مدیر فنی نیروگاه خورشیدی لامرد تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۳۱۸۱
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مدیر فنی نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود در تابستان‌ها بدلیل تابش بیشتر خورشید، امکان تولید برق بیشتر می‌شود گفت: نکته مهم ابری بودن یا آفتابی بودن آسمان نیست، بلکه مهم در تولید برق خورشیدی، رسیدن فوتون‌های خورشید به پنل هاست.

امکان تولید 100درصدی نیروگاه خورشیدی در داخل

صادق منصوری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری اینکه در زمستان تولید برق بیشتر از تابستان بوده است گفت: امکان دارد در یک روز ابری، فوتون‌های بیشتری به پنل‌های خورشیدی برسد و در نتیجه برق بیشتری تولید شود.


وی با اعلام اینکه در تابستان به دلیل گرمای بیش از حد هوا، دستگاه‌ها با مشکل روبرو می‌شوند گفت: بیشتر دستگاه‌هایی که با برق کار می‌کنند، خودشان گرمازا هستند، بنابراین هر چقدر هوا خنک باشد، عملکرد آن‌ها بیشتر و بهتر است.


مدیر فنی نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پاسخ به اینکه عمر مفید پنل‌های خورشیدی چقدر است گفت: پنل‌های خورشیدی به این سادگی‌ها خراب نمی‌شود، اما اگر خراب شود امکان تعویض هر پنل بدون آسیب رسیدن به خط تولید برق وجود دارد.


وی از تولید پنل‌های خورشیدی در داخل کشور خبر داد و گفت: کارخانه‌هایی که اقدام به تولید پنل خورشیدی می‌کنند، بسیار محدود هستند و پاسخگوی نیاز بازار نیستند.

 

بیشتر بخوانید:فرهنگسازی در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر


منصوری با انتقاد از تاخیر در تولید و انجام تعهد سفارش صورت گرفته در کارخانه‌های داخل گفت: به اندازه‌ای تقاضا زیاد و توان تولید پنل خورشیدی درداخل کم است که از زمان درخواست خرید پنل تا زمان تحویل پنل ها، حدود سه سال طول می‌کشد.


وی با اعلام اینکه پنل‌های خورشیدی تولید شده در ایران ۳۲۰ وات برق تولید می‌کنند گفت: تولید برق پنل‌های خورشیدی در خارج از ایران ۶۰۰ وات است که تفاوت تولید دوبرابری نشان می‌دهد پنل‌هایی که در ایران تولید می‌شود، توان تولید برق به اندازه نمونه‌های خارجی را ندارد.


مدیر فنی نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پاسخ به اینکه می‌توان در شرایط کنونی یک نیروگاه خورشیدی را از صفر تا ۱۰۰ درایران تولید کرد گفت: علاوه بر پنل ها، ترانس‌ها و کلید‌های فشار متوسط نیروگاه خورشیدی در داخل تولید می‌شود و می‌توان اعلام کرد با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، می‌توان یک نیروگاه خورشیدی را در داخل راه‌اندازی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: