کد خبر: ۳۹۲۷۴۰
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
روسیه، سیستمی را راه‌اندازی کرده است که محتوای غیر مجاز در اینترنت را رصد کرده و شناسایی اعتراضات بدون مجوز را راحت‌تر می‌کند.

راه‌اندازی سیستم پایش اینترنت در روسیه

سیستم "اوکولوس"، بیش از ۲۰۰ هزار تصویر در روز را با سرعت حدود سه ثانیه برای هر تصویر، رصد کرده و قادر است متن را خوانده و صحنه‌های غیرمجاز در تصاویر و ویدئو‌ها را شناسایی کند.

اینترفکس به نقل از "مرکز فرکانس رادیویی اصلی" که بخشی از رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) است، نوشت:

"اوکولوس" به شکل خودکار، جرایمی مانند محتوای افراطی، دعوت به تجمع غیر قانونی، مواد مخدر و غیر اخلاقی را شناسایی می‌کند.

به گفته مقامات روسی، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، مطالب جعلی با سرعت بی‌سابقه‌ای منتشر شده تا جای حقایق واقعی را بگیرند. ایجاد این سیستم، پاسخ ما به تحریکات و اقدامات ضد روسی از سوی بخشی از منابع خارجی است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه، غرب را متهم کرده است اطلاعات جعلی درباره عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، منتشر می‌کند تا نیرو‌های نظامی روسیه را بدنام کند. این کشور سال گذشته، قانونی را تصویب کرد که عاملان انتشار اطلاعات جعلی را جریمه می‌کند و با سایت‌های شبکه اجتماعی و خبری که چنین محتوایی را منتشر می‌کنند، برخورد می‌کند.

منبع: اینترفکس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: