کد خبر: ۳۹۲۶۷۱
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
0

 

رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده معروف کتاب پدر پولدار پدر فقیر (Rich Dad Poor Dad)، از مدافعان سرسخت ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن‌ها برای تغییر دنیای مالی بوده است. از آنجایی که قیمت ارز دیجیتال و تعداد آن‌ها افزایش یافته است، بسیاری از افراد متعجب بودند که کیوساکی در مورد این پیشرفت اخیر چه نظری دارد. در این مقاله، نگاهی به دیدگاه‌های او در مورد وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال خواهیم داشت و به برخی از نظرات او در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال در دنیای اقتصاد، پاسخ خواهیم داد.

دیدگاه کلی رابرت کیوساکی در مورد ارزهای دیجیتال چیست؟

کیوساکی به قدرت ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین که زیربنای آن‌هاست، اعتقاد زیادی دارد. او ارزهای دیجیتال را راهی برای تمرکز زدایی قدرت و به چالش کشیدن سیستم مالی سنتی می‌داند که به مردم اجازه می‌دهد، کنترل بیشتری نسبت به پول و دارایی خود داشته باشند. همچنین الیزابت مک کاولی (Elizabeth McCauley)، یکی از بنیانگذاران Kraken می‌گوید: "کریپتوکارنسی فقط مربوط به فناوری نیست، بلکه در مورد تغییر طرز فکر ما در مورد پول و تراکنش‌های مالی است."

آیا رابرت کیوساکی معتقد است که ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای سنتی خواهند شد؟

کیوساکی این جمله را به طور کامل تایید نمی‌کند، اما او فکر می‌کند که ارزهای دیجیتال نقش مهمی در آینده مالی خواهند داشت. به نظر او، ارزهای دیجیتال جایگزین امن‌تر، شفاف‌تر و انعطاف‌پذیرتری برای ارزهای سنتی هستند که اغلب در معرض دستکاری و کنترل دولت هستند. رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار پدر فقیر می‌گوید: "سود کردن مانند جذب کارمندان جدید است. هرچه تعداد کارمندان بیشتر باشد سود بیشتری خواهید کرد. نیازی نیست که تا آخر عمر خودتان کار کنید. کافی است تا حدی سود کرده و سود خود را مانند کارمندان مورد نیاز استخدام کنید و بعد زمان استراحت فرا می‌رسد. میلیونر‌های بزرگ همیشه کار نکردند؛ آن‌ها از جایی به بعد با سرمایه گذاری کردن، پول خود را زیاد کردند. سرمایه گذاری در بانک هیچ ریسکی ندارد و اگر تا آخر عمر تمام سرمایه در بانک باشد هیچ وقت کارمندان بیشتر نمی‌شوند. باید پول خود را تقسیم کرده و با بخشی از سرمایه خود ریسک سرمایه گذاری کردن را بپذیرید."

نظر رابرت کیوساکی در مورد قیمت فعلی ارزهای دیجیتال چیست؟

کیوساکی همیشه از طرفداران ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن‌ها برای تغییر دنیای مالی بوده و معتقد است که قیمت ارز دیجیتال در حال حاضر نشان دهنده این پتانسیل است. او قیمت ارز دیجیتال بالا را نشانه‌ای از بازاری می‌داند که هنوز در مراحل اولیه و پر از فرصت‌های بکر است. همچنین افزایش تعداد ارزهای کریپتوکارنسی را نشان از اعتماد بیشتر مردم به این فضا می‌داند. کیوساکی همچنین یکی از مدافعان جدی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است و او می‌گوید که ارزهای دیجیتال یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمان ما هستند. او معتقد است که ارزهای رمزنگاری شده فرصتی برای کسب سود هستند.

آیا رابرت کیوساکی معتقد است که قیمت ارز دیجیتال پایدار است؟

کیوساکی یک متفکر بلندمدت است و معتقد است که قیمت ارز دیجیتال در حال حاضر تنها آغاز راه است. او قیمت ارز دیجیتال را بازتابی از پتانسیل بازار می‌داند، اما همچنین اذعان دارد که در آینده نوسانات و فراز و نشیب‌هایی وجود خواهد داشت. کیوساکی می‌گوید: "کریپتوکارنسی پول مردم است و اولین قدم به سوی آزادی مالی است."

سایر تحلیلگران و اقتصاددانان نیز نظرات متفاوتی در مورد وضعیت فعلی بازار و قیمت ارز دیجیتال دارند. در حالی که برخی قیمت‌های بالا را نشانه‌ای از یک حباب می‌دانند که احتمالاً می‌ترکد، برخی دیگر معتقدند که قیمت ارز دیجیتال فعلی پایدار هستند و ارزهای رمزنگاری شده برای ثابت ماندن در این نقطه آمده‌اند.

نتیجه گیری

رابرت کیوساکی یک مدافع قوی برای ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن‌ها برای تغییر دنیای مالی بوده و از یک چیز مطمئن هستیم که دیدگاه کیوساکی در مورد ارزهای دیجیتال مطمئناً به شکل‌دهی گفتمان پیرامون این بازار جدید و هیجان‌انگیز ادامه می‌دهد.

رابرت کیوساکی به خاطر دیدگاه‌های متضاد خود در مورد امور مالی و سرمایه‌گذاری شناخته شده است و نظرات او در مورد قیمت ارز دیجیتال از این قاعده مستثنی نیست. به نظر او، کریپتوکارنسی راهی برای فرار از سیستم‌های مالی سنتی است و معتقد است که در این سیستم‌ها علیه افراد عادی تقلب می‌شود. او استدلال می‌کند که کنترل متمرکز ارزهای سنتی به دولت‌ها و مؤسسات مالی قدرت بیش از حد می‌دهد و ارزهای دیجیتال راهی برای بدست آوردن کنترل مالی هر فرد بر دارایی خود هستند.

کیوساکی یکی از حامیان بزرگ بیت کوین، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال است، و او می‌گوید که این «پول برای مردم» است. او معتقد است که بیت کوین جایگزین امن و غیرمتمرکز برای ارزهای سنتی است و این اولین قدم به سوی یک انقلاب مالی است که به افراد کنترل بیشتری بر پول و آینده مالی خود می‌دهد.

به طور کلی، نظرات رابرت کیوساکی در مورد قیمت ارز دیجیتال جسورانه و بحث برانگیز است، اما آن‌ها همچنین ریشه در درک عمیق سیستم مالی و اعتقاد به قدرت فناوری غیرمتمرکز برای تغییر جهان دارند. باید درد که آیا نظرات او ثابت می‌شود یا نه، اما نمی‌توان انکار کرد که نظرات او در مورد کریپتوکارنسی بحث‌های زیادی را در جامعه مالی برانگیخته است. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم در تایید نظرات کیوساکی می‌گوید: "کریپتوکارنسی فقط یک مد نیست، بلکه باید بماند و طرز فکر ما را در مورد پول تغییر می‌دهد."

منبع :

https://www.khabaronline.ir/news/1719122/

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: