کد خبر: ۳۹۲۷۵۱
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
0
روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با افت ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحدی -معادل ۸۶ صدم درصد- به رقم یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران ریزش بیشتری را نسبت به روز‌های پیش پشت سر گذاشت و در نهایت بیش از ۱۳ هزار واحد پائین‌تر از روز سه‌شنبه ایستاد.

روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با افت ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحدی -معادل ۸۶ صدم درصد- به رقم یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۴ هزار و ۶۰۶ واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم ۴۷۴ هزار و ۷۸۲ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۱۶ واحدی به سطح ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد افت کرد. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز ۶۱۴ واحد ریزش کرد و به رقم ۸۴۸ هزار و ۶۹۵ واحد رسیده است.

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۱۸۰ نماد رشد قیمت داشتند و ۴۶۷ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۲۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هجدهمین روز متوالی منفی بود و ۳۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۱ میلیارد تومان بود.

فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نماد‌های شستا، ذوب و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، غدانه بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نماد‌های فزر، وسینا و سصف‌ها در رتبه‌های بعدی بودند.

لیدر‌های بازار

امروز نماد‌های کگل، فارس و میدکو بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و فملی و خساپا -که پس از بازگشایی ۵ درصد ریزش کرد- در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های وسینا، دانا و اتکام بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های آریا، شگویا و بپاس بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نماد‌های فغدیر، گوهران و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، غدانه و فروژ پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، ۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۸۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت ۲۱ درصدی به ۱۳۲ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۲ درصد کاهش یافت و ۵۹۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فغدیر (شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان) با صف خرید ۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فغدیر، نماد‌های ثرود (شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود) و شلعاب (شرکت لعابیران) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وآذر اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن ۱۲ میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نماد‌های دزهراوی، فمراد، خوساز و زپارس بیشترین صف فروش را داشتند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان بود که ۳۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز باز هم ریزش کرد و با کاهش ۶ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۰۵ میلیارد تومان بود.

پس از غدانه، غدیس بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نماد‌های حفارس و وسینا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد ۴۱۰ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۹۰ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد فاذر و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: