April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
علامه از برنامه ریزی های جدی برای رونق گردشگری خبرداد
کد خبر: ۳۹۳۵۳۰
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری گفت: پارسیان تنها منطقه ویژه اقتصادی است که برای آن، فعالیت‌های گردشگری تعریف شده است.

آغوش باز منطقه ویژه پارسیان بروی گردشگران

علی اصغر علامه در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان سال‌ها فراموش شده بود گفت: اگر هنوز از ظرفیت‌های گردشگری منطقه ویژه پارسیان به نحو احسن استفاده نشده، به دلیل این است که منطقه ویژه گردشگری پارسیان فراموش شده بود.


وی با تاکید بر اینکه نه تنها گردشگری بلکه تمام ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نادیده گرفته شده بود گفت: حتی در حوزه زیرساخت‌ها نیز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان فعال نبوده و اگر بخواهیم واقع‌بینانه سخن بگوییم، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در رکود و کما بود.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با اعلام اینکه وقتی بیمار آسیب دیده در یک سانحه را به پزشک می‌رسانند، در وهله اول قلب، مغز و بخش‌های مهم و حیاتی بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیماری تصادفی بود که هیچ جای سالم نداشت و از هنگامی که مسوولیت را پذیرفتم، ناچار بودیم در وهله اول به دنبال زیرساخت‌ها که رگ‌های حیاتی یک منطقه ویژه اقتصاد است، باشیم.


وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها ایجاد شود تا سرمایه گذار رغبت ورود به منطقه اقتصادی را داشته باشد گفت: اکنون که زیرساخت‌ها به وضعیت مناسبی رسیده و سرمایه گذاران به سوی منطقه ویژه اقتصادی آمده اند، با خاطری آسوده به دنبال فعال کردن بخش‌های دیگر هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

فرش قرمز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان زیر پای سرمایه گذار


علامه با اعلام اینکه حتی هرمزگان نیز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را فراموش کرده بود به نوعی که دلایل رکود آن پیگیری نمی‌شد گفت: خوشبختانه امروز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برای همگان به ویژه سرمایه گذاران با همه سلیقه‌ها اهمیت دارد.


وی با اعلام اینکه یکی از جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، مناطق گردشگری آن است گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در تمامی حوزه‌ها از جمله گردشگری پتانسیل‌های بالایی دارد و، چون بخش‌های دیگر فعال شده، سعی کردیم در زمینه گردشگری نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

آغوش باز منطقه ویژه پارسیان بروی گردشگران


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از برنامه ریزی جدی برای رونق گردشگری خبر داد و گفت:، چون گردشگری یک مبحث تخصصی است و باید در تمامی زمینه‌ها با برنامه گام برداریم، برای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، مشاوره گردشگری تعریف کردیم و به ایشان ماموریت دادیم تا به صورت گسترده مطالعه و برنامه ریزی داشته باشد.


وی با اعلام اینکه اکنون بابت ساخت بندر، زیرساخت‌ها، پتروشیمی و جذب سرمایه گذار در حوزه‌های اقتصادی و صنایع انرژی بر خیالمان راحت شده و نگران توقف پروژه‌ها نیستیم گفت: از آنجا که مباحث مرتبط با صنایع انرژی بر در راستای اهداف منطقه ویژه است، باید در اولویت قرار می‌گرفت و، چون این بخش‌ها به نتیجه رسیده، به همین دلیل با جدیت مباحث گردشگری را دنبال می‌کنیم.


علامه با تاکید بر اینکه گردشگری نیز به زیرساخت نیاز دارد گفت: برای آنکه گردشگر به یک منطقه ورود کند، باید حداقل امکانات رفاهی برای او فراهم شود و امکان ندارد گردشگر به منطقه بدون امکانات بیاید، به همین دلیل به دنبال تامین زیرساخت‌ها و ملزومات گردشگران هستیم تا خاطره خوشی از مناطق گردشگری پارسیان داشته باشند.


وی با اعلام اینکه بسیاری از پروژه‌های گردشگری نیازمند جاده، آب، برق و دیگر امکانات است گفت: اکنون همه این موارد در حدی که بتوان کار‌های عمرانی را انجام داد، فراهم شده است.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از برنامه ریزی جدی برای رونق گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در ۱۴۰۲ خبر داد گفت: با سرمایه گذاران بسیاری در زمینه گردشگری مذاکره کرده‌ایم و متقاضیان بسیاری نیز در زمینه گردشگری داریم.


وی با تاکید بر اینکه تمامی شرایط برای رونق بخش گردشگری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان فراهم است گفت: در سال آینده بسیاری از متقاضیان ایجاد گردشگری در این منطقه فعال خواهند شد.


علامه مهمترین دلیل مغفول ماندن گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را ضعف اطلاع رسانی دانست و گفت: اکنون با جدیت به دنبال ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران و معرفی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری پارسیان هستیم بنابراین سال آینده تحولات قابل توجهی در حوزه گردشگری منطقه ویژه پارسیان صورت خواهد گرفت.


وی با اعلام اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، از جمله سرمایه گذاری‌های زودبازده است گفت: بی شک سرمایه‌گذاران رغبت قابل توجهی در زمینه فعالیت‌های گردشگری دارند و شرایط منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و جذابیت‌های آن باعث خواهد شد تا مردم نیز به بازدید از بخش‌های گردشگری منطقه ویژه پارسیان اقبال خوبی نشان دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: