چگونه می‌توان در صرافی سوشی سواپ سرمایه‌گذاری کرد؟

سوشی سواپ، یکی از معروف‌ترین صرافی‌های تبادل و خرید و فروش ارز دیجیتال است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند با وجود تحریم‌ها از آن استفاده کنند. حجم معاملات سوشی سواپ به اندازه‌ای است که آن را در بین برترین صرافی‌های غیرمتمرکز قرار داده است. صرافی SushiSwap خدمات متنوعی از جمله مبادله، خرید و فروش، استیکنیگ، وام‌دهی و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صرافی به شما برای خرید سوشی سواپ و سرمایه گذاری در صرافی، مزایا و پاداش پرداخت می‌کند. اما چگونه در این صرافی می‌توان سرمایه گذاری کرد؟ جواب این سوال، مزایا و روش کار صرافی SushiSwap را در ادامه بررسی می‌کنیم، تا پایان همراه ما باشید.

سوشی سواپ چیست؟

سوشی سواپ (SushiSwap)، یک بازارساز خودکار (AMM) و توکن دیفای (DeFi) است که پذیرش کاربران آن همچنان رو به رشد است. این صرافی غیرمتمرکز، برای بهبود یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) بر بستر اتریوم در جهان با نام یونی سواپ (Uniswap) طراحی شد. در کل، صرافی سوشی سواپ مکانیزم‌های کنترل جامعه و ویژگی‌های دیفای را به پلتفرم معرفی می‌کند. این صرافی و شبکه بلاک چین توسط فردی ناشناس به نام سرآشپز نومی (Chef Nomi) در سپتامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

روش کار صرافی سوشی سواپ چگونه است؟

سوشی سواپ، در واقع یک هارد فورک یونی سواپ است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و با تمام کیف پول‌های مطابق با ERC-20 سازگار است. طراحی اصلی سوشی سواپ، تقریباً شباهت کاملی با یونی سواپ دارد و تفاوت اصلی در ویژگی‌ها و مزایای ارائه شده به جامعه خلاصه می‌شود. این صرافی، خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال را با استفاده از پروتکل بازار ساز خودکار یا همان AMM امکان‌پذیر می‌کند. سوشی سواپ ارزهای دیجیتال مدنظر کاربر را بر خلاف سیستم سفارش گذاری سنتی بر اساس عرضه و تقاضا، طبق یک قرارداد هوشمند در استخرهای نقدینگی قرار می‌دهد.

توکن سوشی سواپ (SUSHI)

اگر قصد سرمایه گذاری و خرید Sushi Swap را دارید باید با توکن بومی این شبکه آشنا باشید. توکن بومی سوشی سواپ، توکن حاکمیتی SUSHI است که اهداف متنوعی را در اکوسیستم پوشش می‌دهد. اکوسیستم از توکن SUSHI، برای پاداش بخشی از هزینه‌های کارمزد مبادله، به کاربران استفاده می‌کند. خرید سوشی سواپ، مزیت حق حاکمیت را به دارندگان سوشی سواپ می‌دهد. بدین صورت که هر چه بیشتر خرید سوشی سواپ انجام دهید و در دارایی‌هایتان داشته باشید، قدرت رای بیشتری برای پیشنهادات بهبود شبکه خواهید داشت. هر چه این جامعه سوشی سواپ گسترده‌تر باشد، به طور خودکار قیمت سوشی سواپ نیز افزایش می‌یابد.

سرمایه گذاری در صرافی سواپ

متوجه شدیم که ارزهای دیجیتال برای مبادله در این صرافی در استخرهای نقدینگی قرار می‌گیرند. دارایی‌های این استخرهای نقدینگی، توسط تامین کنندگان (LP) تامین می‌شود. تامین کنندگان با سرمایه گذاری و استیکینگ دارایی‌ خود در این استخرها، مزایا و توکن SLP دریافت می‌کنند. در کل ۰/۳٪ کارمزد برای تسهیل هر سواپ یا تبدیل دریافت می‌شود که ۰/۲۵٪ به ارائه دهندگان نقدینگی و ۰/۰۵٪ به توکن SUSHI تبدیل و بین دارندگان توکن توزیع می‌شود. بر اساس مطالب ارائه شده در وبسایت صرافی والکس، اگر قصد سرمایه گذاری در سوشی سواپ را دارید باید داریی کریپتو خود را در پلتفرم به SUSHI تبدیل و به استخر نقدینگی مدنظر تزریق کنید. این گونه می‌توان در صرافی SushiSwap و با خرید سوشی سواپ و نگه‌داری آن، سرمایه گذاری و کسب درآمد کرد.

روش استفاده از صرافی سوشی سواپ چیست؟

برای ورود به پلتفرم، سرمایه گذاری و استفاده از مزایای صرافی سوشی سواپ تنها نیاز دارید، یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. کافی است وارد برنامه SushiSwap شوید، سپس بدون احراز هویت وارد قسمت Pool شده و گزینه اتصال کیف پول (Connect to a wallet) را کلیک کنید. توجه داشته باشید که کیف پول شما باید از بلاک چین اتریوم پشتیبانی کند و از قبل باید رمزارز‌های خود را از صرافی‌های دیگر خریداری کرده باشید. بعد از اتصال کیف پول خود به صرافی، نوع و مقدار ارز دیجیتالی که برای سرمایه گذاری و استیکینگ در نظر گرفته‌اید را انتخاب و به استخر نقدینگی واریز می‌کنید. با اتصال کیف پول به سوشی سواپ می‌توانید از خدمات مبادله، خرید و فروش، وام‌دهی و وام‌گیری استفاده کنید و از مزایای شبکه بهره ببرید.

چگونه می‌توان در صرافی سوشی سواپ سرمایه‌گذاری کرد؟

مزایای استفاده از سوشی سواپ

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ، برای کاربران DeFi طراحی شده است. این پلتفرم معاملاتی اجازه می‌دهد تا هر کاربر توکن‌های خود را مبادله و نقدینگی را به استخرها اضافه کند. سوشی سواپ، راه‌های متعددی برای کسب درآمد غیرفعال با ریسک کمتر را ارائه می‌دهد. از جمله مزیت‌های سوشی سواپ موارد زیر هستند:

درآمد غیرفعال

یکی از بزرگ‌ترین مزایای SushiSwap بازپرداخت هزینه‌ها به کاربران از طریق مزایا و پاداش‌ها است. تامین کنندگان نقدینگی یا همان LPها پاداش‌های زیادی را برای مشارکت خود دریافت می‌کنند.

کارمزدها

هزینه سوشی سواپ نسبت به صرافی‌های متمرکز مانند کوین بیس (Coinbase) مقرون به صرفه‌تر است. کاربر برای تبادل و پیوستن به استخر نقدینگی ۰/۳٪ کارمزد پرداخت می‌کند.

حاکمیت جامعه

مکانیزم حاکمیت جامعه سوشی سواپ، به دارندگان SUSHI امکان می‌دهد تا برای پیشنهادات تغییرات در شبکه و ارتقای آن حق رای در سیستم رای‌گیری SushiSwap Snapshot داشته باشند. جامعه سوشی سواپ است که اکوسیستم را مدیریت کرده و حتی می‌تواند کارمزدها را تغییر دهد.

استیکینگ و فارمینگ

سوشی سواپ، به کاربران دیفای امکان دسترسی به ویژگی‌های محبوب استیکینگ (Staking) و فارمینگ (Farming) را می‌دهد. بسیاری از کاربران استیکینگ را به تریدینگ برای کسب درآمد ترجیح می‌دهند زیرا کار و صرف زمان کمتری را می‌طلبد. با فارمینگ نیز بدون تامین نقدینگی، کسب پاداش خواهید داشت.

سوشی سواپ و یونی سواپ

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ (Sushiswap DEX)، یک بازارساز خودکار (AMM) بر اساس کد یونی سواپ (Uniswap) است. در صرافی سوشی سواپ، قیمت‌ها با فرمول‌های ریاضی و به شکل خودکار تعیین و توسط قراردادهای هوشمند پردازش می‌شوند. صرافی یونی سواپ خود اولین AMM دنیای صرافی‌های ارز دیجیتال است که فردی با نام مستعار Chef Nomi از کدهای آن برای ساخت سوشی سواپ استفاده کرد تا برخی  ویژگی‌های اضافه را به کاربران کریپتوکارنسی ارائه دهد.

سوشی سواپ؛ صرافی غیرمتمرکز با حاکمیت جامعه

در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، پروژه‌های کمی مانند سوشی سواپ پیدا می‌شوند که به ویژگی اتکا به جامعه کاربران خود رسیده باشد. ترکیبی از ویژگی‌های مفید و حاکمیت جامعه، این صرافی را به گزینه‌ای عالی برای جایگزینی یونی سواپ تبدیل کرده است. کاربران با خرید Sushi Swap و سرمایه گذاری در صرافی، می‌توانند پاداش‌های متنوع دریافت کنند و حق رای در نوع حاکمیت اکوسیستم داشته باشند. سرمایه گذاران با خرید توکن SUSHI، استیکینگ، تبادل و خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانند بر تصمیمات شبکه و رشد قیمت Sushi Swap تاثیرگذار باشند. شما به کمک صرافی‌های ایرانی می‌توانید نسبت به خرید سوشی سواپ به کمک ریال اقدام کنید. قیمت سوشی سواپ از اینجا قابل مشاهده بوده و امکان خرید سوشی سواپ نیز وجود دارد.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: