April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۶۶۳
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
0
رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر اجتماعی تهران با انتقاد از خروج برخی از دارو‌ها از شمول بیمه تامین اجتماعی گفت: اخیرا نیز اعلام شده است که داروی سرماخوردگی از شمولیت بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگان خارج شده است.

خروج دارو‌های سرماخوردگی از مشمولیت بیمه تامین اجتماعی ویژه بازنشستگان

علی دهقان‌کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر اجتماعی تهران در نشست خبری با بیان اینکه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در ابتدای امسال توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اظهار کرد: همه مسئولان از دیدگاه مقام معظم رهبری در این باره مطلع هستند و یک سند بالادستی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید طی ۶ ماه آیین‌نامه مربوط به سیاست‌های اشاره شده تدوین و به دولت ارسال می‌شد، گفت: حساسیت ما روی این موضوع این است که به سرنوشت برخی اسناد و قوانین دیگر دچار نشود و به مرحله اجرا برسد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر اجتماعی تهران تاکید کرد: در مقدمه این سیاست‌ها به رفاه عمومی و رفع فقر و محرومیت اشاره شده است علاوه بر اینکه در بند‌های ۳ و ۴ سیاست‌های کلی که مختص سازمان تأمین اجتماعی است مواردی، چون پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین‌النسلی و عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی، تأمین منابع پایدار حفظ و ارتقای ارزش ذخایر سازمان‌ها با تاکید بر امانت داری امنیت سودآوری و ... قید شده است.

دهقان کیا با اشاره به اینکه متاسفم که تیم اقتصادی دولت هیچ کدام از موارد ذکر شده را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور لحاظ کرده است، افزود: آنچه که از دولت انتظار داشتیم این بود که به این موارد عنایت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به بند ل تبصره ۵ لایحه بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: البته خوشبختانه روز گذشته این بند از سوی مجلس رد شد و ما از دولت انتظار داشتیم که بدهی دولت با توجه به قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی به روز رسانی شود درحالی که در لایحه بودجه به محاسبه این بدهی با نرخ گذشته اشاره شد است و امروز بدهی دولت به تأمین اجتماعی به ۴۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده است و این رقم در سال ۹۲ حدود ۱۶۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر اجتماعی تهران ادامه داد: در آذرماه سال جاری سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده که در متن این نامه آمده که دولت براساس ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی باید ۳ درصد از حق بیمه را بپردازد که این مسئله عملیاتی نشده است همچنین تعهدات دیگری برای بیمه شدگان اقشار خاص دارد که باید ماهیانه عملیاتی شود که این عدد در ماه ۷ هزار میلیارد تومان است.

دهقان کیا همچنین گفت: در مجموع بدهی دولت تا پایان امسال به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت این است که از محل مولد سازی بخشی از بدهی‌هایش با سازمان تامین اجتماعی را تسویه کند، گفت: مگر دولت به پرداخت بدهی‌های جاری اش به تأمین اجتماعی توجه نکند این سازمان با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر اجتماعی تهران همچنین به تورم و افزایش هزینه‌های زندگی و مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: به این موارد باید به مشکلات درمانی بازنشستگان نیز اشاره کرد ومتاسفانه هر روز شاهد دارو‌هایی از شمول بیمه‌ها هستیم و اخیرا نیز دارو‌های سرما خوردگی از شمول بیمه تأمین اجتماعی برای بازنشستگان خارج شده وحتی بیمارستان میلاد در یک مورد مبلغ ۵۴ هزار تومان برای تحویل داروی سرماخوردگی از بازنشستگان دریافت کرده است که ما این موارد را اعتراض کرده ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

دهقان کیا در پایان ضمن انتقاد از عدم پذیرش دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی در برخی از بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: این موارد باید از طریق شورای عالی بیمه پیگیری و پاسخ داده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: