کد خبر: ۳۹۲۸۴۳
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
0
مقامات ارشد جمهوریخواه در کنگره آمریکا خواستار حمایت نظامی از تایوان در برابر چین شدند.

درخواست جمهوریخواهان برای حمایت مالی از تایوان در برابر چین

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار از اصطلاح چرخش به آسیا سخن گفت. این استراتژی به معنای تغییر اولویت‌های استراتژیک آمریکا از اروپا به سمت شرق آسیا بود. ظهور چین به عنوان بزرگترین تهدید برای هژمونی ایالات متحده باعث شد واشنگتن تغییر رسمی اولویت‌های استراتژیک خود را اعلام کند. حمایت از تایوان یکی از اقدامات در راستای مقابله با چین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند در بودجه آتی خود بندی برای کمک نظامی ۲ میلیارد دلاری به تایوان بگنجاند.

بر این اساس، مقامات جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی و کمیته خدمات نیرو‌های مسلح در بیانیه خود خواستار گسترش حمایت‌های نظامی از تایوان برای مقابله با تهدیدات چین شدند. مایکل مک کوئل و مایک راجرز، روسای کمیته روابط خارجی و کمیته خدمات نیرو‌های مسلح در نامه خود خواستار تخصیص ۲ میلیارد دلار از کمک‌های نظامی خارجی آمریکا به تایوان تا سال مالی آتی شدند که در سپتامبر ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

در نامه مقامات ارشد حزب جمهوریخواه به بایدن آمده است: چین در حال تقویت توان نظامی خود است. ما به تازگی شاهد ورود بالون تجسسی این کشور به آسمان ایالات متحده بودیم که این امر تهدیدی جدی برای امنیت ملی ما به شمار می‌رود. از این رو، مقابله با تهدیدات پکن ضروری است.

این نامه می‌افزاید: ما بر حمایت از تایوان و حفظ وضعیت مستقل این جزیره در برابر چین تاکید داریم. به همین منظور، ایالات متحده باید اقدامات اضطراری به منظور دفاع از خود و اطمینان از تقویت شرکا و متحدانش به منظور ارتقای توان دفاعی آن‌ها علیه چین را انجام دهد.

سال گذشته میلادی کنگره آمریکا طرح حمایت نظامی ۱۰ میلیارد دلاری از تایوان را به تصویب رساند. براساس این طرح، واشنگتن طی ۵ سال آینده، هر سال ۲ میلیارد دلار از محل بودجه کمک‌های نظامی خارجی به این جزیره کمک نظامی می‌کند.

برآورد می‌شود بودجه بعدی درخواستی بایدن در ۹ مارس به کنگره ارائه شود. با این وجود، کاخ سفید تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: