در اواخر سال ۲۰۰۸ و اوایل سال ۲۰۰۹، وقتی که معاملات بیت کوین با ارزشی نزدیک به صفر دلار بیشتر به عنوان سرگرمی آغاز شد، هیچ کس گمان نمی‌کرد که پس از گذشت یک دهه ارزش این ارز دیجیتال به بیش از ۲۵۰۰۰ دلار برسد. رشد چشم‌گیر بیت کوین در سال‌های اخیر سبب شد تا بسیاری از افراد به خرید بیت کوین مایل شوند و معاملات ارز دیجیتال را در برنامه زندگی خود قرار دهند. فرقی نمی‌کند معاملات کریپتوکارنسی شغل اصلی شما باشد یا به آن به عنوان شغل دوم نگاه کنید؛ در هر صورت بررسی مداوم و لحظه‌ای نوسانات یکی از کارهایی است که باید دائماً انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید قیمت ارزها را پیش‌بینی کنید و بر اساس آن‌ها، معاملات خود را انجام دهید. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین رویدادهای اخیر که می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت بیت کوین داشته باشد می‌پردازیم. علاوه بر بررسی نشست کمیته فدرال بازار آزاد، با سایر عوامل مؤثر بر تغییرات قیمت بیت کوین نیز آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

چه عواملی بر تغییرات قیمت بیت کوین مؤثرند؟

حقیقت این است که عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا قیمت ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین تغییر کند و به صورتی پیش برود که طی ده سال، قیمت بیت کوین چند هزار برابر شود. آن‌هایی که برای خرید بیت کوین در سال‌های پیش از ۲۰۱۰ اقدام کرده بودند، حالا اهمیت آینده‌نگری را به خوبی درک می‌کنند. موضوع اصلی در تعیین قیمت BTC، میزان عرضه و تقاضاست. به طور کلی به هر میزان که عرضه یک ارز دیجیتال نسبت به حجم تقاضا کمتر باشد، قیمت ارز دیجیتال بیشتر خواهد شد. با توجه به اینکه در ابتدا گفته شد که تعداد معینی از بیت کوین وجود دارد و بر این تعداد افزوده نخواهد شد، میزان تقاضا در مقایسه با عرضه نسبت بیشتری پیدا کرده و به همین خاطر قیمت بیت کوین به صورت مداوم افزایش می‌یابد. حال بیایید عوامل مؤثر بر قیمت BTC را به اختصار شرح دهیم.

عوامل مؤثر بر تغییر قیمت BTC

موارد زیر، مهم‌ترین عوامل تغییر قیمت بیت کوین هستند:

  • پدیده هاوینگ بیت کوین به معنای نصف شدن پاداش استخراج است که سبب کاهش فعالیت ماینرها و در نتیجه کاهش عرضه می‌شود. در ادامه این اتفاقات، قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت.

  • پیچیدگی بلاکچین بیت کوین و سختی استخراج آن دلیل دیگری برای افزایش مداوم قیمت بیت کوین است.

  • به هر میزان که استفاده از یک ارز دیجیتال رایج‌تر باشد و ارز سودمندتری باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر با استفاده از یک ارز دیجیتال علاوه بر سرمایه‌گذاری بتوانید پرداخت‌ها را نیز انجام دهید، آن ارز سودمندی بیشتری خواهد داشت.

  • فاکتورهای اجتماعی و فعالیت رسانه‌ها از دیگر عوامل مهمی هستند که در تغییر قیمت بیت کوین نقش دارند. بارها و بارها پیش آمده که قیمت بیت کوین پس از سخنرانی یک رئیس جمهور یا مدیر معروف، کاهش یا افزایش داشته است. مطلبی که در ادامه به آن می‌پردازیم نیز می‌تواند به نوعی با همین موضوع ارتباط داشته باشد.

بررسی نتیجه نشست کمیته فدرال بازار آزاد بر قیمت بیت کوین

کمیته فدرال بازار آزاد در واقع بخشی از بانک مرکزی ایالات متحده است که در واقع زیر نظر این بانک فعالیت می‌کند. این کمیته تصمیم‌هایی را در رابطه با نرخ بهره و نرخ رشد پایه پولی اتخاذ می‌کند که می‌تواند بر وضعیت جهانی تأثیرگذار باشد. مطابق آنچه که Wallex از crypto News نقل می‌کند، این نشست می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر قیمت BTC داشته باشد و به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین یا فروش آن، منتظر نتایج نشست فوق هستند. بسیاری از افراد بر این باورند که کمیته فدرال با توجه به نتایج مثبتی که از برنامه فعلی خود گرفته، تا مدت طولانی‌تری به این روند ادامه خواهد داد. هرگونه تغییر در این سیاست‌ها، قیمت بیت کوین را تغییر خواهند داد.

رئیس فدرال رزرو در سخنرانی اخیر خود از توانایی کمیته در کاهش نرخ تورم تا سطح هدف ۲ درصد سخن گفته بود. همچنین گفت که در صورت پایداری نرخ اشتغال مثبت برای مدت طولانی، ممکن است نرخ بهره پایانی فدرال رزرو، بیشتر از تخمین اولیه باشد. نرخ بهره هم‌اکنون بین ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد است و این مقدار در بیشترین حالت از سال ۲۰۰۷ قرار گرفته است. از طرف دیگر، دلار با توجه به وضعیت مطلوبی که دارد، در مقایسه با سایر ارزها ارزشمندتر به نظر می‌رسد. همین مسئله می‌تواند باعث کاهش ارزش ارزهای دیجیتال شود.

بررسی قیمت بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین در بازه ۲۳۷۰۰ تا ۲۵۲۰۰ در نوسان است و به نظر می‌رسد مانعی در ۲۵۲۰۰ برای افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین بتواند این سد را بشکند، مقاومت بعدی در ۲۶۰۰۰ دلار برای آن ایجاد خواهد شد. از طرف دیگر اگر قیمت بیت کوین به کمتر از سطح حمایت ۲۳۷۵۰ دلار برسد، حمایت بعدی آن در ۲۲۸۵۰ دلار خواهد بود که تقریباً در نزدیکی سطح ۵۰ درصد اندیکاتور فیبوناچی قرار دارد.

بررسی اخبار مرتبط با تغییرات ارزهای دیجیتال

آنچه در این مطلب به اختصار شرح داده شد، تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که می‌توان درباره این موضوع به اشتراک گذاشت. تحلیل قیمت بیت کوین و شرایط مناسب برای خرید BTC مقوله‌ای است که در این مقال کوتاه نمی‌گنجد. اگر علاقمند به حضور فعال در بازار ارزهای دیجیتال هستید و می‌خواهید در فروش و خرید بیت کوین سهیم باشید، بهتر است پیش از هرچیز اطلاعات خود را افزایش دهید و سپس در طریق یک صرافی معتبر، اقدام به خرید بیت کوین و فروش آن کنید. بهترین مرجعی که هر دوی این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، صرافی والکس است. این صرافی ضمن مهیا کردن بهترین شرایط برای معامله ارزهای دیجیتال، جدیدترین اخبار این حوزه را همراه با آموزش‌هایی کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت والکس مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به عوامل مؤثر بر قیمت BTC پرداختیم و اثر نشست فدرال بازار آزاد بر قیمت بیت کوین را بررسی کردیم. همچنین صرافی والکس به عنوان بهترین مرجع برای خرید بیت کوین و انجام معاملات به شما معرفی شد. همین حالا با یادگیری اصول، انجام معاملات را شروع کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: