April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۷۷۲
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
0
تلاش خودروسازان برای صادرات خودرو به همسایه شمالی ناکام ماند.

صادرات خودرو به روسیه به بن بست خورد

وزارت صنایع و بازرگانی روسیه گفته است واردات خودرو‌های ایرانی به روسیه به دلیل نداشتن گواهینامه‌های تایید مقدور نمی‌باشد. این وزارتخانه افزود، تاکنون هیچ درخواستی در این رابطه از سوی خودروسازان دریافت نکرده است.

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد دریافت گواهینامه تایید یکی از شروطی است که خودروسازان ایرانی برای حضور در خاک فدراسیون روسیه آن را رعایت کنند.

خبرگزاری ریانووستی در این ارتباط خبری را منتشر کرده و مدعی شده خودروسازان ایرانی گواهی تایید یاد شده را ندارند و تا کنون نیز درخواستی در این زمینه از سوی طرف ایرانی به واحد صدور این گواهینامه در وزارت صنایع و بازرگانی روسیه ارائه نشده است.

پیش‌تر مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور از عرضه محصولات خود به روسیه خبر داده بودند. در آخرین اظهارنظر در این ارتباط مدیرعامل ایران خودرو دی ماه امسال از صادرات دو هزار دستگاه انواع تارا و دنا به بازار روسیه تا پایان سال جاری خبر داده بوددیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا هم برای حضور در بازار روسیه مشغول برنامه ریزی بود. مدیرعامل سایپا از حضور شاهین و ال ۹۰ ایرانی در بازار روسیه گفت. محمدعلی تیموری پا را فراتر گذاشت و از تولید مشترک ال ۹۰ ایرانی با مشارکت روسیه‌ها خبر داد.. به نظر می‌رسد مدیران ارشد ایران خودرویی و سایپا چندان از مشکلات صادرات به بازار روسیه خبر ندارند.

جنگ روسیه و اوکراین و به دنبال آن خروج برند‌های جهانی خودروساز از بازار خودروی روسیه زمینه را برای حضور دوباره خودروسازان ایرانی در بازار این همسایه شمالی فراهم کرد. رویای حضور دوباره خودرو‌های ایرانی در جاده‌های روسیه با برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه حضور پررنگ زنجیره خودروسازی کشور بیش از پیش رنگ واقعیت به خود گرفت و کار تا جایی پیش رفت که حتی قیمت تارا و شاهین در بازار روسیه مشخص شد. اما به نظر می‌رسد با اطلاعیه وزارت صنایع و بازرگانی روسیه همچنان خودرو‌های ایرانی راه درازی برای حضور در بازار روسیه در پیش دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: