April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۲۷۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
تاکنون عنوان سریال‌های شبکه یک و سه سیما در نوروز ۱۴۰۲ به طور رسمی اعلام شده است.

کدام سریال‌‌ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

تلویزیون هر سال در نوروز برای مخاطبان خود پخش سریال و برنامه‌های متنوعی را تدارک می‌بیند. امسال نیز برای نوروز ۱۴۰۲ سریال‌هایی ساخته شده یا در مراحل تولید هستند. گفته می‌شود، سریال «نون. خ ۴» از شبکه یک، «جشن سربرون» از شبکه سه به روی آنتن تلویزیون خواهند رفت.

تاکنون سه فصل از مجموعه «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت، نگاه بومی این سریال به مناطق کردنشین و طنازی‌های آن در همان فصل اول توانست مخاطبانش را جذب کند.

سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی مراحل پیش تولید و نگارش فیلمنامه را در تابستان سال جاری سپری کرد و همزمان با فصل پاییز کلید خورد و چندی پیش تصویربرداری این سریال به پایان رسید و این روز‌ها مراحل نهایی تدوین را توسط امیرشیبان خاقانی سپری می‌کند.

در این فصل از سریال برخی بازیگران فصل‌های قبل حضور دارند از جمله خود سعید آقاخانی و همچنین حمیدرضا آذرنگ که در فصل دوم در سریال حضور داشت دوباره به این مجموعه بازگشته است.

کدام سریال‌ ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

از دیگر بازیگرانی که پیش از این در سریال حضور داشتند می‌توان به نقش هومن حاجی عبداللهی اشاره کرد که در فصل اول مورد توجه قرار گرفت و حالا دوباره در فصل چهارم بازمی‌گردد. همچنین پیش از این قرار بود حسن معجونی در این سریال به ایفای نقش بپردازد، اما بیژن بنفشه‌خواه جایگزین او شده است.

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سیدحسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، نارین ایوبی، شقایق فتاحی، مرتضی رستمی بازیگران سریال «نون. خ» هستند.
سری دوم این مجموعه طنز سال ۹۹ پخش شد و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت و حالا فصل چهارم این مجموعه نوروز ۱۴۰۲ به آنتن بازمی‌گردد.
«نون. خ» جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی بوده است.

پخش احتمالی سری جدید «آقای قاضی»
سریال «آقای قاضی» دیگر مجموعه‌ای است که احتمالا در نوروز روی آنتن خواهد رفت. سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه را روایت می‌کند که تمام موضوعات مطرح‌شده در آن بر اساس واقعیت است.

کدام سریال‌ ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

این سریال با هنرمندی بهزاد خلج، کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روی آنتن شبکه دو سیما رفت و مخاطبان در نوروز ۱۴۰۲ شاهد پخش سری دوم این سریال خواهند بود.

«وضعیت زرد» در نوروز ۱۴۰۲
فصل سوم «وضعیت زرد» نیز ممکن است در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرار بگیرد. در فصل اول وضعیت زرد شاهد داستانی بودیم که محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بود و داستانک‌های دیگر حول محور این قصه می‌گشت.

بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌های این سریال قرار دارد. خط داستانی این سریال، دارای رگه‌های سیاسی است و خط قصه و شخصیت‌های آن شامل شش شخصیت (کاراکتر) محوری است که هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند.

کدام سریال‌ ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند.

البته زمزمه‌هایی مبنی بر پخش «مهیار عیار» ساخته سیدجمال سیدحاتمی در ایام نوروز نیز شنیده می‌شد. 

پخش «جشن سربرون» روایت دوران قبل از مشروطه  

مجموعه تلویزیونی «جشن سربرون» که به عنوان سریال نوروزی در جدول پخش شبکه سه سیما برای نوروز ۱۴۰۲ و ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، داستانی مربوط به اواخر دوران قاجار را روایت می‌کند و بیشتر در حال و هوای این دوره از تاریخ می‌گذرد. در حال حاضر ضبط موسیقی استودیویی و تدوین «جشن سربرون» به پایان رسیده و دیگر مراحل پس‌تولید این سریال نیز رو به اتمام است.

این مجموعه در ۴۵ قسمت ساخته شده، اما اختصاص کنداکتور نوروز و رمضان به سریال به کوتاه‌تر شدن زمان هر قسمت و افزایش تعداد آن‌ها به ۵۸ قسمت منجر شده است.

کدام سریال‌ ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

نام «جشن سربرون» برگرفته از یک جشن دیرینه ایرانیان است. به این صورت که در میان عشایر زمانی که بافت یک قالی نفیس به پایان می‌رسد و می‌خواهند آن را از دار جدا کنند، روز بسیار مبارکی است که آن را جشن می‌گیرند؛ بنابراین وقتی سر قالی را که به دار آویزان شده می‌برند و قالی آزاد می‌شود، جشنی با عنوان جشن سربرون برگزار می‌شود و در واقع دلیل نامگذاری این سریال می‌تواند کنایه‌ای از قهرمانان داستان در این مجموعه تلویزیونی جذاب تاریخی باشد.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی‌پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران‌هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

کدام سریال‌ ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

داستان «جشن سربرون» این چنین است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند».

«جشن سربرون» به سفارش سیما فیلم تولید شده است و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.

تدارک«تو هم مثل من» برای  نوروز شبکه پنج سیما

سریال جدید«تو هم مثل من»  برای نوروز شبکه پنج سیما در نظر گرفته شده است ، بهرام درخشان کارگردان آن و رضا علیپور تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد. این سریال روز‌های پایانی فیلمبرداری‌اش را در لوکیشن‌های تهران می‌گذراند و قرار است برای ایام نوروز ۱۴۰۲ خودش را مهیای پخش کند.

این مجموعه تلویزیونی که روایتگر ماجرا‌هایی در یک دفتر مجله است، مخاطب را وارد داستان آدم‌هایی می‌کند که در جامعه درگیر اتفاقاتی خاص هستند. 

کدام سریال‌ ها نوروز ۱۴۰۲ پخش می‌شود؟

در این سریال نیما شاهرخ‌شاهی، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بیتا خردمند، امیر صدهزاری، اسفندیار ابراهیمی، بهزاد رحیم‌خانی، مهری آل‌آقا، رضا علیپور، فرج‌الله گل‌سفیدی، فریده دریامج، مهرسا مطوری‌نژاد و سیاوش قاسمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: