کد خبر: ۳۹۲۷۰۷
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
در سفر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به آذربایجان غربی و تشکیل کارگروهی ویژه، حمایت و کمک‌رسانی به بازنشستگان آسیب‌دیده از زلزله خوی در دستور کار قرار گرفت.

بازنشستگان آسیب‌دیده از زلزله خوی تحت حمایت صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفتند

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، در گام نخست، «نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با سفر به آذربایجان غربی، نشستی با مدیر و کارشناسان صندوق بازنشستگی استان برگزار و ابعاد خسارت‌های وارد شده به بازنشستگان تحت پوشش و شیوه‎‌های یاری رساندن به آنان را بررسی کرد.

ترکی صبح چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه با حضور در اماکن اسکان زلزله زدگان، در دیدار چهره به چهره با‌بازنشستگان آسیب دیده از زلزله در شهرستان خوی‌گفتگو‌کرد.

در این بازدید که مسئولان استانی و مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان غربی نیز حضور داشتند، هماهنگی‌های لازم برای تامین اقلام موردنیاز بازنشستگان از جمله چادر، پتو و ۱۵۰ دستگاه بخاری برقی و تجهیزات گرمایشی، توسط مدیریت استان آذربایجان غربی انجام‌شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پس از بازدید از‌محل اسکان زلزله زدگان، در نشست با رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان خوی حضور یافت و ضمن کسب اطلاع از مشکلات و مسائل بازنشستگان و آسیب دیدگان این شهرستان راه‌های یاری رساندن و رفع مشکلات آن‌ها را بررسی کرد.

برهمین اساس مقرر شد تا ضمن بررسی خسارت‌های وارده در اثر زلزله ۵.۹ ریشتری به منازل افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در شهرستان خوی، در صورت نیاز این عزیزان، برای دریافت تسهیلات بازسازی ساختمان مسکونی با هماهنگی بنیاد مسکن و شهرسازی در اولویت قرار گیرند.

در گام بعدی نیز مقرر شد‌تا به منظور جبران بخش کوچکی از مشکلات ایجاد شده برای بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، پرداخت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی برای بازنشستگان زلزله‌زده این شهرستان در‌کمترین زمان و بدون نوبت (برای بازنشستگان شهرستان خوی که‌قبلا‌هم از این تسهیلات استفاده کرده بودند) فراهم شود.

در این نشست، همچنین امکان استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان آسیب دیده از زلزله زده خوی بررسی و مقرر شد تا درصورت امکان این تسهیلات برای عزیزان آسیب دیده فراهم شود. همچنین، قرار شد تا اولویت جبران خسارت هزینه درمان برای بازنشستگان آسیب دیده خوی برای جبران هزینه‌های درمان بازنشستگان آسیب دیده در زلزله مدنظر قرار گیرد.

درنهایت، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه صنایع شیر ایران روز جمعه ۱۴بهمن‌ماه بیش از ۱۹ تن محصولات لبنی پگاه برای زلزله زدگان خوی شامل کره حیوانی، پنیر سفید، انواع شیر‌های ساده و طعم دار ۲۰۰ سی‌سی و یک لیتری با ارزش یک و نیم میلیارد تومان از سوی دو شرکت پگاه ارومیه و تبریز برای این شهرستان ارسال شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: