April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۸۵۵
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
0
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه ۴ میلیارد دلار نیاز است.

سازمان ملل: ۴ میلیارد دلار برای کمک به زلزله زدگان سوریه لازم است

مصطفی بن لملیح، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: ما در امداد رسانی به آسیب دیدگان با چالش‌های بزرگی مواجه‌ایم و کمبود بودجه بزرگترین مانعی است که با آن روبرو هستیم.
به گزارش الجزیره، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: برای کمک به مردم سوریه پس از زلزله به ۴ میلیارد دلار نیاز داریم.
سازمان ملل متحد سه‌شنبه اعلام کرده بود که آژانس‌های بشردوستانه طی سه ماه آینده به بیش از ۳۹۷ میلیون دلار کمک مالی برای رسیدگی به فوری‌ترین نیاز‌های بشردوستانه نیاز دارند.
مارتین گریفیتس معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، گفت: بیش از یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه می‌گذرد، مردم زیر آوار جان خود را از دست دادند، خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها تخریب شدند و آسیب‌های جبران نشدنی در منطقه و فراتر از آن ایجاد شد.
وی تصریح کرد: این بحرانی با ابعاد عظیم است که آزمونی واقعی برای سخاوت، همبستگی و دیپلماسی جهانی خواهد بود.
اکنون علاوه بر گذرگاه مرزی باب الهوی، گذرگاه‌های باب السلام و الراعی نیز برای کمک به زلزله زدگان سوریه به مدت سه ماه بازگشایی شده‌اند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه همچنان در حال افزایش است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: