کد خبر: ۳۹۲۷۶۴
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
0

کانویکس فایننس پلتفرم جوان و تازه‌نفسی است که توانسته در مدت کوتاه توجه‌های زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال به خود جذب کند. این پلتفرم فعال در DeFi علاوه بر این که به دارندگان خود امکان کسب درآمد غیرفعال از طریق ارائه و انباشت نقدینگی در یک بازار غیرمتمرکز را ارائه می‌کند، ویژگی‌های جذاب دیگری همچون پاداش‌ها و استخرهای نقدینگی را نیز فعال کرده تا کاربران بیشترین درآمد را کسب کنند. در مورد پلتفرم کانویکس فایننس و ارز دیجیتال آن یعنی CVX در مقاله CVX چیست به‌طور کامل توضیح دادیم. حالا بیاید تا با هم به آینده ارز دیجیتال CVX نیز بپردازیم و ببینم آیا این پلتفرم و ارز آن اصلا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال CVX برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ارتباط پلتفرم کانویکس فایننس و ارز  CVX

پلتفرم کانویکس فایننس در حقیقت یک بهینه‌کننده عملکرد برای پروتکل (Curve Finance (CRV است. پروتکل Curve نیز با هدف ساده‌سازی فرآیند استیکینگ توکن‌ها (Token staking) فعالیت می‌کند تا بتواند به کاربران کانویکس فایننس از طریق توکن‌های بومی پلتفرم یعنی CVX پاداش دهد. به بیان ساده‌تر، این پلتفرم نهایت تلاش خود را می‌کند تا کاربران آن حداکثر سود ممکن را از سرمایه‌گذاری خود به‌دست آورند.

پلتفرم کانویکس در سال ۲۰۲۱ و توسط گروهی از افراد ناشناس شکل گرفت. نکته مهمی که هر سرمایه‌گذاری باید پیش از آغاز فعالیت خود با این پلتفرم در نظر بگیرد این است که کانویکس فایننس تا به حال هیچ وایت پیپر مشخصی ارائه نداده و به‌طبع آن هیچ سیستم پاسخگویی پشت این ارز نیست؛ البته اشتباه نکنید! ما داشتن وایت پیپر را عنصر تضمین‌کننده‌ای برای موفقیت آینده ارزهای دیجیتال نمی‌دانیم اما می‌توان آن را به عنوان یک امتیاز مثبت به‌حساب آورد.

کانویکس فایننس از بلاکچین اتریوم (ETH) برای اجرای تراکنش‌های خود استفاده می‌کند؛ به همین دلیل CVX بیشتر از این که یک کوین باشد، یک توکن به‌شمار می‌رود و این چیزی است که علاوه بر انعطاف‌پذیری و امکانات بیشتر، سرمایه‌گذاران را به آینده ارز دیجیتال CVX  نیز امیدوار می‌کند. این ارز به‌طور محدود و مجموعا به اندازه ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن ضرب شده که تمامی آن در حال گردش است.

سرمایه‌گذاری بلند مدت روی کانویکس

افرادی که قصد دارند روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند نیز ابتدا باید یک کیف پول اتریوم یا کیف پول‌ های ارز CVX را نصب و تنظیم کنند تا بتوانند مبادلات توکن‌های این پلتفرم را انجام دهند.

مزیت‌های ارز دیجیتال CVX

به نقل از والکس، تاریخچه ارزهای دیجیتال تا به حال نشان داده هر ارزی که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد پا به میدان گذاشته توانسته حداقل برای مدت زمان کوتاهی میان هزاران ارز دیگر بتازد. بنابراین بیاید تا ما هم بررسی کنیم که چه چیزی کانویکس فایننس را نسبت به دیگران خاص کرده و آیا می‌تواند در آینده ارز دیجیتال CVX نیز موثر باشد؟

Convex Finance از ابتدای ورود خود با این شعار به بازار آمد که به دنبال ارائه نوآوری برای ارائه دهندگان نقدینگی و سهامداران است. برای مثال در حالی که اکثر پلتفرم‌های مشابه از سرمایه‌گذاران می‌خواهند توکن‌های بومی خود را قفل کنند اما در پلتفرم کانویکس چنین چیزی وجود ندارد.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، آنچه کانویکس فایننس را از دیگر رقیبان خاص می‌کند این موارد هستند:

  • بدون هزینه برداشت
  • کارمزد تراکنش پایین‌تر
  • بدون نیاز به قفل کردن توکن‌های CRV
  • افزایش درآمد پاداش از طریق استخرها
  • یک منبع درآمد ثانویه از توکن‌هایی که در حال گردش هستند

همه این موارد در کنار چندین مسیر کسب درآمد غیرفعال، می‌توانند کانویکس را در لیست ارزهای محبوب سرمایه‌گذاران قرار دهند. اما با این وجود باید ببینیم آیا آینده ارز دیجیتال CVX و پلتفرم کانویکس نیز به خوبی امروز خواهد بود؟

ارز دیجیتال CVX برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

تاریخچه قیمت کانویکس

ارز CVX در آپریل ۲۰۲۱ و با قیمتی حدود ۶ دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. این توکن روزهای آغازین خود را بسیار طوفانی آغاز کرد طوری که با رشدی ۲۰۳ درصدی به نزدیکی ۱۹ دلار در ۲ ژوئن همان سال رسید. با این حال رشد این ارز دوام چندانی نداشت و با همان سرعت صعود، سقوط کرد و پایین‌ترین حد خود یعنی ۱ دلار را نیز دید.

روزهای قرمز و نزولی پس از ۲۰ جولای ۲۰۲۱ CVX همچنان ادامه یافت. حتی با وجود انتشار اخباری مبنی بر این که Convex Finance نقدینگی کلی (TVL) بین ۳/۵ تا ۴ میلیارد دلار و برای بیش از یک ماه داشته و این میزان به مرز ۵ میلیارد دلار در ابتدای ماه اوت نیز نزدیک خواهد شد، این ارز نتوانست نظر خریداران را به‌خود جلب کند و همچنان قرمز ماند.

در نهایت، از اواسط ماه اوت ارز کانویکس فایننس شروع به رشد و بازیابی کرد و در سپتامبر به حوالی ۱۳ دلار رسید. آنطور که تحلیلگران بیان کرده‌اند، CVX رشد خود در آن تاریخ را مدیون اخبار منتشر شده‌ای مبنی بر این که درآمد پلتفرم کانویکس در ماه اوت از مرز ۱۰۰ میلیون فراتر رفته بداند؛ زیرا پس از انتشار این اخبار بود که خریداران قدری به آینده ارز دیجیتال cvx امیدوار شدند و برای خرید آن به بازارها هجوم آورند.

تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۱، یعنی زمانی که TVL Convex Finance از ۱۲ میلیارد دلار گذشت، توکن CVX با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به قیمت خود در اواسط سپتامبر به ۲۰/۸۶ دلار جهش کرد. این توکن با ادامه روند صعودی قیمتی خود ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به سقف تاریخی یعنی ۴۰/۳۷ دلار رسید. کانویکس فایننس با انتشار اخبار به‌روز رسانی‌های خود بار دیگر روزهای قرمز را تجربه و تنها پس از مدت کوتاهی از روزهای اوج در در ۳۰ نوامبر ۳۶ درصد کاهش به ۲۵ دلار سقوط کرد.

همانند سایر ارزهای دیجیتال با آغاز سال ۲۰۲۲ و ادامه آن، که بسیاری فکر می‌کردند ارزهای دیجیتال و بیت کوین در آستانه فروپاشی قرار دارند، CVX نیز در روندی نزولی قرار گرفت. این ارز در زمان نگارش مقاله یعنی در نوامبر ۲۰۲۲ در حوالی ۴ دلار و با ارزشی بیش از ۷۰/۶ میلیون از مجموع عرضه در گردش، معامله می‌شود. این توکن همچنین ارزش بازاری در حدود ۳۰۵ میلیون دلار دارد که آن را به ۹۲امین ارز دیجیتال بزرگ از این نظر در زمان نگارش تبدیل و خریداران را نیز به آینده ارز دیجیتال CVX امیدوار کرده است.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال CVX در طول زمان

بازار ارزهای دیجیتال به بازار نوسانات معروف است و هیچ فردی نمی‌تواند با قاطعیت در مورد پیش‌بینی آینده رمزارز کانویکس فایننس و یا هر ارز بزرگ و کوچک دیگری نظر دهد. بنابراین از آنجا که عوامل بی‌شماری بر رفتار آینده ارزها تاثیر می‌گذارد، بهترین کار این است که تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را بر اساس تجزیه و تحلیل و استراتژی‌های خود بگیرید و گفته‌های دیگران را مبنای تصمیم‌گیری قرار ندهد.

چطور از کانویکس فایننس کسب درآمد کنیم؟

پلتفرم کانویکس فایننس و ارز دیجیتال بومی آن یعنی CVX با فناوری‌های جدید و بی‌نظیری که به کاربران خود ارائه می‌دهد از ارزهای آینده‌دار بازار به‌شمار می‌رود. استخرهای نقدینگی، انواع توکن‌ها برای کسب درآمد غیرفعال، تکنولوژی Curve همه عناصری هستند که به‌عنوان نکات مثبت در پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال CVX شناخته می‌شوند. با این وجود باز هم باید این احتمال را در نظر بگیریم که بازار ارزهای دیجیتال حساب و کتاب روشنی ندارد و حتی بزرگترین و باپشتوانه‌ترین ارزها را نیز ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده از پا دربیاورند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما هم می‌توانید پیش‌بینی خود را از آینده این رمز ارز برای ما و کاربران بنویسید و درباره آن گفتگو کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: