کد خبر: ۳۹۳۲۷۰
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
0
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: تیم دامپزشکی ایران با کمک، مشورت و تجویز دامپزشک آفریقایی پیروز، ضرورت دیالیز این توله یوزپلنگ را تشخیص نداده‌اند.

پیروز به مرحله دیالیز نرسیده است

غلامرضا ابدالی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: حال عمومی پیروز نسبت به روز‌های قبل بهتر است، اما بر اساس روند درمانی بر آنچه که انتظار داشتیم، حال پیروز به شرایط بهینه و نرمال نرسیده است.

وی افزود: پیروز زیر سرم است و غذای او از سرم تامین می‌شود، اما امروز یک وعده غذای مخصوص تحت نظارت تیم پزشکی دریافت کرده است.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: تیم دامپزشکی ایران با کمک، مشورت و تجویز دکتر پیتر کالدوِل دامپزشک آفریقایی پیروز، هنوز این‌ضرورت را تشخیص نداده‌اند که پیروز باید دیالیز کند، چون بر اساس بررسی‌ها هنوز به مرحله دیالیز نرسیده است.

وی گفت: اوره و کراتین خون آخرین توله یوزپلنگ ایران بالا است، اما بر اساس آزمایش‌های روزانه، میزان آن نسبت به روز‌های قبل پایین‌تر آمده است.

ابدالی گفت: برای دیالیز، حیوان باید بیهوش شود، و این کار خطرناک است، اما اگر به آن ضرورت برسد، دستگاه دیالیز در کشور موجود است و شرکت‌های دارای دستگاه دیالیز برای کمک به پیروز اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته‌ی ابدالی، پیروز هم یک موجود زنده است، انسان هم ممکن است بیمار شود، مردم باید آگاه باشند و به شایعات و افرادسودجو در فضای مجازی توجه نکنند و خبر‌های واقعی را از سازمان محیط زیست و رسانه‌های معتبر مانند رسانه ملی دنبال کنند.

وی در پایان گفت: در مورد پیروز از هر کمک مشورتی که افراد متخصص و صاحب نظر به ما ارائه دهند استقبال می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: