کد خبر: ۳۹۳۴۰۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۰.۸۹ درصد افت کرد.

شاخص کل بورس ۱۶ هزار واحد عقب نشست

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۶۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان در بیش از ۷۵۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۶۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مپنا و مخابرات ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۶ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۳۴ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان در ۳۵۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۳ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۳ هزار و ۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های آهن و فولاد غدیر ایرانیان، آهن و فولاد ارفع و پتروشیمی زاگرس پاسارگاد بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و تولید نیروی برق دماوند شد.

شاخص کل بازار بورس امروز ۱۶ هزار واحد افت کرد و روی یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحد ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۹ درصد افت کرد.

شاخص هم وزن نیز ۹۲۴ واحد ریزش کرد و در کانال ۵۳۷ هزار واحدی ایستاد. در این بازار ۷۵۴ هزار معامله به ارزش ۹۰ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، شستا، فملی، شبندر و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های کچاد، رمپنا، اخابر و وبانک بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

از ابتدای هفته جاری شاخص کل بورس روند رو به رشدی را تجربه کرده بود، به طوری که از شروع ابتدای هفته جاری تا روز سه‌شنبه (۹ اسفند) شاخص کل بورس بیشتر از ۱۰ درصد تقویت شده است، اما در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس اندکی اصلاح کرد.

در آخرین روز معاملاتی هفته گروه فلزات اساسی با لیدری نماد فولاد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

دومین گروهی که بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است، گروه خودرو بود. این روز‌ها خبر‌های مختلفی در مورد این گروه می‌شونیم، مانند قرعه کشی خودرو‌های وارداتی و همچنین قرعه کشی بزرگ خودرو‌های داخلی از این دست خبر‌ها است.

سومین و چهارمین گروهی که بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است، گروه‌های صادرات محور محصولات شیمیایی و پالایشی‌ها هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: