April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۷۹۱
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
0

 با پیشرفت تکنولوژی و طراحی های صنعتی، درب کرکره برقی یکی از پراستفاده ترین درب های امروزی تبدیل شده. کرکره برقی یکی از درب های اتوماتیکی می باشد که از تعداد نوارهای افقی به هم چسبیده تشکیل شده است و در درب های ساختمان ها، پارکینگ ها، مغازه ها و... کاربرد بسیاری دارد.

عوامل موثر در انتخاب کرکره برقی رنگی

وقتی تعداد کرکره های برقی افزایش پیدا کرد، آپشن های جدیدی برای تیغه های کرکرها بوجود آمد تا بتوان آن را متناسب با نوع استفاده ای که از آن می شود و با توجه به نمای ساختمان همخوانی داد و همچنین می توان رنگ مورد نظر خودتان را برای این درب ها سفارش دهید.

نقش رنگ در انتخاب کرکره برقی چیست کرکره رنگی باعث می شود که جذابیت نمای ساختمان بیشتر شود و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

البته باید توجه کنید که رنگ مناسبی را انتخاب کنید، انتخاب رنگ مناسب باعث زیبایی بصری ساختمان شما خواهد شد، در ادامه مطالب می خواهیم شما را به بررسی انواع کرکره برقی رنگی و عوامل موثر در انتخاب رنگ آن بپردازیم.

روش هایی که برای رنگ آمیزی کرکره برقی رنگی وجود دارد.

اصولا رنگ های پودری و مایع در رنگ آمیزی کرکره برقی کاربرد دارد، رنگ های پودری باعث  تولید آلودگی کمتر خواهند شد و طول عمر بیشتری دارند، این رنگ ها در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند و با وجود قابلیت لعابی که دارند، در شرایط های جوی دچار خوردگی نخواهند شد.

عوامل موثر در انتخاب کرکره برقی رنگی

به چه دلیل کرکره برقی را رنگ می کنند؟

رنگ کردن کرکره برقی به ساختمان یک جلوه خاصی می دهد و باعث جلب توجه و حتی افزایش مراجعه کنندگان نیز می شود. همچنین در صورت کدر شدن یا از بین رفتن رنگ بجای تعویض تیغه می توان آن را دوباره رنگ کرد تا در قیمت کرکره برقی پنجره دوباره کاهش یابد.

باید به این نکته هم توجه کنید که در آمده سازی شاتر مخصوص رنگ باید بدانید که کرکره پوشش قدیمی دارد یا خیر، تا بتوانید بر اساس آن یک پوشش جدید انتخاب کنید. اگر تیغه کرکره نیاز به تعویض دارد بهتر است اول آن را تعویض و نواقص های آن را برطرف کرده سپس به رنگ آمیزی کرکره برقی اقدام نمایید.

رنگ های پودری دو نوع سیستم رنگی دارند:

1: پاشش رنگ الکترواستاتیک به صورت تمام خودکار: در این روش پخت به صورت کوره ای و با رنگ الکترواستاتیک به تیغه های آن اسپری می شود، رنگ الکترو استاتیک این قابلیت را دارد که 30 تن رنگ آمیزی در روز را داشته باشد.

2: رنگ آمیزی دکورال: استفاده از این فناوری رنگ آمیزی های  زیادی با طرح های گوناگونی را روی سنگ و چوب و .... دارد، می تواند 4 تن پروفایل در روز تولید کند.

عوامل موثر در انتخاب کرکره برقی رنگی

پرفروش ترین رنگ کرکره برقی چه رنگی می باشد؟

پرفروش ترین و رایج ترین رنگ، رنگ سفید(Traffic White) با کد 9016 می باشد، البته قابل ذکر است که رنگ سفید خواستار زیادی دارد؛ برای همین فروش آن بسیار بالا می باشد. همین امر باعث می شود که تیغه های سفید رنگ همیشه در دسترس باشد و دیگر شما منتظر تولید آن نخواهید شد.

پس از رنگ سفید، رنگ کرم جز پرفروش ترین رنگ ها محسوب می شود که در نمای      ساختمان های رومی کاربرد دارد، رنگ های دیگری مثل قهواه ای، خاکستری، نقره ای و ...      در کرکره های برقی کاربرد دارند.

رنگ الکترواستاتیک چه رنگی می باشد؟

می توانم بگویم که یکی از پرکاربردترین رنگ ها هم از نظر کیفیت و هم زیبایی این رنگ می باشد که در صنعت های مختلفی مانند بدنه هواپیما، خودرو، لوازم آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد.     رنگ های الکترواستاتیک به دلیلی که بار مغناطیسی که دارند برای رنگ آمیزی تیغه، به صورت پودری  و با فشار بالا اسپری می شوند، پس از آن توسط بار قوی الکترواستاتیک شتاب پیدا می کنند و میان ذرات رنگ و قطعه پیوند یونی انجام می شود. در نهایت تیغه ها در کوره و در دمای 200 درجه سانتی گراد پخته می شوند و ذرات رنگ ها به سطح تیغه ها می چسبند.

 

چه عوامل مهمی در انتخاب رنگ کرکره برقی وجود دارند؟

عوامل مهمی که در انتخاب رنگ الکترواستاتیک وجود دارد و باعث محبوبیت زیادی نسبت به رنگ های معمولی دیگر داشته باشد عبارتند از:

مقاومت بالای رنگ ها: طول عمر رنگ های الکترواستاتیک نسبت به رنگ های معمولی بیشتر است. این رنگ ها در برابر آلودگی های شیمیایی و عومل محیطشان 3 برابر نسبت به رنگ های معمولی مقاوم تر هستند.

تنوع رنگ بندی زیاد: طیف رنگ های الکترواستاتیک خیلی گسترده می باشد، همین امر باعث    می شود بتوانید رنگ مورد نظرتان را متناسب با نمای ساختمان و محیط انتخاب کنید.

ضخامت لایه ها: برخلاف تصور اشتباهی که مردم دارند، هر چه ضخامت رنگ ها زیاد باشد، کیفیت و مقاومت آن ها بیشتر می شود. بهتر است بدانید که رنگ های الکترواستاتیک از ضخامت یکسانی برخوردار هستند.

ضدخش بودنشان: رنگ های معمولی به دلیلی که بر پایه حلال هستند خیلی زود دچار خراشیدگی و پوسیدگی می شوند ولی رنگ های الکترواستاتیک اینگونه نیستند و دوام بیشتری در برابر  خش دارند.

پوشش یکدست: رنگ های الکترواستاتیک به صورت یکدست رنگشان در تمام تیغه ها پخش شده و باعث پوشش یکدست و یکپارچه روی آن ها می شود.

عدم آلودگی های محیط زیست: ضایعات رنگ های معمولی منجر به آلودگی محیط زیست می شود ولی رنگ های الکترواستاتیک هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

 

نکات های کاربردی برای رنگ کردن کرکره برقی

 

تمیز کردن سطح تیغه: قبل از شروع رنگ کردن، باید سطح تیغه را به خوبی تمیز کنید، وقتی که سطح تیغه کثیف باشد و ذرات گرد و غباری و آلودگی های چربی و شیمیایی  رو آن باشد رنگ به خوبی روی سطح قرار نمی گیرد و در نهایت رنگ کرکره پوسته پوسته خواهد شد.

رنگ کردن چند لایه ای: پیشنهاد می کنم برای رنگ کردن کرکره برقی، چندین بار تیغه را رنگ کنید تا به خوبی روی سطح قرار بگیرد.

از رنگ با کیفیت استفاده کنید: برای اینکه نتیجه کارتان بهتر شود باید از اسپری با کیفیت استفاده کنید؛ اگر از اسپری بی کیفیت استفاده کنید ممکن است منجر به ترک خوردگی شود.

ترکیب کردن رنگ های مختلف: برای اینکه به شما حس مدرنی دست دهد نباید از بازی کردن رنگ ها بترسید، شما می توانید با مخلوط کردن رنگ های مختلف یک رنگ جدیدی بدست آورید. انتخاب رنگ متضاد مانند کرکره مشکی رنگ برای نمای تمام سفید جذابیت نمای ساختمان را چندین برابر می کند.

منبع : https://electro-hefaz.com/کرکره-برقی.php

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: