April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۵۳۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
0

برای نوشتن مقاله و انتشار آن در انواع ژورنال‌ها، صرفاً داشتن نوآوری و انجام کار علمی مهم کافی نیست و شرط دیگر ارائه مقاله در مجلات معتبر، آشنایی با اصول نوشتن مقاله و رعایت قالب‌بندی مقاله است. اگر فرمت‌بندی مقاله درست انجام‌نشده باشد، هر چه قدر هم که مقاله ازلحاظ علمی پربار باشد، احتمال رد شدن آن توسط مجلات و سایت‌های معتبر وجود دارد.

هر دانشجو و محققی که در پی ارتقای جایگاه و درجه علمی خود باشد، احتمالاً در مورد تأثیر نوشتن و ثبت مقاله در ژورنال‌های معتبر اطلاع دارد. مقاله‌نویسی و ثبت مقاله در ژورنال‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین گام‌های دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران است تا بتوانند در مصاحبه دکترا پذیرفته شوند و یا از دانشگاه‌های معتبر جهان اخذ پذیرش کنند.

اما برای نوشتن مقاله و انتشار آن در انواع ژورنال‌ها، صرفاً داشتن نوآوری و انجام کار علمی مهم کافی نیست و شرط دیگر ارائه مقاله در مجلات معتبر، آشنایی با اصول نوشتن مقاله و رعایت قالب‌بندی مقاله است. اگر فرمت‌بندی مقاله درست انجام‌نشده باشد، هر چه قدر هم که مقاله ازلحاظ علمی پربار باشد، احتمال رد شدن آن توسط مجلات و سایت‌های معتبر وجود دارد.

یکی از کارهایی که در وب‌سایت شبکه مترجمین اشراق به‌صورت تخصصی انجام می‌شود، فرمت‌بندی مقالات فارسی و انگلیسی و چند زبان دیگر است. در این مطلب، در مورد عوامل تأثیرگذار بر هزینه فرمت‌بندی مقاله صحبت خواهیم کرد. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا هم با فرمت‌بندی مقاله آشنا شوید و هم از نحوه قیمت‌گذاری آن اطلاع پیدا کنید.

فرمت‌بندی یا قالب‌بندی مقاله چیست؟

هر ژورنال، مجله و یا نشریه علمی که انتشار مقالات و مطالب علمی را انجام می‌دهد، قالب خاصی برای مقالات تعیین کرده است. داوران این ژورنال‌ها و یا نشریات با دقت مقالات ارجاع شده به آن‌ها را ازلحاظ محتوای علمی، نگارشی، ویرایشی و اصول مقاله‌نویسی ارزیابی می‌کنند. این موضوع برای تمام ژورنال‌ها به‌خصوص برای ژورنال‌هایی که به زبان انگلیسی هستند، اهمیت بیشتری دارد. زیرا فرمت‌بندی مقاله به زبان انگلیسی برای بسیاری از دانشجویان ایرانی دشوار است.

کسی که فرمت‌بندی مقاله به زبان انگلیسی را انجام می‌دهد، نه‌تنها باید با اصول مقاله‌نویسی آشنایی کامل داشته باشد، بلکه باید به زبان انگلیسی و رشته تخصصی علمی نیز کاملاً مسلط باشد تا از معادل‌های درست و مناسب استفاده کند.

به‌طورکلی، فرمت‌بندی یک مقاله چه به زبان انگلیسی باشد و چه به فارسی، مواردی مثل فونت متن، اندازه فونت، نحوه نوشتن منابع، فاصله بین خطوط، حاشیه از کنار صفحه، رعایت نکات نگارشی متن، نوشتن چکیده، مقدمه، مواد و روش‌ها، تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، نتیجه‌گیری و... را شامل می‌شود.

فرمت‌بندی مقاله چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که ذکر شد، هر ژورنال یا وب‌سایت پذیرش مقاله، قالب‌بندی خاصی را می‌پذیرد. لذا کلیه محققین و دانشجویانی که به پذیرش مقاله در وب‌سایت یا ژورنال مدنظرشان علاقه‌مند هستند، باید اصول مقاله‌نویسی را مطابق با فرمت تعیین‌شده در این وب سایت‌ها و ژورنال‌ها رعایت کنند. فرمت‌بندی مقاله برای ژورنال‌ها به دو نوع فرمت‌بندی محتوایی و فرمت‌بندی ساختاری تقسیم می‌شود.

فرمت‌بندی محتوایی

این ساختار مقاله باید مطابق با ساختار کلی تمام مقالات نوشته شود که شامل چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، روش تحقیق، تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و بحث، نتیجه‌گیری، تشکر و قدردانی‌ها و منابع است. همه مقالات صرف‌نظر از نوع قالب‌بندی این چند عنوان کلی را دارند.

این قسمت معمولاً توسط خود نویسنده یا پژوهشگر انجام می‌شود. چون هیچ‌کس جز نویسنده یا پژوهشگر به‌اندازه او روی محتوای علمی و نتایج تحقیقش اطلاع ندارد. در این فرمت‌بندی، نویسنده ساختار مقاله را با ساختار کلی مقاله در ژورنال مدنظرش مطابقت می‌دهد و متن مقاله را با توجه به جایگاه‌های تعیین‌شده مرتب می‌کند.

برای اینکه متوجه شوید، ساختار مقاله در ژورنال مدنظر شما چگونه انجام می‌شود، می‌توانید عنوان ژورنال مدنظرتان را سرچ کنید و در قسمت About this journal و یا impact factor اطلاعات موردنیازتان را دریافت کنید.

فرمت‌بندی ساختاری

باوجوداینکه نویسنده مقاله، متن اولیه مقاله را با ژورنال مدنظرش هماهنگ می‌کند و ساختار مقاله را در قالب مشخص‌شده مرتب می‌کند، اما اگر دانش و تخصص کافی درزمینه فرمت‌بندی نداشته باشد، مقاله‌اش موردپذیرش قرار نخواهد گرفت. فرمت‌بندی و تنظیم ساختار باید توسط ویراستاران و متخصصین نوشتن و ویرایش مقالات انجام شود.

این متخصصین کسانی هستند که چندین مقاله در ژورنال‌های مختلف ثبت کرده‌اند و کاملاً با قوانین و قواعد ثبت مقاله در ژورنال‌های معتبر دنیا آشنا هستند. در این ویرایش مواردی همچون تنظیم اندازه فونت، نوع فونت، نوع چینش متن، فاصله از طرفین صفحه، استفاده درست از علائم نگارشی و... با دقت زیاد بررسی و در صورت لزوم تصحیح می‌شود تا کار خروجی بدون اشکال و ازلحاظ علمی کاملاً معتبر باشد.

اگر شما تخصص کافی درزمینه ویرایش و ساختار مقاله ندارید، می‌توانید مقاله خود را برای ما ارسال کنید تا ویراستاران و کارشناسان وب‌سایت شبکه مترجمین اشراق که تجربه و تخصص بالایی در این امور دارند، این کار را برای شما انجام دهند.

محاسبه هزینه فرمت‌بندی مقاله

هر وب‌سایت و یا مؤسسه‌ای که کار فرمت‌بندی و تنظیم ساختار مقاله را انجام می‌دهد، قوانین و قیمت‌گذاری‌های مخصوص به خود را دارد و به‌طورکلی قیمت‌گذاری‌ها را با توجه به آیتم‌های متفاوتی انجام می‌دهد. اما معمولاً تمام مراکز ارائه‌دهنده خدمات فرمت‌بندی در موارد ذکرشده در ادامه مطلب مشترک هستند و با توجه به نوع انتخاب زبان، کیفیت، تعداد کلمات، زمینه تخصصی و... از قیمت‌ها نیز متغیر هستند.

زبان متن

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی هزینه قالب‌بندی مقاله در وب‌سایت اشراق تأثیرگذار است، زبان متن مقاله است که در کشور ما پرکاربردترین زبان‌ها در مقالات، فارسی و انگلیسی است.

زمان انجام کار

فاکتور بعدی که در ساختار مقاله‌نویسی در وب‌سایت اشراق اهمیت زیادی دارد، زمان انجام کار است. اگر کار شما فوری است و می‌خواهید در مدتی کوتاه‌تر از زمان معمول این کار را انجام دهید، باید هزینه بیشتری بپردازید. برای راحتی شما، سه سطح زمان‌بندی معمولی، زمان‌بندی فشرده و زمان‌بندی فشرده پلاس در نظر گرفته‌شده است تا در هنگام ثبت سفارش بتوانید با توجه به شرایط خود انتخاب بهتری داشته باشید.

کیفیت

شاید بتوان گفت کیفیت مهم‌ترین فاکتور در قیمت‌گذاری فرمت‌بندی است. هر چه متن شما تخصصی‌تر باشد و شما به کیفیت بالاتری برای قالب‌بندی مقاله خود نیاز داشته باشید، قیمت انجام سفارش نیز بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به کیفیت‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و طلایی پلاس در وب‌سایت شبکه مترجمین اشراق کیفیت ویراستاری مدنظرتان را انتخاب کنید.

تعداد کلمات و صفحات

در صورت انتخاب کیفیت، زمان و زبان متن، فاکتور دیگری که روی قیمت‌گذاری قالب‌بندی مقاله شما تأثیرگذار است، تعداد کلمات مقاله است. هر چه تعداد کلمات مقاله شما بیشتر باشد، طبعاً هزینه ویرایش و فرمت‌بندی مقاله شما هم افزایش خواهد یافت. البته اگر تعداد کلمات از حد معینی بیشتر شود یا شما چندین مقاله برای فرمت‌بندی در وب‌سایت این مجموعه ثبت کنید، شامل تخفیف در قیمت‌گذاری خواهید شد.

نوع مجله، ژورنال یا نشریه مدنظر

برخی از ژورنال‌ها و مجلات به‌خصوص ژورنال‌های انگلیسی‌زبان، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای قالب‌بندی مقالات دارند و کوچک‌ترین خطایی توسط نویسنده مقاله را نمی‌پذیرند. اما برخی از مجلات و نشریه‌ها با حساسیت کمتری مقاله را پذیرش می‌کنند و یا در صورت وجود چند اشتباه، از نویسنده مقاله می‌خواهند مجدداً مقاله خود را ویرایش کند تا دوباره موردبررسی قرار بگیرد. در چنین شرایطی هزینه انجام سفارش با توجه به موارد خواسته‌شده متفاوت خواهد بود.

ثبت سفارش قالب‌بندی مقاله در وب‌سایت شبکه مترجمین اشراق

برای راحتی و اطمینان شما، ثبت و ارسال فایل در این وب‌سایت به‌صورت آنلاین انجام خواهد گرفت. با توجه به حساسیت متون مقالات، ما به شما برای حفظ محرمانه بودن محتوای مقالات تضمین می‌دهیم که هیچ‌گونه سرقت ادبی و یا استفاده دیگری از محتوای مقاله شما در وب‌سایت شبکه مترجمین اشراق انجام نخواهد شد.

کارشناسان ما سفارش را با توجه به موارد خواسته‌شده شما بررسی و به شما قیمت و زمان دقیق را ارائه می‌کنند. پس از پرداخت هزینه، مقاله شما به متخصصان فرمت‌بندی این مجموعه سپرده خواهد شد.

بعد از اتمام کار ویراستار، فایل توسط کارشناسان فنی و بازرسان بررسی می‌شود و در صورت وجود اشکال، آن را برای بررسی مجدد برای انجام دهنده فرمت‌بندی ارسال می‌کند تا ایرادات اعلام‌شده برطرف شوند. در صورت برطرف شدن کلیه اشکالات، پروژه عاری از اشکال برای شما ارسال می‌شود.

بااین‌وجود، در صورت عدم رضایت شما از کار قالب‌بندی مقاله، با توجه به کیفیتی که برای انجام سفارش انتخاب کرده‌اید، مجدداً ویرایش مقاله شما توسط همان انجام دهنده فرمت‌بندی یا متخصص فرمت‌بندی دیگر انجام خواهد شد تا نهایتاً رضایت خاطر شما جلب شود.

سخن آخر

با توجه به نیاز دانشجویان و محققین به فرمت‌بندی مقاله، کارشناسان متخصص و مجرب وب‌سایت اشراق، با رعایت نکات ساختار مقاله و قالب‌بندی آن تلاش می‌کنند روند پذیرش مقاله شما را با صرف کمترین زمان و هزینه و بالاترین دقت و کیفیت تسهیل کنند. متخصصان فرمت‌بندی مجموعه اشراق اصل محرمانگی را در مورد مقالات شما به‌طور کامل حفظ خواهند کرد و به فرمت و ساختار مجله یا ژورنال مدنظر شما کاملاً وفادار خواهند بود. شما می‌توانید همین حالا برای ثبت سفارش خود در این وب‌سایت اقدام کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: