April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
فتاحی انتخاب ایمیدرو برای رونق صنایع را مورد ستایش قرار داد
کد خبر: ۳۹۲۷۴۸
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد این منطقه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: منطقه‌ای که تا چندی پیش محروم بود، اکنون به محلی برای سرمایه گذاری صنایع انرژی بر تبدیل شده است.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آستانه شگفت انگیز شدن+(فیلم)
کورش فتاحی در چهارمین دوره نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش با تبریک به ایمیدرو و دبیرخانه مناطق آزاد اقتصادی بخاطر برگزیدن منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: ایمیدرو با یک هوشیاری و افق دید بلند، منطقه ای را در جایی مناسب انتخاب و از مزایای مناطق ویژه برخوردار کرده که باعث میشود اتفاقات شگفت انگیزی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیفتد.
 
وی به تشریح دلایل این انتخاب پرداخت و گفت: کنار پارس جنوبی بودن، کنار پالایشگاه گاز پارسیان بودن، برخورداری از مناطق گازی، نزدیکی به بندر پارسیان و داشتن اسکله تخصصی برای آلومینیوم جنوب، در مرز سه گانه استان فارس، هرمزگان و بوشهر قرار داشتن و بالاتر از آن در کنار لامردی قرار داشتن که از مهندسان جوان و برومند برخوردار است، نشان می‌دهد تشخیص ایمیدرو برای انتخاب لامرد برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاملاً درست و دقیق بوده است.
 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به آلومینیوم جنوب (سالکو) گفت: آلومینیوم جنوب در سال ۳۰۰ هزار تن تولید آلومینیوم دارد که بدلیل اهمیت این صنعت، آب، برق، گاز و تمام نیازهای آلومینیوم جنوب در حال تامین شدن است.
 
وی با اشاره به صادرات محور بودن آلومینیوم جنوب گفت: الومینیوم جنوب بیش از ۷۰ درصد صادرات استان فارس را در اختیار دارد که نشان میدهد انتخاب ایمیدرو تا چه اندازه درست بوده است.

فتاحی با تاکید بر اینکه سازمان ملی ایمیدرو ماموریت مهمی در تولید، رونق صنعت و اقتصاد دارد گفت: باید به ایمیدرو تبریک گفت زیرا نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های لازم برای صنایع انرژی‌بر، کارسازمان‌ها و شرکت‌های ملی است گفت: رویکرد درست این است که مناطقی را ایجاد کنیم که صنایع بالادستی در آنها مستقر شوند و در کنار آنها، صنایع پایین‌دستی پهلو بگیرند که انتخاب منطقه ویژه اقتصادی لامرد نشان می دهد این تفکر و دیدگاه امیدرو بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعلام اینکه ایمیدرو توانست بیشترین امکانات را با کمترین هزینه به منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتقل کند گفت: به دنبال این سیاست گذاری ایمیدرو، صنایع مادر در منطقه ویژه لامرد مستقر شد.

وی از صنعت آلومینیوم به عنوان یک صنعت بالادستی یاد کرد که نزدیک بندر پارسیان قرار گرفته و گفت: این ترکیب می‌تواند در آینده بسیار نزدیک، برای صنایع پایین دستی آلومینیوم جذابیت های مختلفی را داشته باشد که این اتفاق خواهد افتاد.

فتاحی با اعلام اینکه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد منطقه‌ای را برای صنایع پایین دستی در نظر گرفته‌ایم گفت: در حال مذاکره هستیم که در ۱۴۰۲ مذاکرات به نتیجه میرسد.

وی با طرح این پرسش که صنایع پایین دستی به چه چیزی نیاز دارند گفت: صنایع پایین دستی آلومینیوم هر آنچه می خواهند در منطقه لامرد وجود دارد. از خوراک تا تمامی نیازهایی که بتوانند صنعت خود را رونق بدهند و به درآمد زایی برساند، در منطقه ویژه اقتصادی لامرد وجود دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به بستن دو قرارداد در حوزه پتروشیمی گفت: سرمایه گذاران پتروشیمی به دنبال این هستند که به سرعت زمین را از منطقه ویژه لامرد تحویل بگیرند و کارگاه را راه اندازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورود سرمایه گذاران به منطقه ویژه اقتصادی لامرد بدون تبلیغات بوده گفت: سرمایه گذاران خودشان شرایط مناطق ویژه را مطالعه کرده و در نهایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد را برگزیده اند.

فتاحی انتخاب ایمیدرو برای احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد را بسیار درست توصیف کرد و گفت: هنوز منطقه ویژه اقتصادی لامرد ناشناخته است و باید تمام امکانات این منطقه به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

وی خطاب به فعالان بخشهای پتروشیمی، فولاد، سیمان، منیزیم و... گفت: باید معرفی درستی صورت بگیرد تا سرمایه گذاران متوجه شوند منطقه ویژه اقتصادی لامرد شکل گرفته، از تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برخوردار است و می‌تواند نقطه بسیار موثری برای حرکت آنان باشد، بنابراین باید منطقه ویژه اقتصادی لامرد معرفی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: