April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۸۶۴
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
بخش دوربین در گوشی‌های هوشمند پیشرفت بسیار زیادی داشته و حالا گوشی‌های اقتصادی هم حتی دوربین‌های خوب و مناسبی دارند.

گوشی‌های ارزانی که دوربین‌ خوبی دارند

در نظر داشته باشید با توجه به اینکه بازه قیمتی اقتصادی را مدنظرداریم‏، این گزینه‌ها صرفا دوربین اصلی خوب و مناسبی دارند و خیلی نمی‌توان مثلا به روی دوربین فوق عریض یا سلفی آن‌ها حساب باز کرد.

گلکسی A ۰۴ s

گلکسی A ۰۴ s از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مدل S ۵ KJN ۱ از خود سامسونگ استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی با دیافراگم f/۱.۸ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

در شرایط نوری مناسب و نور روز دوربین اصلی این گوشی بسیار خوب عمل می‌کند. تصاویر این گوشی شارپنس خوبی دارند و سطح جزئیات برای این بازه قیمتی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. دقت رنگ‌ها در این تصاویر بالا است و نویز در سطح بسیار پایینی قرار می‌گیرد. به این موارد رنج دینامیکی خوب را هم اضافه کنید تا قطعا عملکرد این گوشی را بالاتر از سطح قیمتی آن بدانیم. دیگر دوربین‌های این کهکشانی ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هستند.

هوآوی نوا Y ۷۰
اگر بتوانید با نبود سرویس‌های گوگل کنار بیایید این گوشی از هوآوی هم دوربین جذابی دارد. این محصول از دوربین اصلی با سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که البته سازنده سنسور و مدل دقیق آن مشخص نیست. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی این محصول در شرایط نوری خوب کیفیت مناسبی دارند. در این تصاویر جزئیات کافی دیده می‌شود و دقت رنگ هم مناسب است. کنتراست، وایت بالانس، جذب نور، شارپنس و رنج دینامیکی هم قابل قبول است و در کل شما تصویر خوبی را دریافت می‌کنید. البته گلکسی A ۰۴ s مقداری عکس‌های بهتری می‌گیرد.

شیائومی ۱۱ لایت ۵ G NE
یک گوشی با طراحی زیبا و بسیار خوش دست در انتظار شما است. دوربین ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی شیائومی در کنار پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ G ۵ G امکان عکسبرداری و فیلم‌برداری با کیفیت عالی را برای شما فراهم می‌کند. صفحه نمایش ۹۰ هرتزی AMOLED این گوشی تجربه لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند و شاید تنها نکته‌ای که سایر گزینه‌ها را در اولویت قرار می‌دهد تاریخ عرضه این مدل باشد که به سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد. گوشی‌های شیائومی به طور کلی تناسب سخت افزار و قیمت بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و ثابت شده که کیفیت و طول عمر مناسبی هم دارند.

آنر X ۶
آنر ایکس ۶ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما مانند نوا y ۷۰ سازنده و مدل این سنسور مشخص نیست. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

عکس‌های دوربین اصلی این گوشی مناسب است، اما بی‌نقص نیست. تصاویر این دوربین شارپنس معمولی دارند و جذب نور در آن‌ها به طور عالی اتفاق نمی‌افتد. البته در شرایط نوری مناسب احتمالا این اتفاق رخ نمی‌دهد از سوی دیگر سطح جزئیات رضایت‌بخش است. دوربین‌های ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این گوشی هستند.

گلکسی A ۱۳
دوربین اصلی گلکسی A ۱۳ هم ۵۰ مگاپیکسلی است و سنسوری مشابه با A ۰۴ s دارد و به همین جهت هم از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم. از آنجایی که دوربین اصلی این کهکشانی با a ۰۴ s یکسان است و از طرفی هر دو از اگزینوس ۸۵۰ به عنوان تراشه استفاده می‌کنند عملکرد دوربین اصلی آن‌ها دقیقا مشابه است و این کهکشانی هم مانند برادر کوچک‌تر خود عملکرد بسیار خوبی دارد.

گوشی مانند گلکسی M ۱۳ هم از همین دوربین استفاده می‌کند و بسته به دیگر مشخصات می‌توانید بین A ۱۳، M ۱۳ و A ۰۴ s یکی را گزینش کنید. گلکسی A ۱۳ از دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی هم برخوردار است و ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی را تکمیل می‌کنند. دوربین سلفی این مدل نیز سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد.

آنر X ۷
آنر ایکس ۷ نسل جدیدتر آنر ایکس ۶ است که در بالا معرفی کردیم. این گوشی همچنان از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/۱.۸ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این دوربین به نسبت آنر X ۷ مقداری بهبود یافته و حالا جزئیات بیشتر شده و رنج دینامیکی نیز مقداری گسترده‌تر شده است.

در کنار دوربین اصلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته و ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی هم سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر دیده می‌شود.

در این لیست به گوشی‌های ارزان با دوربین عالی اشاره شد و همه گزینه‌های موجود در لیست در بازه قیمتی اقتصادی قرار می‌گیرند. در بین این گوشی‌ها بهترین دوربین اصلی قطعا مربوط به A ۰۴ s و A ۱۳ است و در این بین A ۱۳ مجموعه دوربین‌های کامل‌تری دارد. البته که این دو گوشی از همه نظر بهترین نیستند و از نظر سخت افزار آنر ایکس ۷ شرایط بهتری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: