتریان بزرگ شناخته می‌شوند. این دسته از مشتریان محصولات موردنیاز خود را به‌صورت مستقیم از فولاد مبارکه خریداری می‌کنند؛ مشتریان خُرد کسانی هستند که کمتر از ۱۰۰۰ تن درخواست دارند و باید از طریق مراکز خدماتی نیاز خود را تأمین نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ مشتری خُرد نیاز‌های خود را از مراکز خدماتی فولاد مبارکه تأمین کرده‌اند و جای خوشحالی است که فولاد مبارکه توانسته از طریق مراکز خدماتی خود حدود ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات شرکت را بین این تعداد از مشتریان توزیع کند.

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت بر آن است که درصد خرده‌فروشی در مراکز خدماتی را افزایش دهد و در سال‌های آینده زیرساخت‌های مناسبی ایجاد کند تا تعداد مشتریان کوچکی که نیاز خود را از مراکز خدماتی تأمین می‌کنند، افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته در دو سال اخیر تعداد مشتریان مصرف‌کننده نهایی کوچک در مراکز خدماتی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در سال‌های گذشته تعداد مشتریان خرد و مراکز خدماتی فولاد مبارکه ۳۰۰۰ مشتری بوده است. این افزایش تعداد مشتریان کوچک نشان از افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه در مراکز خدماتی و بهبود شرایط برای تأمین هرچه بهتر نیاز این دسته از مشتریان و همچنین حذف واسطه‌ها در بازار بوده است. امید می‌رود با این اقدامات، فولاد مبارکه بتواند محصولات را با مناسب‌ترین قیمت و در زمان کوتاه‌تری به مصرف‌کنندگان نهایی تحویل دهد.

گفتنی است در پایان این جلسه برنامه‌ها و اهداف معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه برای سال آینده در حوزه مراکز خدماتی تشریح شد و در همین زمینه هر یک از مدیران و نمایندگان مراکز خدماتی نیز نظرات خود را ارائه کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: