April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۸۳۶
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
انتشار تصویر یک کودک سوری که با کنایه‌زدن به ناکامی سازمان ملل در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه از این نهاد بین‌المللی خواسته که پدربزرگش را جایگزین آنتونیو گوترش کند، با تحسین کاربران مواجه شد.
غوغای کودک سوری در شبکه‌های اجتماعی؛ پدربزرگم را جایگزین گوترش کنید

انتشار تصویری از یک کودک سوری اهل دیرالزور در شبکه‌های اجتماعی، با واکنش و تحسین کاربران این شبکه‌ها همراه شد و با بازنشر آن، از همه مردم سوریه خواستند که خود به کمک زلزله‌زدگان بروند و اختلافات را در چنین شرایطی کنار بگذارند.

به عنوان مثال یکی از کاربران با بازنشر این تصویر به بیتی از شعر «عمروبن کلثوم» شاعر پرآوازه عرب در دوران جاهلی نوشت: «یاد این بیت افتادم: هنگامی که کودکی از قبیله ما از شیر گرفته می‌شود، جباران در برابر او به سجده می‌افتند».

در این عکس، کودکی از دیرالزور یک کاغذ در دست دارد که روی آن نوشته شده بود: «عشائر دیرالزور ۷۶ کامیون کمک به شمال غرب کشور ارسال کرد در حالی که سازمان ملل تنها ۱۵ کامیون فرستاد. از هیأت سازمان ملل می‌خواهم که پدربزرگم حسین را به جای گوترش، دبیرکل سازمان ملل کنند».

کودک سوری

چهارشنبه شب بود که رسانه‌های سوری از ورود کاروان کمک‌های دیر الزور شمال مواد غذایی و بهداشتی و چادر به شمال غرب سوریه خبر دادند.

این در حالی است که «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به خسارت‌های سنگین زلزله ۷.۸ ریشتری اخیر به مرکزیت ترکیه در سوریه و ضرورت ارسال کمک‌های فوری به همه مناطق سوریه از جمله مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی، به ناکامی سازمان ملل در کمک به هزاران شهروند سوری و ارسال کمک برای زلزله‌زده‌ها اعتراف کرده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه (۱۷ بهمن، ۶ فوریه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است و بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده، هزاران شهروند ترکیه و سوریه در پی این زلزله جان باخته‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: