علامه بر تکریم و حمایت از سرمایه گذار تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۳۳۰۰
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اهمیت سرمایه و سرمایه گذار برای رونق اقتصادی گفت: به جای آنکه منتظر بمانیم تا سرمایه‌گذار به سراغ ما بیاید، در منطقه، کشور و جهان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

فرش قرمز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان زیر پای سرمایه گذارَ

سیدعلی اصغر علامه در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه اهمیت سرمایه و سرمایه گذار را برای رونق اقتصادی منطقه ویژه پارسیان درک می‌کنیم گفت: به همین دلیل در شرایطی که همه منتظر هستند تا سرمایه گذار به سراغشان بیاید، ما با تمام توان به دنبال جذب سرمایه و سرمایه گذار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان جذابیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد گفت: برای آنکه این جذابیت‌ها را منعکس کنیم، از مشاوری توانمند بهره گرفتیم که بر اساس منطقه ویژه اقتصادی، داشته ها، موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به عسلویه و مامی ظرفیت‌ها مشخص کردیم تا سرمایه گذار بداند چه کار می‌تواند انجام بدهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با اعلام اینکه پس از بررسی‌های همه جانبه، ۱۵۰ طرح سودآور را برای سرمایه گذاری در مبالغ مختلف تعریف کردیم گفت: سرمایه گذاری در انواع مختلف و حجم سرمایه گذاری در مقادیر کم و زیاد درظبخش‌های پتروشیمی، فولاد، گردشگری، خدمات و... را روی کاغذ آوردیم و آن را به صورت کتابچه‌ای تنظیم کردیم، بنابراین هنگامی که با سرمایه گذاری جلسه و بنا داریم سرمایه گذاری را برای حضور در منطقه ویژه پارسیان دعوت به همکاری کنیم، این بسته‌های تخصصی و این کتابچه‌هایی که ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی را تعریف کرده، بر اساس توانایی سرمایه گذار در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرده‌ایم گفت: به اندازه‌ای برای سرمایه و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اهمیت قائل هستیم که نه در حرف و شعار بلکه بر اساس واقعیت‌ها و با تمام توان به استقبال سرمایه گذار می‌رویم و موانع را از پیش روی او برمیداریم.

علامه با تاکید بر اینکه تکریم سرمایه گذار در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی پارسیان است گفت: هیچ کدام از همکاران ما حق ندارند با ترشرویی یا تلخی پاسخ سرمایه‌گذار را بدهند.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی نمایشگاه‌های فولاد، پتروشیمی و... با جدیت حضور پیدا می‌کنیم گفت: هدف ما از حضور در نمایشگاه ها، معرفی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان است و به اندازه‌ای در نمایشگاه‌ها موفق بوده ایم که امروز با تقاضا‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در منطقه مواجه هستیم، به نوعی که در قالب جلسات فشرده، با متقاضیان سرمایه گذاری در پارسیان دیدار و رایزنی می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در پاسخ به اینکه چگونه با سرمایه گذار همکاری می‌کنید گفت: کافیست بدانیم که یک سرمایه گذار طرحی برای اجرا دارد، به سرعت طرح سرمایه گذار را بررسی می‌کنیم و به محض آنکه به این باور رسیدیم که طرح سرمایه گذار شدنی است و به نتیجه میرسد، در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخ دعوت به همکاری سرمایه گذار را می‌دهیم، مدارک لازم را از او می‌گیریم، در کمترین زمان ممکن مجوز را صادر می‌کنیم و در زمینه رفع مشکلات، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کافیست بدانیم سرمایه گذار دانش فنی، توانایی و اهلیت لازم را برای تولید دارد، آنگاه با تمام توان به استقبال او میرویم گفت: هرگز بنا نداریم با دادن امید، سرمایه گذار را جذب و سپس رها کنیم، بلکه با تمام توان به حمایت از او می‌پردازیم و پیگیر مجوز‌های لازم برای فعالیت سرمایه گذار هستیم.

علامه در پاسخ به اینکه سرمایه گذاران نسبت به مانع تراشی‌های محیط زیست انتقاد دارند گفت: نمی‌توانیم از گزینه‌هایی که محیط زیست برای دادن مجوز مطرح می‌کند، به سادگی عبور کنیم. زیرا اعتقاد داریم فرایند تولید باید با توجه به چالش‌های زیست محیطی انجام شود، زیرا واقعیت این است که در بسیاری از موارد، تولید بدون بررسی‌های لازم، به محیط زیست آسیب‌های جدی وارد کرده است.

وی در پاسخ به اینکه مگر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برای صنایع پتروشیمی یا فولاد تعریف نشده که محیط زیست می‌تواند مانع تراشی کند گفت: البته وقتی که منطقه ویژه اقتصادی با محوریت صنایع انرژی بر ایجاد شده، باید بدون هیچ مشکل و محدودیتی مجوز فعالیت برای پتروشیمی ها، فولاد سازی ها، شرکت‌های تولید آلومینیوم و مواردی از این دست صادر شود، با این وصف بررسی مخرب نبودن تولید با محیط زیست کاری تخصصی است که باید به محیط زیست واگذار شود و از این مرجع نظر خواهی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم اجازه بدهیم کالایی که سمی و برای محیط زیست خطرناک است، تولید شود، گفت: هنگامی که درخواست مجوز فعالیت، در مرجع رسیدگی کننده محیط زیست بررسی و تایید شود، آنگاه نگرانی از بابت فعالیت آن سرمایه گذار نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد بحث آلایندگی مطرح است گفت: به هر حال هنگامی که یک تولید برای سلامت محیط کار و محیط زیست خطرناک است، نباید و نمی‌تواند فعالیت کند، اما به محض آنکه در سازمان محیط زیست بررسی و تایید شد، به سرعت می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

علامه با تاکید بر اینکه هیچ مشکل، محدودیت، بروکراسی اداری و کاغذ بازی در سازمان محیط زیست برای دادن مجوز فعالیت بنگاه اقتصادی وجود ندارد گفت: بتازگی جلسه‌ای با رییس سازمان محیط زیست داشتیم، ایشان برای بازدید به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آمدند و توضیحات لازم را به ایشان دادیم و ایشان قول دادند پرونده‌هایی که برای سرمایه گذاران منطقه ویژه پارسیان است و به محیط زیست ارسال می‌شود، در مدت کمتر از ۵ روز بررسی و اعلام نظر صورت گیرد.

وی با اشاره به جدیدترین قراردادی که بین هلدینگ خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان صورت گرفته گفت: این هلدینگ به منظور ایجاد ۳۰ زیر مجموعه در حوزه پتروشیمی با منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به توافق رسیده که به سرعت مکاتبات لازم با دستگاه‌ها از جمله محیط زیست از طریق منطقه ویژه صورت گرفته و به اندازه‌ای در کار‌ها سرعت گرفت که هنوز درخواست از هلدینگ خلیج فارس به منطقه ویژه پارسیان نرسیده بود که نامه نگاری از سوی منطقه ویژه پارسیان صورت گرفت و مجوز‌های لازم را برای این هلدینگ دریافت کردیم که به این هلدینگ زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه سیاست گذاری مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، قرار گرفتن در کنار سرمایه گذار از ابتدا تا انتهاست گفت: این گونه نیست که سرمایه‌گذار را جذب کنیم و به محض آن که سرمایه خود را در منطقه زمین گیر کرد، او را رها کنیم، بلکه تا دستیابی به نتیجه نهایی و استمرار تولید، در کنار سرمایه گذار هستیم.

وی با اعلام اینکه اکنون در زمینه پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و صنایع پایین دستی فعالیت‌های جدی در منطقه ویژه پارسیان صورت می‌گیرد گفت: امید آن داریم که منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به مرکزی برای تمامی فعالیت‌های پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم تبدیل شود و کسانی که به دنبال فعالیت در این عرصه هستند، در گام اول به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مراجعه کنند.

علامه با اشاره به چالش‌های ناشی از تحریم‌ها گفت: واقعیت تلخی که با آن دست به گریبان هستیم، مشکلات ناشی از تحریم هاست؛ بنابراین کشور ما در صورتی از بحران‌های اقتصادی عبور می‌کند که بنابر تاکید مقام معظم رهبری، تولید در آن با قدرت و قوت شکل بگیرد و مشکلات ناشی از انباشت تقاضا و کمبود عرضه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تولید و کارآفرینی در کشور جدی گرفته شود گفت: برای آنکه تولید و کارآفرینی از مرحله حرف به عمل برسد، باید همواره در کنار سرمایه‌گذار باقی بمانیم و در هر مرحله‌ای که با مشکل روبرو شد، با تمام توان به یاری او بشتابیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود: سیاستی که اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان وجود دارد، این است که مدیریت این منطقه به عنوان یک حامی، همواره در کنار سرمایه گذار قرار دارد و سرمایه گذار می‌تواند در هر مرحله‌ای که نیاز به مذاکره و رایزنی با یکی از مسئولان داشت، اما دستش به آن مسئول نمی‌رسید، از طریق مدیریت منطقه ویژه پارسیان به سرعت این جلسه مذاکره و رایزنی برگزار شود.

وی با اشاره به جدیتی که از سوی ایمیدرو در خصوص حمایت از سرمایه گذاری و تولید در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان صورت می‌گیرد گفت: وضعیت مناطق ویژه اقتصادی به صورت مستمر و مکرر از سوی ایمیدرو پایش می‌شود، به ویژه آنکه جعفری مدیرعامل ایمیدرو به صورت تخصصی همواره بر پایش نظارت می‌کند و اگر وضعیت مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیشرفت نداشته باشد، با جدیت بازخواست می‌شود.

علامه با تاکید بر اینکه حمایت از تولید، کارآفرین و سرمایه گذار در دستور کار دولت است گفت: ایمیدرو به عنوان بازوی دولت، نظارت گسترده‌ای بر بنگاه‌های اقتصادی دارد و هر کجا که مشکلی مشاهده کند، با جدیت ورود می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه دریافت تسهیلات یکی از خواسته‌های سرمایه گذاران است، این مهم در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چگونه صورت می‌گیرد گفت: واگذاری تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی در اختیار کارگروه و کمیته برنامه ریزی استان است که استانداری به صورت مستمر تقاضا‌ها را بررسی و دریافت تسهیلات را پیگیری می‌کند، بنابراین هر تقاضایی که برای دریافت تسهیلات ارائه می‌شود، به سرعت از سوی استانداری پیگیری و تسهیلات مربوطه در صورتی که توجیه اقتصادی داشته باشد، برای بنگاه اقتصادی دریافت میشود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز نهایت تلاش خود را در زمینه دریافت تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی به کار می‌گیرد گفت: هرگاه که نیاز باشد یا اطمینان داشته باشیم که می‌توانیم برای رفع مشکلات سرمایه گذاران نقش آفرینی کنیم، حتی در زمینه‌هایی که در اختیار ما نباشد، با جدیت ورود می‌کنیم و سعی می‌کنیم مشکلات را از طریق تعامل با دستگاه‌ها به نفع سرمایه گذاران و کارآفرینان رفع کنیم و به مرحله عمل برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: