کد خبر: ۳۹۲۹۴۹
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
کنعانی گفت: برگزارکنندگان کنفرانس مونیخ امسال به جای دعوت از نمایندگان ایران، تریبون را به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویت دادند.

کنفرانس مونیخ به نام امنیت اما به کام جنگ تشکیل شده است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران درباره کنفرانس مونیخ گفت: کنفرانس مونیخ موسوم به کنفرانس امنیتی مونیخ امسال به نام امنیت، اما به کام جنگ تشکیل شده است، زیرا اگر برای امنیت باشد قاعدتا باید به همه اعضا فرصت بدهد که دیدگاه خود را درباره چالش‌های بین المللی بیان کنند.

وی افزود: در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران که یکی از کشور‌های مهم در تحکیم امنیت منطقه‌ای است این موضوع اهمیت ویژه دارد. اینکه از ایران و روسیه دعوت نکردند یعنی فرصت برای طرح دیدگاه‌های مختلف درباره امنیت گرفتند و فرصت رابرای یک جریان قرار دادند که به دنبال یک جانبه گرایی است و این یک اشتباه فاحش از سوی برگزار کنندگان این کنفرانس است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: اشتباه دیگر این بود که تریبون را در اختیار یک سری افراد بی هویت قرار دادند. دعوت از فرزند یک دیکتاتور بزرگ دهن کجی به ملت ایران و یک رسوایی برای برگزار کنندگان این کنفرانس است.

وی ادامه داد: نقش ایران در برابر تروریست‌ها کمک بسیاری به ایجاد امنیت در منطقه و اروپا بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم در سال آینده این فرصت را جبران کنند و اعتبار از دست رفته خود را مجددا تا حدودی بازگردانند.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای بلومبرگ درباره کشف موارد غنی شده ۸۴ درصدی در یک سایت هسته‌ای تا چه اندازه مقدمه چینی برای یک فشار تازه سیاسی علیه کشورمان تعبیر میکند، آن هم همزمان با برقراری مقدمات برای سفر گروسی به تهران؟ گفت: وی درباره ادعای من شما را به صحبت‌های کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ارجاع می‌دهم. ایران متعهد به پادمان است و همکاری با آژانس یک اصل مهم برای ما است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که آژانس به اصول همکاری حرفه‌ای خود پایبند باشد. لازم است اعلام کنیم که سیاسی کاری جایگاه آژانس را مخدوش می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به یک نفتکش گفت: ما قویا این اتهام را رد می‌کنیم. این رژیم به اتهام زنی همانند حامی اصلی خود یعنی آمریکا عادت کرده است.

کنعانی افزود: ما در حفظ امنیت کشتیرانی جز کشور‌های موثر هستیم و ایران به تلاش خود در این باره ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: رژیمی که امنیت دیگران را به خطر می‌اندازد طبعا به طور متقابل خود را در معرض تهدید می‌گذارد بنابراین سرزنش رژیمی که در طول تاریخ ننگین خود همواره نقش بی ثبات کننده داشته است نباید دیگران را سرزنش کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: